Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Mania103

Pomóżcie odczytać mi wyniki badać amniopukncji, jestem kompletnie zielona!

Polecane posty

Dostałam dziś wyniki badać amniopunkcji robione w 16 t.c , niestety jestem już po farmakologicznej indukcji poronienia z powodu poważnych wad genetycznych. Nie umiem rozczytać wyników. Wyniki badań : Kariotyp płodu 46,XX(badano 25 komórek, metodą - GTG ) Inne wyniki badań - Elektroforeza izoenzymów acetylocholinesterazy wykazała obecność jednego prążka - norma. Wnioski - Nie stwierdzono u płodu aberracji chromosomowych. Stosowane rutynowo w badaniach cytogenetycznych techniki prążkowe nie dają gwarancji wykrycia występujących niekiedy, małych aberracji chromosomowych(tzw. mikroaberracji ) ani przypadków mozaikowości z niewielkim odstekiem komórek nieprawidłowych. Pomóżcie , co to znaczy ? .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Prawidłowy kariotyp żeński XX 46- to dziewczynka, jest prawidłowa ilość chromosomów, budowa genetyczna jest prawidłowa :) Nie stwierdzono aberracji, tzn, że nie ma żadnych wad genetycznych :) Reszta wyniku to formułka, jaka zawsze się pojawia - no że badanie jest prawidłowe, ale nie ma niby gwarancji, że istnieją jakieś mikromutacje, których amniopunkcja nie wykryła. Ale to info to tak jak info na ulotce apapu o działaniach niepożądanych :) Wygląda na to, że wszystko jest w porządku, gratulacje!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Właśnie miałam podobnie napisać jak gość powyżej więc nie będę powtarzała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
czego tu gratulowac jak juz po ciąży?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gośćkl
Dlaczego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach