Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

gosia8161

znajdzie się jakaś życzliwa duszyczka do pomocy??;)

Polecane posty

Mam napisać jaki ma wpływ na organizm prąd stały a jaki prąd zmienny...

kochanie ja ci pomoge jestem elektrykiem a wiec tak Utrata świadomości - następuje na skutek oddziaływania prądu na układ nerwowy. Oddziaływanie to polega na zagęszczeniu jonów na granicy przejścia prądu pomiędzy komórkami ciała o lepszej przewodności do komórek o gorszej przewodności. Skurcz mięśni - chodzi o zjawisko skurczu mięśni zginających, przez to porażony nie moze samodzielnie oderwać się od źródła prądu. Jest to jedno z częstszych powodów śmiertelnego porażenia, gdyż dłuższe przebywanie pod napięciem powoduje wydzielanie sie dużych ilości ciepła (oparzenia) i zaburzenia w pracy serca. Zatrzymanie oddychania - występuje przy dłuższym przepływie prądu przez klatkę piersiową. Następuje wtedy skurcz mięśni oddechowych uniemożliwiający oddychanie (tzw. "kamienna klatka") powodujący śmierć poszkodowanego wskutek uduszenia. Zakłócenie pracy serca - w przypadku przepływu prądu w momencie początku rozkurczu komór serca (przerwa w pracy serca) moze wystąpić migotanie komór sercowych. Im ten przepływ jest dłuższy tym prawdopodobieństwo migotania większe. Tabela 1. Zależności i czasy przepływu i wielkości prądu, który nie powoduje migotania komór sercowych Natężenie w mA 50 80 150 220 280 400 Czas przepływu w s 5 2 1 0,8 0,4 0,2

kochana powiem jeszcze tyle ze miedzy zmiennym a stałym nie ma wielkiej roznicy tylko jest reguła ze wartość bezpieczna dla pradu stałego to 70 mili amper a dla przemiennego 30 mili amper

a to jakie skutki będą podczas gdy porazony zostanie człowiek wpływa na to wiele czynników a mianowicie natezenie prądu czas przepływu pradu rodzaj pradu 9 udarowy , przemienny,staly) droga przepływu prądu