Wykup reklamę w Kafeterii Więcej »

Magazyn dla kobiet Kafeteria jest częścią Portalu o2.pl Więcej »

Odpowiedz na ten temat
Witam, czy jest tu ktoś z choroba afektywna dwubiegunowa? Jak wam się żyje z ta przypadłością? Jak wyglądają wasze relacje z innymi? Sama cierpie na CHAD i wiem ze nie jest lekko ale moze razem bedzie latwiej. Zapraszam do dyskusji.

Pozdrawiam

tak biore, czy ty tez cierpisz na chad?

Biore depakine - stabilizator nastroju. Najgorsze w Chadzie jest to ze tego po nikim na zewnatrz nie widac a w srodku - pieklo..... A Ty jakie leki bierzesz?
Witam serdecznie
prosze powiedzcie jak dlugo sie leczycie, jak szybko postawiono diagnoze
Łodzianka jak po Depakine? tez mam to ,,zadane,, do spożycia

Myslicie że mozna z tym zyc bez leczenia?

Tez mam to w diagnozie

Dopóki nie uczynisz nieświadomego świadomym, będzie ono kierowało Twoim życiem, a Ty będziesz nazywał to przeznaczeniem
Jasne, wiadomo ze czyny bedzie zawsze widac ale w tej chorobie nie widac cierpienia bo bol jest psychiczny a nie fizyczny. Dlatego czesto ludziom postronnym ciezko to zrozumiec.
Co do Depakine to tez uwazam ze to dobry lek chociaz musze brac coraz silniejsze dawki. Mimo to uwazam ze bardzo dobrze stabilizuje i nie niesie za soba efektow ubocznych (przynajmniej u mnie).

ObserwatorkaObs, nie da sie funkcjonowac normalnie bez leków. Zniszczysz sobie zycie jesli nie bedziesz ich brac. Ja dopiero dzięki lekom zaczęłam żyć i przestalam sie tego życia bać. Musisz sobie uswiadomić ze CHAD to choroba na całe życie i trzeba przyjmować stabilizatory nastroju.
Ja juz teraz nie pamiętam 4 lat, boje się tych leków. Patrze na skutki uboczne i wiem że jeśli to mnie dotknie bedzie jeszcze gorzej.
Leki wykupiłam.

Czy któraś z Was była leczona w zakładzie na to?
Dopóki nie uczynisz nieświadomego świadomym, będzie ono kierowało Twoim życiem, a Ty będziesz nazywał to przeznaczeniem
no tak, zalezy od organizmu bo na innych forach ludzie bluzgaja na skutki uboczne.

Tez mnie chca tam odesłać,ale się nie dam.
Tak źle? a byłaś w dziennym czy calodobowym?

Hmmm, ja licze na błędną diagnoze jednak do innego lekarza nie pójde. Teraz myśle że to może taka moja natura, takie skoki i wyskoki towarzyszą już długo (zreszta wiecie jak to przebiega)
Dopóki nie uczynisz nieświadomego świadomym, będzie ono kierowało Twoim życiem, a Ty będziesz nazywał to przeznaczeniem
Wiem ze sie boisz, ja sie poplakalam jak przeczytałam ulotke. Uwierz mi ze to co oni tam pisza to jest przypadek jeden na milion. To naprawde dobry lek, moze Cie lekko bolec zoladek na poczatku ale to minie. Nie czytaj ulotek bo one potrafia wystraszyc. Nie boj sie, nie bedziesz kims innym po zazyciu psychotropow, bedziesz po prostu normalnie funkcjonowac. Jaka dawke masz docelowo przyjmowac?
Obserwatorka, a co sie stalo ze zglosilas sie do lekarza jesli juz wczesniej obserwowalas podobne objawy? Nastapilo pogorszenie nastroju? Mozliwe ze wczesniej cierpialas na cyklotymie czyli lagodniejsza forme CHAD ktora jest czesto mylnie brana za ceche charakteru.
zaciekawiła mnie ta nazwa, poczytałam i szok, ile rzeczy o sobie przeczytalam .
a co się dziwisz?
Dawka to 300mg, na początek przy czym lekarz swtierdził ze to bedzie za mało, ale na początek żeby zobaczyć czy podziała.

Zgłosiłam się do lekarza ponieważ juz siadałam, wszystko zaczełam zawalać, a przede wszystkim sama juz tych mega ekstremalnych zmian nie mogłam i nie moge zniesc. Jednak ciagle mam nadzieje ze to minie,musze tylko zapanowac nad soba.
W gre wchodzi nałóg z którym tez sobie srednio radze...
Z tym zaufaniem do lekarza jest kiepsko.

Wiem ze z autosugestia mozna wszystko,ale boje sie tak czy inaczej. Bo jak bede chcicla przerwac to nie da sie ot tak zostawic.
Dopóki nie uczynisz nieświadomego świadomym, będzie ono kierowało Twoim życiem, a Ty będziesz nazywał to przeznaczeniem
jak pozbyc sie tych dwoch meili oczko.gif
Dopóki nie uczynisz nieświadomego świadomym, będzie ono kierowało Twoim życiem, a Ty będziesz nazywał to przeznaczeniem
http://darmowe-doladowania.com/user/0478ee361 36c5bbd5a55a769f00ab201

Obserwatorko, współczuję Ci serdecznie, ta choroba potrafi dać w kość.Oczywiscie autosugestia moze pomoc ale raczej nie w walce z ta choroba - na nieprawidlowa prace neuroprzekaznikow nie mozna niestety wplynac sila woli... smutas.gif Co do lekow to tak jak pisala kant d**y - po prostu wez je i nic nie czytaj, tylko tak sobie pomozesz.

22kwietnia2010 - objawy choroby moga wielu ludzi zaskoczyc. Niektorzy przez lata nie wiedza ze to co poczytywali za osobowosc jest anomalia ktora trzeba leczyc. Obserwuj siebie uwaznie, jesli nadal bedziesz zauwazac niepokojace objawy moze warto pomyslec o konsultacji z lekarzem?
czy ta choroba może mieć coś wspólnego z napadami epilepsji w dzieciństwie(około 8 napadów, które na pewno wystąpiły); pamietam że brałam depakine 300 mg.
a co się dziwisz?
Wiesz czasem mam wrazenie ze sa we mnie dwie osoby, jak schizofrenia. Jakby ktos wstępował w umysł i ciało. Zreszta sami wiecie.

Dopóki nie uczynisz nieświadomego świadomym, będzie ono kierowało Twoim życiem, a Ty będziesz nazywał to przeznaczeniem
Czy to jest cos takiego jak pokazuja w tym video?www.youtube.com/watch?v=eFFFz9cecL8
22kwietnia - jest to bardzo mozliwe - CHAD leczy sie właśnie kwasem walproinowym ktory jest podstawowym skladnikiem leków przeciwpadaczkowych wiec przebieg tych chorob jest w jakis sposob powiazany. W obydwu przypadkach praca neuroprekaznikow jest zaklocona wiec pewnie ma to spore znaczenie.
22.04.2010
wiesz byc moze, ja bedac dzieckiem leczylam sie u psych i neurologa, ale nie wiem do dzis czy to ma zwiazek. Byc moze, jesli jak napisala Lodzianka cos z neuroprzekaznikami nie gra. Nie wiem, nie wnikalam w to a chyba warto przegladnac historie choroby.
Dopóki nie uczynisz nieświadomego świadomym, będzie ono kierowało Twoim życiem, a Ty będziesz nazywał to przeznaczeniem
popieram kant, dla prawidlowej diagnozy nalezy skontaktowac sie z lekarzem, czasem zeby zdiagnozowac pacjenta potrzebne sa lata. Jesli czujesz ze Twoj stan uniemoziwia Ci normalne funkcjonowanie skonsultuj sie z lekarzem.
i jeszcze objawy poczytałam ''trudności z nauką; zmienność nastrojów...'' płakać się chce.Na dodatek teraz to już naprawdę boję się iść do lekarza, aby nie potwierdził tego.
a co się dziwisz?
no tak, mi tez badań nikt nie robił na tarczyce więc może tu poszukam bo naprawde nie chce sie pogodzic z taka diagnozą

nie wiem jak z reta nie wierze ze dozyje tego momentu ..
pozdrawiam
Dopóki nie uczynisz nieświadomego świadomym, będzie ono kierowało Twoim życiem, a Ty będziesz nazywał to przeznaczeniem
ja miałam 10 lat, przez 5 lat brałam depakine, przez dwa lata nie miałam napadu żadnego i uznano, że nie muszę brać, że 'wyrosłam'.
Tylko co to ma znaczyć : Epizody maniakalne charakteryzują się występowaniem następujących objawów:

* często brak wglądu w chorobę
* gonitwa myśli (71% chorych)
* halucynacje i/lub urojenia (w przypadku zaburzenia z objawami psychotycznymi)
* odhamowanie seksualne (57% chorych)
* podniecenie psychoruchowe (87% chorych)
* przymus mówienia (98% chorych)
* trudności w koncentracji
* zawyżona samoocena
* zmniejszenie krytycyzmu (podejmowanie lekkomyślnych działań)
* zmniejszona potrzeba snu (lub kilkudniowy całkowity brak potrzeby snu, 81% chorych)
* zwiększenie energii
?!
a co się dziwisz?
22kwietnia - podajesz objawy manii, czy takie wystapily u Ciebie? Co zaobserwowałaś?
ja się wstydzę ale dobra smiech.gif mam manię czystości, higieny - niby to jest zdrowe ale mycie rąk non stop i nie dotykanie przedmiotów którzy inni dotykają, wyobrażenia co się tam znajduje i co się stanie jak to dotknę i 'zjem'. Mam wrażenie przeźroczystości, jak ktoś mnie widzi, gdy np idę ulicą to mam ochotę zniknąć i czuję się wtedy delikatnie mówiąc jak g***o, lub chcę wtedy pobawić się w dextera i wyeliminować niepotrzebne jednostki.Śpię po dwie godziny, boję się zasnąć żeby mi coś złego się nie przyśniło, albo jakiś proroczy sen pechowiec.gif
a czasami jest zaj**iście, tylko wszyscy się pytają czy ja coś brałam.
a co się dziwisz?
# przymus mówienia (98% chorych)
# trudności w koncentracji
# zawyżona samoocena
# zmniejszenie krytycyzmu (podejmowanie lekkomyślnych działań)
# zmniejszona potrzeba snu (lub kilkudniowy całkowity brak potrzeby snu, 81% chorych)
# zwiększenie energii

# gonitwa myśli (71% chorych)

to także
a co się dziwisz?
wiem ze sie boisz ale te objawy nie musza od razu oznaczac CHADU. usmiech.gif
Co do bezsennosci to jest to czesty objaw innych chorob i inaczej przebiega. napisz z czego wynikaja Twoje klopoty ze snem. Boisz sie spac bo np dokuczaja ci lęki czy moze nie odczuwasz potzreby snu - masz duzo energii. Jaa to wyglada???
czasem ma dużo energii, czasem piję kawę non stop aby ruszyć nogą i nie ma to nic wspólnego naprawdę ze snem, śnią mi się często rzeczy które się przydarzą, bądź przydarzyły i jest ukazany dalszy ciąg albo jeszcze likwidowanie niepotrzebnych jednostek.. dziwne to jest.
a co się dziwisz?
no własnie, ja tez bym sie sklaniala bardziej ku nerwicy,albo zaburzeniach obsesyjno-kompulsywnych. Jesli chodzi o sen w Chadzie t w fazie maniakalnej doslownie nie chce Ci sie spac - myslisz wtedy ze nie ma po co marnowac nocy skoro jest tyle ciekawych rzeczy do zrobienia. Robisz to wszystko i nie odczuwasz zmeczenia i moglabys tak tygodniami.
Jesli nie stanowi problemu forumowego to napiszcie jakie u Was objawy mani występują. Jestem ciekawa czy jest to nieco podobne.

Dopóki nie uczynisz nieświadomego świadomym, będzie ono kierowało Twoim życiem, a Ty będziesz nazywał to przeznaczeniem
1 2
Odpowiedz na ten temat »