Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość Temistokles

Leczenie w anglii

Polecane posty

Gość Temistokles

Mam takie pytanie jeśli Jestem w anglii i idę do szpitala (nie nagły przypadek) mam skierowanie od lekarza, i mam kartę ekuz to czy będę musiał coś zapłacić np za pobyt w szpitalu, leczenie operacyjne etc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nie wydaje mi sie. leczylam powazne zlamanie reki, i wszelkie wizyty, leczenie, leki, wszystko bylo bezplatne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość hmmm ja mm
NHS, leczenie, dentysta, szpital wszystko za darmo, super

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość za szpital w UK nie placisz
ja bylam w szpitalu kilka razy, 2 razy zabierala mnie karetka i nigdy nawet o ubezpieczenie NIN nie pytali. teraz ide do szpitala na skomplikowane usuwanie zeba (mam skierowanie od dentysty z NHS) i tez wizyta bedzie za darmo, wiem bo mialam juz wstepne ogledziny i przeswietlenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wiadomosc pewna 100
Temistokles Musisz sie zapisac do NHS musisz miec NIP - Angielski - przy zapisie do szpitala pytaja tez o twoj zaklad pracy w Anglii - inaczej placisz . Co innego jak jestes tutaj na wakacjach i zlamiesz noge - gips za darmo ,przeswietlenie placisz itd.przewlekle schorzenie nie wylecza ci w Anglii - wysla do Polski ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wiadomosc pewna 100
NHS (Państwowa Służba Zdrowia) * Struktura NHS * Koszty leczenia * Wybór dla pacjenta * Wybór szpitala Struktura NHS NHS, powstała w 1948 roku, jest obecnie największą tego typu organizacją w Europie, powinna jednak zmieniać się, by stawić czoła wyzwaniom XXI wieku. Poniższy schemat przedstawia sposób działania struktur NHS na terenie Anglii. Informacje o służbie zdrowia w innych częściach Zjednoczonego Królestwa można znaleźć na stronach NHS w Irlandii Północnej, NHS w Szkocji lub NHS w Walii. Więcej informacji można znaleźć na stronach rządu Wyspy Man, parlamentu (Stanów) terytorium Guernsey oraz Stanów Wyspy Jersey. Urzędy i fundusze Urzędy i fundusze są różnymi formami organizacji NHS na szczeblu lokalnym. W ramach każdego Strategic Health Authority NHS dzieli się na różnego typu fundusze, które odpowiadają za dostarczanie poszczególnych usług medycznych w danym rejonie. Różne typy funduszy: Acute trusts (Fundusze leczenia szpitalnego) Szpitale są zarządzane przez fundusze typu Acute trusts i zatrudniają znaczną część pracowników NHS, w tym pielęgniarki, lekarzy, farmaceutów, położne i pielęgniarki środowiskowe/patronażowe oraz osoby wykonujące zawody związane z medycyną – fizjoterapeutów, rentgenologów, podiatrów, logopedów i terapeutów mowy, doradców, terapeutów zajęciowych i psychologów. Foundation trusts (Niezależne fundusze) Fundusze Foundation trusts tworzą szpitale NHS nowego typu, zarządzane przez lokalne kierownictwo, personel i członków miejscowej społeczności, dostosowane do potrzeb ludności w danym regionie. Pierwsze fundusze Foundation trusts pojawiły się w kwietniu 2004 roku. Obecnie istnieją 83 tego typu organizacje w Anglii. Ambulance trusts W przypadku wezwania karetki pogotowia zgłoszenie przydzielane jest do jednej z kategorii: • Kategorii A, w stanach bezpośredniego zagrożenia życia lub • Kategorii B lub C, w stanach niezagrażających życiu. Dyspozytor pogotowia decyduje o tym, jakiego rodzaju pomoc jest potrzebna i czy konieczny