Odpowiedz na ten temat

Jak ćwiczyć w domu?

  • Robaskarmana 2012.03.16 [05:02]
    Witam!
    Mam całkiem sporo wolnego czasu (pracuję w domu, tymczasowo zawiesiłam studia) jednak nie stać mnie na siłownię plus mam gigantyczny opór przed ćwiczeniem publicznie (objawa się m.in. wymiotami jeszcze od czasów liceum, kiedy nadwagi nie miałam ;/). Moje życie zaczyna się zmieniac powoli i chciałabym aby moja waga wynosiła dumne 60kg zamiast 90kg.

    Jak ćwiczyć w domu? Co ćwiczyć? Jak często (wiem tylko, że nie można codziennie aby się mięśnie nie "przyzwyczaiły"?

    Mam WIELKIE problemy z systematyką, irytują mnie rzeczy (objaw leczonej nerwicy, ale leczenie potrwa i m.in. dlatego musiałam studia zawiesić) które muszę robić regularnie np. o godzinie 10 czy 15 - stąd pytanie, czy np. mogę jednego dnia iść na godzinny spacer a następnego godzinę ćwiczyć hulahop, innego zrelaksować się tylko jakims rozciąganiem.... Bardzo boję się rutyny, ćwiczenia co drugi dzień o godzinie 12 były dla mnie katorgą nie ze względu na ciężkość, a na rutynę (pisałam wyżej).

    Co ćwiczyć w domu? Poza domem na razie mam do wyboru tylko spacery (lepiej obuwie lekkie czy ciężkie? mam glany i mam adidasy, stąd pytanie), rower jak będzie cieplej. W domu mam hantle (1,5kg) i hula - hop obciążane.

    Jak ćwiczyć? Pół godziny dwa razy dziennie, godzina wieczorem?

    I na sam koniec- czy po dodaniu diety myślicie, że uda mi się schudnąć w 3 miesiące 15-20kg? Czy to marzenie ściętej głowy? 30 na pewno do lipca nie zrzucę.
  • myślę że wszystko jest możliwe 2012.03.16 [08:31]
    To co będziesz ćwiczyć w zasadzie nie ma znaczenia. Ważna jest systematyczność. Wybierz aktywność taką jaką lubisz i ćwicz codziennie 20-30 minut. Specjalnie nie piszę byś ćwiczyła więcej. Taka dawka ruchu jest optymalna bo się nie przetrenujesz, nie nabawisz na kontuzję a będzie to wystarczająca dawka ruchu by podkręcić metabolizm.

    Pewnie zaraz ktoś napisze że to za mało i że powinnaś ćwiczyć miniumum 45 minut bo dopiero po 20 minutach spala się tłuszcz.... tyle teorii

    wg mnie lepiej wyrobić sobie nawyk codziennej aktywności niż katować się wg jakiegoś schematu, na siłę

    obojętnie czy będziesz spacerować, pływać, podrygiwać w domu do ulubionej muzy, ćwiczyć jogę, streching czy jeździć na rowerze, ważne by się rozruszać i używać mięśni

    jeśli chcesz dużo spacerować ważne byś miała dobrze amortyzujace buty by nuie narazić się na kontuzję kolan i kręgosłupa
    przy twojej wadze raczej na razie nie powinnaś biegać by nie narazić się na kontuzję, zacznij od bardziej lightowych ćwiczeń

    myślę że przy systematycznym ruchu i ograniczeniu ilości jedzenia schudniesz, moze być trudniej jeśli przyjmujesz jakieś leki na nerwicę, wtedy porozmawiaj o tym z lekarzem
    życzę powodzenia
  • myślę że wszystko jest możliwe 2012.03.16 [08:34]
    schudnięcie 4 kilo miesiecznie jest jaknajbardziej realne
    podejrzewam że przy twojej wadze wyjściowej na początku będziesz chudła nawet wiecej niż kilogram tygodniowo, więc już to powinno dawać motywację
  • sillia 2012.03.16 [09:37]
    jak masz problem z systematycznością to ciężko będzie, bo powinnaś zacząć od usystematyzowania posiłków jak chcesz schudnąć. Polecam wprowadzić parę zasad zdrowego odżywiania zamiast diet.

    Co do ćwiczeń, ja też ćwiczę od niedawna w domu i staram się codziennie o tej samej godzinie, ale jak nie mam czasu to wybieram inną godzinę. Mięśnie jak ci się przyzwyczają do ćwiczeń to nic strasznego, ale byleby nie były zmęczone bo wtedy się gorzej trenuje i człowiek się zniechęca. Lepiej jest godzinę raz dziennie poćwiczyć niż dzielić. Jeśli dopiero zaczynasz, po długim niećwiczeniu to proponuje zacząć nawet od krócej niż godziny albo od czegoś lekkiego co cię bardzo nie zmęczy i nie będzie zniechęcać po tygodniu, ja na przykład zaczęłam od rozciągania. Trzeba przy tym wykonać solidną rozgrzewkę to już człowiek się zmęczy a potem wykonujesz ćwiczenia które poprawiają sylwetkę i nie są męczące. Nawet nie wiem kiedy mi godzina zlatuje, czasami nawet mam ochotę ćwiczyć dłużej i ćwiczę. Przeplatam te ćwiczenia mocniejszymi, np rozciąganie nóg, 10 przysiadów i tak 3 razy, znowu rozciąganie i 20 pajacyków, rozciąganie rąk i kilka pompek albo seria z hantlami na jakąś partię ciała.

    Dziel sobie ćwiczenia tak że jednego dnia ćwiczysz nogi i brzuch a drugiego ręce i plecy. W ten sposób nie przemęczasz codziennie wszystkiego na raz i mięśnie mają okazję odpocząć trochę. Przy odchudzaniu ważne jest żeby zwiększać sobie poziom ćwiczeń systematycznie i co jakiś czas zmieniać ćwiczenia, pracować nad innymi partiami. Piszę to na wszelki wypadek, bo dziewczyny często się trzymają jednego ćwiczenia robią po 500 brzuszków, albo kręcą hulahopem i się dziwią czego już nie chudną tak jak kiedyś.
  • sillia 2012.03.16 [11:16]
    a jeszcze mi się coś przypomniało. Ja kiedyś jak się odchudzałam to robiłam biegi w miejscu ale tzw trening interwałowy lub inaczej HIIT polega mniej więcej na tym że robisz rozgrzewkę potem biegniesz, 20 s biegniesz powoli i 10 s bardzo szybko, potem znów powoli i znów szybko. Potem możesz zwiększać czas biegu do 30 s powoli i do 30 s szybko ale nie więcej. Zaczynasz do 10 min dziennie ale też później nie więcej jak 30 min. To jest najbardziej polecana metoda na spalanie tłuszczu. Sama jestem przykładem. Ja traktowałam ten rodzaj ćwiczeń jako rozgrzewkę do innych ćwiczeń i nie przekraczałam 10 min ale i tak efekty były zadowalające.
  • Robaskarmana 2012.03.17 [16:22]
    Dziękuję wam za odpowiedzi!
    Trochę nie bardzo wyobrażam sobie biegi w miejscu (o ile nie pospadają lampy sąsiadom), muszę wysoko podnosić nogi czy tak jakbym biegła, czyli ledwie 5-10cm nad ziemą "biegać" ?

    Czy ktoś może powiedzieć jakie ćwiczenia są dobre na nogi i brzuch, a które na ręce i plecy? Bo może to i racja, że powinnam ćwiczyć wszystkie partie na zmianę, ale nie znam zbyt wieul ćwiczeń poza tymi z wf-ów w szkole.
  • sillia 2012.03.17 [18:18]
    Ćwiczenia jest ciężko opisywać najlepiej jak ktoś je pokaże. Najlepiej będzie jak poszukasz sama na necie ćwiczeń filmików i wybierzesz sobie coś z tego dla siebie. Na necie jest tego pełno. Jedni preferują brzuszki, hulahop, jeszcze inni sztangi a jeszcze inni jogę, a fajnie i dobrze jest porobić wszystko, bo im więcej mięśni tym lepszy metabolizm i lepsze spalanie tłuszczu. Ja próbowałam ćwiczeń Cindy Crawford ale jak na początek to było dla mnie za duzo więc zmieniłam, i teraz robię głównie rozciągające, przeplatane brzuszkami, przysiadami pajacykami itp, po dwóch tygodniach widzę poprawę sylwetki, boczki mi zniknęły trochę. Zaczęłam się zastanawiać czy nie nastawić się na rozciąganie bo dzisiaj mierzyłam i mi brakuje 25 cm do szpagatu. Kiedyś robiłam szpagat ale nie rozciągałam się od 8 lat.

    Ja teraz dorzuciłam do ćwiczeń 5 minut interwałów które opisywałam wcześniej. czasami jak gotuję w kuchni albo zmywam naczynia albo sprzątam to włączał muzykę i tańczę, staram się jak jak więcej machać biodrami lub nogami.
  • marta kielczyk 2013.04.12 [13:04]
    Podziwiam was. Próbowałam kiedyś ćwiczyć w domu, ale zawsze brakowało mi samozaparcia. Stawałam w miejscu, nie chciało mi się, miałam lenia. Później zaczęłam chodzić na u nas na Wilanowie do GoldsGym. Mieszkam w Wawie. Wciągnęła mnie zumba, zaczęłam chodzić na basen, a mojego faceta zaciągnęłam na siłownię. Wiecie jak doskonale człowiek się czuje dzięki ćwiczeniom? oczko.gif
  • shiki 2013.04.12 [16:17]
    Hej,
    Polecam Ci zajrzeć na to forum: http://www.sfd.pl/Ladies_SFD-f403.html tam na pewno znajdziesz wiele dobrych porad usmiech.gif
    A co do ćwiczeń to polecam programy Beachbody :] Sama robię teraz TurboFire. Dobre filmy z ćwiczeniami ma też Jillian Michaels. Wszystko można znaleźć na chomiku :]
    Powodzenia :]
    Wymienię się książkami: http://www.finta.pl/ref/judyta
  • Liaba 2013.04.12 [17:19]
    Ćwiczenia Chodakowskiej są jednymi z lepszych, które próbowałam. Jednak jeśli ciężko ci być systematycznym to to odpada. W takim razie polecam jednego dnia ćwiczenia z pilatesu, drugiego dnia z jogi (dzięki temu będziesz dobrze rozciągnięta i wypoczęta, ćwiczenia są zazwyczaj bardzo łatwe). Trzeci dzień może być aerobik - jeśli znajdziesz dobre ćwiczenia to się zmęczysz, ale dobrze się bawiąc. Myślę, że na youtubie można znaleźć dużo filmików z ćwiczeniami. Niestety nie mogę Ci żadnych podać, ponieważ sama chodzę do klubu i dla mnie jest to najlepsza forma, bo zajęć jest dużo i po 2 latach jeszcze mi się nie znudziło usmiech.gif
  • Zrzuć brzuch 2013.04.12 [18:50]
    Zapraszam na bloga o diecie i ćwiczeniach http://zrzucbrzuch.blogspot.com/ znajdziecie tam porady odnośnie ćwiczeń i diety, przepisy potraw wraz ze zdjęciami. Bloga prowadzę wspólnie z dziewczyną instruktorką fitness. Zapraszam nie jest to jakaś strona z kolejną dietą cud i super systemem na odchudzanie tylko blog o tym jak ciężką pracą można osiągać efekty. Ja od listopada schudłem już 7 kilo. Zapraszam wszystkich
  • Olcia Dubicka 2013.04.13 [11:05]
    Każde ćwiczenia są dobre jeśli chcesz schudnąć, bez różnicy czy to jest spacer czy hula hop czy skakanka. Każdy ruch jest lepszy od siedzenia w domu do góry brzuchem. Mi też wystarczają tylko spacery z dziećmi którymi się opiekuję i z nimi na plac zabaw a teraz już jest coraz cieplej więc częściej i już schudłam 13 kilogramów po 6 tygodniach odchudzania ale wspierałam się tabletkami odchudzającymi Forever Slim, można je kupić na allegro i oczywiście do tego zdrowa żywność oczko.gif
  • więceej 2013.04.16 [18:35]
    najprostszy sposób ( i nawet nic nie kosztujejezyk.gif ) http://komdax.com - to był żarcik taki. Ja ćwicze codziennie 30 min. do godziny ale to dlateggo, że chce utrzymać szczupłą sylwetke i dobrą kondycje.
  • zabieganaaaaaaa 2013.04.17 [14:30]
