Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość Wqrfiona matoorzystka

Skandale na maturach-reaktywacja

Polecane posty

Gość Wqrfiona matoorzystka

ministerstwa edukacji... czytajcie sami... to nie do pomyslenia! Jesli tak samo ma wygladac matura za rok to juz czas na zmiane przedmiotu! Spis niezgodności i błędów w maturze z informatyki : - Zadanie nr.1 - wykroczenie poza materiał szkoły średniej ( logarytm całkowity oraz szereg Maclaurena i Taylora) - Zadanie nr.1 b) - podaj algorytm (...) lub w języku programowania. Algorytm to z definicji zapis działań niezależny od ich implementacji fizycznej. Zadanie jest sprzeczne w treści. ( treść : Łukasz ) - Zadanie nr.2 - treść czysto logiczna - Zadanie nr.3 - błąd w treści ( użyte słowo 'narzędzia' zamiast 'usługi' w 2 zdaniu ) ( widać że ktoś od niedawna obcujący z informatyką układał te zadania ) - Zadanie nr.3 - odpowiedzi mogły być różne według zdania konkretnych osób, czy klucz odpowiedzi to uwzględni ? - Zadanie nr.3 - Zadanie 3: "korzysta się wyłącznie" - to też jakaś bzdura. Korzysta się z wielu innych sposobów, może Komisja ich po prostu nie zna. Czy treść zadań z informatyki może stać w sprzeczności z rzeczywistą wiedzą?! ( PhD student Łukasz ) - Zadanie nr.4 - Zadanie 4: pojęcie "dysk systemowy" jest związane ściśle z systemem operacyjnym pewnej konkretnej firmy, której to jednej instalacji systemu nie można umieścić na więcej niż jednym dysku bez użycia RAID. ( PhD student Łukasz ) - Zadanie nr.4 a) - kompletne odpowiedzi nie mieściły się na nośniku FDD - Zadanie nr.4 b) - sporządź zestawienie porównujące koszt opłat licencyjnych w przypadku D2 z kosztem obliczeń, również w przypadku wyboru D2 ( powinno być D1 a potem D2 ) - Zadanie nr.4 - wstawienie wykresów i tabel do pliku .txt ( dokumentu tekstowego, nie rozszerzonego o obsługę wykresów, tabel i tym podobnych, dokumenty worda to .doc ) - Zadanie nr.4 c) - W nagłówku dokumentu Raport4 wstaw swój kod zdającego ( kod posiadały tylko osoby z OKE Kraków oraz OKE Wrocław) - Zadanie nr.6 - zrobić zestawienie dla Małysza ( a tym czasem w danych skoczków widnieje nazwisko Malysz, podczas porównywania zmiennych można było mieć 0 rezultatów jeżeli nie zwróciło się na to uwagi - Zadanie nr.6 d) - Nieścisłość w tabelce ( NOTA ) ? jaka, nr.1 czy nr.2 ? czy obie ? - Ogólnie - za mało czasu na rozwiązanie zadań - Ogólnie – linux - pakiet Star Office 6.0 nie ma systemu raportowania ( tekst : Dominik Samek ) - Ogólnie - baza danych to dBase - czyli baza, która nie jest w pełni relacyjna(!), bazy relacyjnej [Adabas-D] OKE nie uznało za konieczne i kazali nie instalować ( tekst : Dominik Samek ) Podsumowując : W tej maturze jest mnóstwo błędów, niektóre są tylko małymi niedociągnięciami, jednak niektóre są na tyle poważne że matura powinna zostać powtórzona. Wypisanych niedociągnięć jest tutaj 16 ( choć pewnie można by się doszukać jeszcze kilku / nawet kilkunastu ), z tego wynika że średnio na 1 zadanie wypadają prawie 3 błędy. Jeśli taka sytuacja zaistniała by w maturze z matematyki, powstałby taki skandal że CKE na pewno musiało by powtórzyć maturę. Przepraszam jeśli nie podałem znalazcy błędów przy niektórych informacjach. Treści pobrane ze strony: http://dexterman.risp.pl/matura/ zapraszamy do śledzenia poczynań grupki uczniów! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tako rzecze Piotr Semka
A więc już wiemy, jacy klasycy zdobyli wyobraźnię metodyków Ministerstwa Edukacji w miejsce Sienkiewicza i Gombrowicza. Nowym klasykiem jest Jacek Żakowski. To jego tekst, pełen emocji i subiektywnej oceny kampanii 2005 roku, wybrano do tegorocznego testu maturalnego z wiedzy o społeczeństwie.Oczywiście nie ma w tym żadnej winy publicysty “Polityki”, którego świętym prawem jest być wyrazistym i stronniczym. Jednak niedobrze jest, gdy jednostronna wizja wydarzeń w teście maturalnym zostaje przedstawiona jako oczywistość. W ten sposób bowiem publicystyczne argumenty stają się polityczną idoktrynacją. Przygotowująca pytania na matury Centralna Komisja Egzaminacyjna ma spory margines niezależności od ministra edukacji. Trudno nie ulec wrażeniu, że jej członkowie skwapliwie wykorzystali swoją niezależność i ulegli emocjom politycznym sporu o IV RP.Polacy różnią się w ocenie wydarzeń sprzed dwóch lat. Tekst, który analizowano na maturze, epatuje bratobójczymi walkami, oszczerstwami, agentomanią, waśniami i nagonkami, a ponadto obraża historyków IPN. Minister Katarzyna Hall powinna w porę zauważyć takie upolitycznianie matury i próbować wpływać na komisję, by nie wplątywała egzaminu dojrzałości w bieżące spory. Bo zadanie, które pojawiło się w tegorocznych testach, to po prostu skandal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A wogóle co za człowiek zdaje o informatyke?? przeciez to bezsensu..lepiej dobrze zdac matme! A informatyke i tak mało uczelini punktuje... a jeśli to nie spodziewac ise łatwej!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×