jest przyjazd karetki. Care trusts Fundusze typu Care trusts mogą świadczyć różnego rodzaju usługi, takie jak opieka społeczna, opieka zdrowia psychicznego lub podstawowa opieka zdrowotna. Mental health trusts Opieka zdrowia psychicznego obejmuje usługi oferowane przez lekarza rodzinnego, inne formy podstawowej opieki zdrowotnej lub bardziej specjalistyczną opiekę. Może to oznaczać udzielanie porad i inne formy terapii psychologicznej, wsparcie rodzinne i środowiskowe lub ogólne badania stanu zdrowia. Primary care trusts Podstawowa opieka zdrowotna oznacza opiekę udzielaną pacjentowi w momencie wystąpienia choroby. Może to oznaczać wizytę u lekarza lub dentysty, badanie wzroku u okulisty czy choćby kupno syropu przeciwkaszlowego w aptece. Częścią podstawowej opieki zdrowotnej są również usługi świadczone przez przychodnie NHS walk-in centres i linię telefoniczną NHS Direct. Fundusze Primary Care Trusts są obecnie główną częścią NHS i kontrolują 80% budżetu NHS. Strategic health authorities Pierwotnie istniało 28 urzędów strategic health authorities (SHAs), utworzonych przez rząd w 2002 roku w celu zarządzania lokalnymi oddziałami NHS w imieniu ministra zdrowia. 1 lipca 2006 roku ich liczbę zredukowano do 10. Ministerstwo Zdrowia udostępnia mapę rozmieszczenia starych i nowych urzędów SHAs. Special health authorities (Urzędy specjalne ds. zdrowia) Urzędy Special health authorities obejmują swoim działaniem obszar całej Anglii, nie ograniczając się tylko do społeczności lokalnych. Przykładem tego typu urzędu jest National Blood Authority (Krajowy Urząd ds. Krwiodawstwa). Back to top Koszty leczenia Program refundacji kosztów dojazdu do szpitala W ramach programu Hospital Travel Costs Scheme (HTCS) można ubiegać się o refundację kosztów dojazdu na leczenie opłacane ze środków NHS lub na badania diagnostyczne, zlecone przez lekarza specjalistę. Do otrzymania pomocy uprawniona jest osoba, która otrzymuje (lub której partner otrzymuje): • Income Support (zasiłek dla osób o niskich dochodach), • Income-based Jobseeker's Allowance (zasiłek dla osób szukających pracy zależny od dochodów), • Pension Credit Guarantee Credit (gwarantowany dodatek emerytalny), lub • posiada NHS zaświadczenie o zwolnieniu z opłat NHS, • ma prawo do pomocy w ramach programu NHS low-income scheme (program pomocy NHS dla osób o niskich dochodach) i posiada zaświadczenie HC2 lub HC3. Aby ubiegać się o to zaświadczenie, należy wypełnić formularz HC1, który jest dostępny w miejscowym szpitalu i biurach Jobcentre Plus. Formularz można też zamówić, dzwoniąc pod numer 08701 555 455 uruchomiony przez Ministerstwo Zdrowia. Nie można ubiegać się o refundację kosztów dojazdu do osoby chorej leżącej w szpitalu. Ze strony Ministerstwa Zdrowia można pobrać broszurę informacyjną (PDF). Z jakich środków transportu można korzystać? Należy korzystać z najtańszych dostępnych środków transportu. Najczęściej oznacza to transport publiczny. Jeśli transport publiczny jest niedostępny i konieczna jest podróż samochodem, refundacji podlegają szacunkowe koszty zużytego paliwa oraz niezbędne opłaty parkingowe. Pacjenci w Londynie mogą ubiegać się o refundację opłat poniesionych za wjazd do centrum. Więcej informacji o Congestion Charge NHS Reimbursement Scheme (Program NHS refundacji opłat za wjazd do centrum) można pobrać ze strony Transport for London. Jak ubiegać się o refundację? 1. W dniu wizyty należy udać się do kasy/działu finansowego szpitala NHS, w którym ma być udzielona pomoc lekarska. Należy zabrać ze sobą dokumenty poświadczające konieczność odbycia podróży, appointment card (kartę wizyty) lub list oraz odpowiednie zaświadczenie lub dowód otrzymywania świadczeń uprawniających do pomocy. 2. Należy wypełnić formularz wniosku HC5 i załączyć do wniosku wszystkie dokumenty potwierdzające podróż. Formularz jest dostępny w miejscowym szpitalu i biurach Jobcentre Plus. Można go też zamówić dzwoniąc pod numer 08701 555 455 uruchomiony przez Ministerstwo Zdrowia. Wypełniony wniosek należy wysłać pod adres podany w formularzu w ciągu trzech miesięcy od momentu otrzymania pomocy lekarskiej. Back to top Wybór dla pacjenta Począwszy od kwietnia 2008 roku znacznie rozszerzą się możliwości wyboru, jakie mają pacjenci w ramach systemu NHS. Wprowadzenie wolnego wyboru oznacza, że pacjenci skierowani do specjalisty będą mogli samodzielnie wybierać miejsce leczenia spośród wszystkich szpitali spełniających standardy NHS. Lista obejmuje wiele szpitali prywatnych oraz wszystkie jednostki świadczące usługi w ramach systemu NHS. Oferują one wszelkie zabiegi od leczenia zaćmy po operacje na otwartym sercu. Dzięki zapewnieniu wolnego wyboru, jeśli pacjent i lekarz rodzinny wspólnie zdecydują, że niezbędna jest wizyta u specjalisty, można wybrać szpital najlepiej odpowiadający potrzebom pacjenta. Być może chcieliby Państwo leczyć się z dala od domu, ale w pobliżu rodziny? A może bardzo ważna jest dla Państwa możliwość zaparkowania samochodu? Listy oczekujących, czystość, reputacja… wszystkie te czynniki mogą być istotne. Ważne jest to, że teraz można samodzielnie dokonać wyboru. Strony Porównanie szpitali na stronie NHS Choices pomogą Państwu dokonać wyboru. Umożliwiają wybór spośród wielu różnych szpitali i porównanie ich w oparciu o najistotniejsze dla Państwa kryteria. Często można również zapoznać się z oceną szpitali przez innych pacjentów. Możliwe jest także dodawanie własnych komentarzy. Może zdarzyć się, że niemożliwy będzie wybór szpitala, do którego zechcą Państwo się udać. Na przykład w razie wypadku I innych nagłych sytuacji zespół karetki pogotowia może zdecydować za pacjenta. Ponadto lekarz rodzinny może uznać, nawet jeśli nie chodzi o nagły wypadek, że wizyta u specjalisty musi odbyć się w trybie pilnym. Wtedy lekarz może zalecić konkretną placówkę. Wreszcie, istnieją dwie dziedziny opieki zdrowotnej, w których wybór placówki, gdzie prowadzone jest leczenie, nie jest całkiem dowolny: opieka psychiatryczna i położnictwo. Jednak zawsze można poradzić się lekarza rodzinnego, jeśli uznają Państwo, że szpital, do którego są kierowani, nie jest odpowiedni. Warto również pamiętać, że po wizycie u specjalisty można zawsze poprosić o drugą konsultację. Wybór specjalisty w pięciu prostych krokach 1. Sprawdzenie możliwości wyboru Lekarz rodzinny powinien udzielić informacji o odpowiednich szpitalach i klinikach 2. Uzyskanie potrzebnych informacji Informacje potrzebne do dokonania wyboru można znaleźć na stronie NHS Choices, wpisując kod pocztowy lub rodzaj procedury medycznej. 3. Rozmowa z bliską osobą Dobrze jest omówić wybór specjalisty z rodziną lub przyjaciółmi, zwłaszcza jeśli potrzebna będzie ich pomoc przy transporcie lub opiece po zakończeniu leczenia. 4. Rozważenie za i przeciw Należy porównać różne szpitale, biorąc pod uwagę własne potrzeby i dostępne informacje, zwracając szczególną uwagę na rzeczy najistotniejsze. 5. Rezerwacja terminu wizyty Po dokonaniu wyboru placówki istnieje kilka dróg dalszego postępowania. Można: • poprosić lekarza rodzinnego o zamówienie wizyty, • poprosić personel lokalnej biblioteki o pomoc w rezerwacji przez internet, • dokonać rezerwacji terminu przez internet z domu lub • umówić się na wizytę dzwoniąc pod specjalny numer 0845 60 88888. Back to top Wybór szpitala Co oznacza wybór przez pacjenta? Jeśli pacjent wspólnie z lekarzem rodzinnym uzna wizytę u lekarza specjalisty za niezbędną dla dalszego leczenia, może wybrać miejsce i termin wizyty na podstawie dostępnej listy szpitali i klinik. Jeśli pacjent nie życzy sobie wizyty u lekarza specjalisty w miejscowym szpitalu, lekarz rodzinny może udzielić informacji o możliwości wyboru innego szpitala na terenie Anglii. Dlaczego powinnam/powinienem wybrać szpital, w którym będę się leczyć? Wybór szpitala, w którym pacjent czuje się pewnie i komfortowo, daje pewność, że spełni on wszystkie potrzeby danej osoby, nie tylko potrzeby medyczne określone przez lekarza rodzinnego. Co się dzieje, jeśli nie chcę dokonać wyboru? Nie trzeba podejmować decyzji samemu. Lekarz rodzinny może dokonać wyboru w imieniu pacjenta i wyznaczyć szpital odpowiedni do dalszego leczenia. Czy decyzję trzeba podejmować natychmiast? Nie. Można zebrać informacje o szpitalach i podjąć decyzję później. Co się dzieje, jeśli nie chcę zmieniać szpitala? Nie ma takiego wymogu. Jeśli pacjent woli zostać w szpitalu, z którego usług zazwyczaj korzysta, może podjąć taką decyzję, pod warunkiem że szpital ten zapewnia leczenie w formie wymaganej przez stan zdrowia danej osoby. Który szpital powinnam/powinienem wybrać? Informacje na stronie NHS Choices ułatwią dokonanie wyboru, uwzględniającego ważne w danej sytuacji sprawy. Gdzie mogę uzyskać informacje, które pomogą mi dokonać wyboru? O informacje nieuwzględnione w materiałach informacyjnych na temat wyboru lekarza specjalisty lub o dodatkową poradę można zwrócić się do personelu przychodni, lokalnej biblioteki lub innej miejscowej instytucji wsparcia. Na stronach primary care trusts można pobrać broszury „Choosing your hospital” (Wybór szpitala). Są one również dostępne w miejscowym gabinecie lekarza rodzinnego i lokalnej bibliotece. Czy broszury „Choosing your hospital” są dostępne w innych językach i formatach? Można zamówić wersje w innych językach i formatach w lokalnym primary care trust oraz pobrać inne wersje językowe na stronach NHS Choices. Jeśli po pierwszej wizycie będzie potrzebne dalsze leczenie, czy będzie się odbywać w tym samym szpitalu? Wybór miejsca wizyty ambulatoryjnej równoznaczny jest z wyborem placówki, która w razie potrzeby zapewni pacjentowi pełne leczenie. Oznacza to pierwszą wizytę ambulatoryjną i inne formy opieki (np. leczenie szpitalne) oraz leczenie poszpitalne. Co się stanie, jeśli zmienię zdanie? Jeśli pacjent zrezygnuje z leczenia w szpitalu, w którym miał wyznaczoną pierwszą wizytę, może zwrócić się do swojego lekarza rodzinnego, który przedstawi inne dostępne opcje. Czy będę musiał/a płacić? Nie, nie jako pacjent NHS. Wszystkie szpitale wymienione na liście oferują swoje usługi pacjentom NHS bez dodatkowych opłat. Czy można uzyskać pomoc w organizacji transportu do szpitala? Jak można umówić się na wizytę? Pacjenci, którzy posiadają skierowanie od lekarza rodzinnego poprzez system Choose and Book (Wybierz i rezerwuj), otrzymają „unique booking reference number” (UBRN) (jednorazowy numer identyfikacyjny rezerwacji) i hasło pacjenta. Wizytę można zarezerwować w gabinecie lekarza rodzinnego, korzystając ze specjalnej krajowej linii telefonicznej (0845 608 8888) lub z domu poprzez stronę internetową HealthSpace. Można skorzystać z usług lokalnej biblioteki, jeśli nie posiada się dostępu do Internetu lub gdy potrzebne są dodatkowe informacje albo pomoc przy wyborze szpitala i zamówieniu wizyty. Czym jest system Choose and Book? Choose and Book umożliwia rezerwację wizyty za pomocą elektronicznego systemu rezerwacji. Dostęp do systemu poprzez stronę internetową możliwy jest dzięki numerowi unique booking reference number (UBRN), który przydziela lekarz rodzinny lub inna osoba wystawiająca skierowanie. http://www.nhs.uk/translationpolish/Pages/AbouttheNHS.aspx#q02

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wiadomosc pewna 100
Dlaczego powinnam/powinienem wybrać szpital, w którym będę się leczyć? Wybór szpitala, w którym pacjent czuje się pewnie i komfortowo, daje pewność, że spełni on wszystkie potrzeby danej osoby, nie tylko potrzeby medyczne określone przez lekarza rodzinnego. Co się dzieje, jeśli nie chcę dokonać wyboru? Nie trzeba podejmować decyzji samemu. Lekarz rodzinny może dokonać wyboru w imieniu pacjenta i wyznaczyć szpital odpowiedni do dalszego leczenia. Czy decyzję trzeba podejmować natychmiast? Nie. Można zebrać informacje o szpitalach i podjąć decyzję później. Co się dzieje, jeśli nie chcę zmieniać szpitala? Nie ma takiego wymogu. Jeśli pacjent woli zostać w szpitalu, z którego usług zazwyczaj korzysta, może podjąć taką decyzję, pod warunkiem że szpital ten zapewnia leczenie w formie wymaganej przez stan zdrowia danej osoby. Który szpital powinnam/powinienem wybrać? Informacje na stronie NHS Choices ułatwią dokonanie wyboru, uwzględniającego ważne w danej sytuacji sprawy. Gdzie mogę uzyskać informacje, które pomogą mi dokonać wyboru? O informacje nieuwzględnione w materiałach informacyjnych na temat wyboru lekarza specjalisty lub o dodatkową poradę można zwrócić się do personelu przychodni, lokalnej biblioteki lub innej miejscowej instytucji wsparcia. Na stronach primary care trusts można pobrać broszury „Choosing your hospital” (Wybór szpitala). Są one również dostępne w miejscowym gabinecie lekarza rodzinnego i lokalnej bibliotece. Czy broszury „Choosing your hospital” są dostępne w innych językach i formatach? Można zamówić wersje w innych językach i formatach w lokalnym primary care trust oraz pobrać inne wersje językowe na stronach NHS Choices. Jeśli po pierwszej wizycie będzie potrzebne dalsze leczenie, czy będzie się odbywać w tym samym szpitalu? Wybór miejsca wizyty ambulatoryjnej równoznaczny jest z wyborem placówki, która w razie potrzeby zapewni pacjentowi pełne leczenie. Oznacza to pierwszą wizytę ambulatoryjną i inne formy opieki (np. leczenie szpitalne) oraz leczenie poszpitalne. Co się stanie, jeśli zmienię zdanie? Jeśli pacjent zrezygnuje z leczenia w szpitalu, w którym miał wyznaczoną pierwszą wizytę, może zwrócić się do swojego lekarza rodzinnego, który przedstawi inne dostępne opcje. Czy będę musiał/a płacić? Nie, nie jako pacjent NHS. Wszystkie szpitale wymienione na liście oferują swoje usługi pacjentom NHS bez dodatkowych opłat. Czy można uzyskać pomoc w organizacji transportu do szpitala? Jak można umówić się na wizytę? Pacjenci, którzy posiadają skierowanie od lekarza rodzinnego poprzez system Choose and Book (Wybierz i rezerwuj), otrzymają „unique booking reference number” (UBRN) (jednorazowy numer identyfikacyjny rezerwacji) i hasło pacjenta. Wizytę można zarezerwować w gabinecie lekarza rodzinnego, korzystając ze specjalnej krajowej linii telefonicznej (0845 608 8888) lub z domu poprzez stronę internetową HealthSpace. Można skorzystać z usług lokalnej biblioteki, jeśli nie posiada się dostępu do Internetu lub gdy potrzebne są dodatkowe informacje albo pomoc przy wyborze szpitala i zamówieniu wizyty. Czym jest system Choose and Book? Choose and Book umożliwia rezerwację wizyty za pomocą elektronicznego systemu rezerwacji. Dostęp do systemu poprzez stronę internetową możliwy jest dzięki numerowi unique booking reference number (UBRN), który przydziela lekarz rodzinny lub inna osoba wystawiająca skierowanie. Więcej informacji można znaleźć na stronie Choose and Book system.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wiadomosc pewna 100
Osoby przyjeżdżające do Wielkiej Brytanii Osoby przyjeżdżające do Wielkiej Brytanii * Osoby przyjeżdżające do Wielkiej Brytanii Osoby przyjeżdżające do Wielkiej Brytanii Leczenie szpitalne jest bezpłatne dla osób mieszkających na co dzień na terenie Wielkiej Brytanii. Osoby nie mieszkające na stałe na terenie Wielkiej Brytanii w razie choroby mogą być poproszone o opłatę kosztów leczenia. Dotyczy to również osób narodowości brytyjskiej, lub takich, które pracowały czy też mieszkały w przeszłości na terenie Wielkiej Brytanii. Bezpłatne leczenie Istnieje kilka wyjątków od powyższej zasady. Każda osoba odwiedzająca Wielką Brytanię – bez względu na narodowość czy status – nigdy nie będzie musiała płacić za: • Pomoc udzieloną na oddziale ostrego dyżuru (z wyłączeniem nagłej pomocy udzielonej na innym oddziale szpitala) • Leczenie w walk-in centre, jeżeli jest to pomoc analogiczna do tej udzielanej na oddziale ostrego dyżuru w szpitalu • Leczenie niektórych chorób zakaźnych • Przymusowe leczenie psychiatryczne • Świadczenia związane z planowaniem rodziny Od momentu formalnego przyjęcia na leczenie szpitalne lub ambulatoryjne pacjent podlega opłatom za dalsze leczenie, o ile nie jest z nich zwolniony z innych przyczyn. Goście i turyści Zasadą jest, że każdy, kto przybywa do Wielkiej Brytanii z wizytą krótkoterminową, powinien płacić za leczenie szpitalne NHS, chyba że ten rodzaj leczenia spełnia kryteria sytuacji wyjątkowych (patrz wyżej). Jeśli osoba przybywająca do Wielkiej Brytanii jest obywatelem kraju członkowskiego EOG lub Szwajcarii, jest upoważniona do bezpłatnego korzystania z określonego rodzaju leczenia szpitalnego NHS. Odnosi się to do: • Leczenia chorób, które ujawniły się po przybyciu do Wielkiej Brytanii i wymagają natychmiastowego leczenia • Leczenia chorób przewlekłych, których przebieg uległ gwałtownemu pogorszeniu podczas pobytu w Wielkiej Brytanii Osoby przybywające z krajów, które podpisały umowy dwustronne z Wielką Brytanią dotyczące opieki zdrowotnej, są uprawnione do leczenia szpitalnego NHS chorób, które ujawniły się po ich przybyciu do Wielkiej Brytanii i wymagają natychmiastowej pomocy medycznej. Umowy tego typu podlegają indywidualnym negocjacjom: szczegółowe informacje można uzyskać w odpowiednich urzędach we własnym kraju. Listę krajów członkowskich EOG oraz krajów posiadających umowy dwustronne z Wielką Brytanią dotyczące opieki zdrowotnej można