    Moim zdaniem zakładanie z góry, że należy ćwiczyć kilkadziesiąt minut bez przerwy jest bezsensowne. Mnie to bardzo demotywuje. Gdy rok temu odchudzałam się "pełną parą", tj. konkretne zasady diety, liczenie kalorii, przestrzeganie godzin posiłków itd., biegałam godzinę dziennie (zaczynałam bodajże od około 40 minut, co tydzień dorzucałam parę minut). Codziennie, raz na tydzień lub dwa robiłam sobie wolne. Ten narzucony sobie przymus codziennego biegania sprawił, że myślałam o tym z niechęcią, jako o przykrym obowiązku. A przecież ruch, sport powinien być przyjemnością! Z bieganiem się nie rozstaję, na szczęście polubiłam ten sport już kilka lat temu i zawsze do niego wracam. Tylko teraz biegam kiedy mam na to ochotę, staram się robić to co drugi dzień (nie chcę nabawić się kontuzji, jako że miałam zimową przerwę i kondycja bardzo spadła), ale biegam z wyboru zdrowia, a nie z chorego wewnętrznego przymusu. Wracając do tematu. Myślę, że autorka powinna ćwiczyć na przykład 3 razy dziennie po 15 minut i też będzie ok, dopóki nie poczuje się na siłach, by poświęcić temu jednorazowo więcej czasu, niech będzie to 30 minut, może 40, a może nawet godzina- jeśli ma się na to ochotę! I nawet gdy raz zrobiłaś 40 minut ćwiczeń, niech to nie zobowiązuje Cię do ćwiczenia tyle samo następnego dnia. Równie dobrze można znów ćwiczyć tylko 20 minut. Ważne, żeby to nie stało się przykrym obowiązkiem, rutyną: "Ćwiczę, bo tak mam ułożony dzień". To powinna być radość, zabawa. Inwestycja w zdrowie. Ja od kilku dni skaczę na skakance i idę skakać ze 3 razy dziennie na jakieś 10 minut, bo więcej nie daję rady. A czuję się już o niebo lepiej. Dziś mam za sobą jedną rundę i nie mówię sobie: "O nie, jeszcze muszę odbębnić 2 razy", tylko z radością i zapałem myślę o tym, że za jakiś czas znów sobie poskaczę i postaram się pobić swój poprzedni rekord w ilości oddanych skoków.
    To tyle ode mnie, powodzenia usmiech.gif
  • Zuzka100 2013.04.17 [19:12]
    Bardzo fajne ciuchy so ćwiczeń znajdziecie tutaj ----> http://tanieciuszki.eu/c/1767/fitnes-odziez.h tml
  • margonia 2013.07.01 [11:25]
    Schudniecie to jedno. Ale człowiek aktywny fizycznie ma też dużo lepsze samopoczucie. To też jest ważne, a nawet bardzo ważne. Ja też nie lubię siłowni czy klubów fitness. Wolę spocić się w domu. Dobra motywacja, rower Spinning®, muzyka i jazda. Ale to nie musi być rower. Każda może wybrać sobie coś, co jej odpowiada. Jak ktoś chce, to podeślę link na fajny sklpe ze sprzętem do fitnessu. Prowadzi to Star Fittness, a poleca Maja Włoszczowska.
  • magdziarska 2013.07.02 [14:23]
    Mi dużo dało rozpisanie treningów jak jeszcze kiedyś trenowałam w domu - duża kartka z tygodniowym planem + krótkie notki motywacyjne oczko.gif
  • jarmarczek 2013.07.02 [16:39]
    zobacz cwiczenia ewki chodakowskiej, na fejsie sa i na youtube, cwicz 4-5x tyg po 30-40 min i ebdzie dobrze, pij do tego duzo wody i herbat, polecam figura detox dobrze na cwiczenia robi bo swietne samopoczucie sie po niej ma. bedzie dobrze tylko pamietaj ze trzeba byc upartym usmiech.gif
  • malamigotka. 2013.07.03 [16:43]
    ja tez popiram ewke chodakowska, za darmo i dobra jest w tym co robi, to jest wazne. Co do herbat figura to ja wole forever ale faktycznie warto popijac bo uzupelniasz plyny a i ma fajny sklad ta herbata. Ćwicz systematycznie i regulaenie, przynjamniej 3 razy w tygodniu
  • gość 2013.07.04 [15:05]
    Spróbuj Chodakowską ma ona bardzo dużo różnych programów treningowych wybierzesz ten który jest dla ciebie najlepszy