znaleźć tutaj: http://www.dh.gov.uk/en/Healthcare/Entitlementsandcharges/OverseasVisitors/Browsable/DH_074391. Każdy szpital indywidualnie decyduje o tym, czy dana osoba jest uprawniona do określonych form darmowego leczenia. Należy liczyć się z możliwością poproszenia o okazanie dokumentów, takich jak: • Paszport lub dowód tożsamości; • Dokumenty podróży; • Ważna Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego. Warto wykupić ubezpieczenie zdrowotne przed przyjazdem do Wielkiej Brytanii, jeżeli osoba przyjeżdżająca podejrzewa, że będzie musiała płacić za ewentualną opiekę zdrowotną NHS. Osoby ubiegające się o status uchodźcy Osoby, które czekają na rozpatrzenie wniosku o przyznanie statusu uchodźcy lub zakończenie procedury odwoławczej, są upoważnione do korzystania z bezpłatnej opieki zdrowotnej NHS. Jeśli są zakwaterowane w mieszkaniach należących do Home Office (Ministerstwo Spraw Wewnętrznych), mogą otrzymać darmową pomoc lekarską po złożeniu wniosku. Jeśli zdecydują się zamieszkać w innym miejscu, mogą zapisać się do lekarza rodzinnego. Jeżeli konieczna jest pomoc tłumacza lub informacja w ojczystym języku, zostanie ona zapewniona. Można także starać się o dofinansowanie wykupu leków. Jeśli dana osoba otrzymuje pomoc ze strony Home Office, przysługuje jej zaświadczenie HC2 dotyczące opłat w ramach NHS. Pokrywa ono wszystkie koszty wykupu recept. Jeśli dana osoba utrzymuje się samodzielnie lub jej wniosek został odrzucony, dalej może starać się o pomoc w ramach NHS Low Income Scheme (programu pomocy NHS dla osób o niskich dochodach) Studenci W pewnych okolicznościach studenci są upoważnieni do bezpłatnego korzystania z pełnej opieki zdrowotnej NHS. Mają do tego prawo studenci dzienni uczący się na kursie trwającym co najmniej 6 miesięcy lub też stypendyści rządu Wielkiej Brytanii na kursie o dowolnym czasie trwania. Prawo do darmowego leczenia przysługuje tylko w czasie trwania kursu. Obejmuje ono także współmałżonka, partnera (ze związku partnerskiego) oraz posiadane nieletnie dzieci, o ile tylko student w trakcie nauki mieszka z tymi osobami na stałe. W razie potrzeby skorzystania z opieki zdrowotnej mogą być wymagane dokumenty potwierdzające status studenta. W odpowiednich przypadkach należy przedstawić: • Ważną wizę studencką (dotyczy obywateli spoza EOG czy Szwajcarii) • Dokument potwierdzający obywatelstwo, np. paszport czy kartę pobytu EOG (dotyczy obywateli EOG i Szwajcarii) • Dokument poświadczający uczestnictwo w kursie lub potwierdzający jego ukończenie • Dokument lub zaświadczenie z uniwersytetu lub szkoły, potwierdzające fakt bycia stypendystą rządu Wielkiej Brytanii • Pismo z odpowiedniego urzędu rządowego potwierdzające, że dana osoba została przyjęta i uczęszcza na dany uniwersytet lub do danej szkoły. Pracownicy sezonowi Pracownicy zatrudnieni przez brytyjskich pracodawców lub prowadzący działalność w formie samozatrudnienia mają prawo do korzystania z pełnej opieki zdrowotnej, oferowanej przez NHS. Mogą zostać jednak poproszeni o przedstawienie dokumentów potwierdzających ich status, takich jak: • Dokument potwierdzający obywatelstwo, np. paszport (dotyczy obywateli EOG i Szwajcarii).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wiadomosc pewna 100
Ważne pozwolenie na pracę w Wielkiej Brytanii, jeżeli jest ono wymagane od danego pracownika • Dokumenty potwierdzające aktualne zatrudnienie na terenie Wielkiej Brytanii, takie jak: aktualne odcinki zapłaty, faktury poświadczające uzyskiwane dochody lub samozatrudnienie. Aktualny list od pracodawcy może być również wymagany dodatkowo lub zamiast tych dokumentów. Imigranci długoterminowi i legalni cudzoziemcy Leczenie NHS jest dostępne nie tylko dla obywateli Wielkiej Brytanii. Osoby, które mają prawo stałego pobytu w Wielkiej Brytanii, mogą korzystać z pełnej opieki zdrowotnej NHS, ale mogą zostać poproszone o dostarczenie zaświadczenia o stałym pobycie. Zalecana jest rejestracja w gabinecie lekarza rodzinnego bez względu na stan zdrowia, w razie choroby można wtedy szybciej otrzymać pomoc. Usługa tłumacza NHS jest w stanie zapewnić opiekę zdrowotną i informację w ponad 150 najczęściej używanych językach świata. Poradę lekarską w wybranym języku można otrzymać, dzwoniąc na linię telefoniczną NHS Direct pod numer 0845 46 47 i mówiąc po angielsku nazwę swojego języka (np. Polish). Usługa jest dostępna przez 24 godziny na dobę i gwarantuje całkowitą poufność. Jeśli potrzebna jest pomoc tłumacza w czasie wizyty lekarskiej lub w szpitalu, zostanie ona również zapewniona, jednak trzeba zamówić taką usługę z wyprzedzeniem. W tym celu należy wcześniej skontaktować się z lekarzem. Możliwe jest również tłumaczenie niezbędnych dokumentów. Jeśli przyznana zostanie darmowa opieka zdrowotna, te usługi również są bezpłatne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość temistokles
Dzięki za te informacje :D:D:d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Mak takie pytanie? Jestem w angli dwa lata I pracuje na kontrakt. Problemem jest to ze nie mam numeru nhs I nie mam gp. Nie potrzebowalam bo jak jade do polski to tam robie badania. Tak sie stalo ze zaszlam w ciaze, potrzebowalam pomocy zeby wiedziec czy wszystko jest w porzadu wiec pojechalam na emergency. Skierowali mnie na usg I sie okazalo ze poronilam. Zrobili mi zabieg. I dostalam za niego rachunek 400 f . Czy moge sie jakos odwolywac od tej decyzji??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Trudno, stało się. Jak widać jednak była ci potrzebna rejestracja. Zrób to teraz :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Jeżeli muszę iść do lekarza to idę do Polmedics. Przynajmniej mam pewność że mnie wyleczą a nie nafaszerują paracetamolem albo czymś podobnym. A tak poza tym to mam duże zaufanie do polskich lekarzy bo znają się na swojej robocie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
W uk wszystko lecza paracetamolem. I stad wiadomo czemu tam tak malo emerytow. Co za dno!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
W Polsce lekarze to takie same niedouki jak w Anglii. Jak masz kasę to może cie wyleczą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Z dzieckiem ostatnio jeździmy do Tooting do polskiej pani pediatry. Sympatyczna życzliwa osoba, cała przychodnia jest dobrze zorganizowana nie czeka się w jakiś długich kolejkach, można u nich załatwić wszystko za jedną wizytą. Namiary masz na https://polski-lekarz.london/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Mi się udało znaleźć dobrego sprawdzonego chirurga z doświadczeniem w klinice w Clapham , najlepiej szukac namiaru przez ich portal na https://polski-lekarz.london/polski-chirurg-w-londynie. Jesli ktoś potrzebuje jakiejś interwencji chirurgicznej i chce żeby to naprawdę zostało dobrze precyzyjnie zrobione, to mogę polecić tę placówkę!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×