    Mam dostęp do jej wszystkich filmików które znalazłam na necie jeśli jesteś zainteresowana to pisz na karolinamalina111@wp.p l
  • nilreni 2013.07.04 [15:10]
    Tez polecam Chodakowską, filmików jest mnóstwo, więc się nie znudzisz. A do schudnięcia 30 kg polecałabym dietetyka, bo jeśli sama nie masz wiedzy, jak sobie komponować menu, to będzie Ci ciężko...
  • gość 2013.07.04 [18:32]
    warto cwiczyc naprawde warto jest to super extra i bomba
  • gość 2013.07.04 [18:34]
    ja kupilam ksiazke Ewy w ktorej jest program do cwiczen na 30 dni oraz caly jadlospis na kazdy dzien zawierajacy 5 posilkow i mysle ze naprawde warto kupic ta ksiazke bo nie jest ona droga a przed ten miesiac mozna nauczyc sie zdrowych nawykow zywieniowych ktore bedzie sie stosowac pozniej caly czas
  • gość 2013.09.06 [21:14]
    A powiedźcie mi proszę czy te buty http://air-max.pl/index.php?route=product/pro duct&amp ;path=59&product_id=142 nadają się do ćwiczeń wykonywanych w domu? Chodzi mi głównie o ćwiczenia aerobowe usmiech.gif
  • AniaM21 2013.10.19 [10:31]
    Żadne air maxy nie są do ćwiczeń aerobowych czy do fitnessu, Air Max to w sumie buty do biegania chociaż dziś bardziej do lansu. Jak chcesz dobre buty do aerobiku i fitnessu osobiście polecam Ci Reeboki zobacz tutaj: http://www.butyjana.pl/buty_do_fitnessu.html
  • gość 2014.03.11 [00:03]
    Możesz zakupić ćwiczenia odchudzające w domu na tej stronie http://trenerosobistyonline.pl/product ,pl,1,cwiczenia_odchudzajace_w_domu.html po zakupie zostaniesz poproszona o padanie swojej aktualnej wagi, wzrostu itp... i program ćwiczeń zostanie indywidualnie przygotowany dla ciebie i przesłany na maila...
  • gość 2014.03.11 [00:04]
    Ćwiczenie odchudzające w domu trenerosobistyonline.pl/product,pl,1,cwiczenia_odchudzajace_ w_domu.html
  • Oliwska 2014.04.26 [17:37]
    Zaopatrz się w piłkę do ćwiczeń. Może się to wydawać śmieszny sport, ale efekty są naprawdę zaskakujące i jest przy tym wiele zabawy. Na YT jest wiele filmików o takich ćwiczeniach. Znam fajny sklep, gdzie są piłki do ćwiczeń ACTIMED: http://www.actimed.pl/pilka-do-cwiczen-gymnas tikball.html
  • agata99 2014.05.22 [12:38]
    Może po prostu ćwicz w domu ale pod okiem rehabilitanta. Do mnie raz w tygodniu przyjeźdza fizjoterapeuta z gabinetu http://twoja-rehabilitacja.pl/. Ćwiczę z nim, a w pozostałe dni sama usmiech.gif Czuję się świetnie.
  • gość 2014.07.01 [09:03]
    Ćwicząc w domu można uzyskać naprawdę dobre efekty, ale nie wolno się przemęczać, bo to nic nie daje, a działa niekorzystnie na motywację. Poczytajcie trochę o ćwiczeniach http://www.krosnocity.pl/index.php/kiosk/item /9889-dobra-kondycja-szczupla-sylwetka-i-zdrowe-cialo-dzieki -treningowi-w-domu.html i znajdźcie dla siebie idealne rozwiązanie oczko.gif
  • arabella31 2014.08.03 [07:48]
    Dokłanie tak.
    Zacznij od ćwiczeń z filmikami. Szukaj takich, które najbardziej CI odpowiadają, nic na siłę.
    NA początek nie potrzebujesz sprzetu. Wystarczy karimata i butelki z wodą. Z czasem, jeśli się wkręcisz, na pewno warto zainwestować w profesjonalny sprzęt, np. takie hantelki: http://www.hop-sport.pl/product-pol-2441-Hant le-chromowane-2-x-10-kg-3-gratisy.html .
    Powodzenia, mam nadzieję, że się uda usmiech.gif

Odpowiedz na ten temat

Trwa ładowanie...