Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Zaloguj się, aby obserwować  
Karola4t3

Czy opisywane objawy świadczą o głupocie czy o dysleksji u dziecka?

Polecane posty

Czyta płynie w przeciętnym tempie z nielicznymi błędami typu przekrecanie wyrazów zmiana litery lub brzmienia końcówek wyrazów domysły. Uczennica wykazuje słabe rozumienie czytanego tekstu na głos. Przeciętne rozumienie stwierdza się w sytuacji czytania po cichu. Pisząc ze słuch zauważa się występowanie błędów o zróżnicowanym charakterze - typowo ortograficzne - typowo osłabiona percepcjia słuchowa i umiejętności fonologiczne (słuch fonemenowy analiza i synteza głoskowa pamięć fonologiczna) - typowo słuchowo - wzrokowo zaburzenie integracji tychże funkcji. Poziom graficzny pisma jest obniżony (litery niekształtne pismo niepłynne) tempo pisania przeciętne. Wypowiedzi pisemne i ustne uczennicy są na niskim poziomie pod względem słownictwa i konstrukcji językowej. Z matematyki obserwuje się barki z lat wcześniejszh dotyczących min. działań na ułamkach zwykłych i dziesiętnych mnożenia i dzielnia pisemnego oraz podstaw geometrii 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość

A nie prościej było omówić tę opinię z nauczycielem?

Moim zdaniem świadczą jedynie o zaniedbaniu - i rodziców i nauczycieli. Niski poziom słownictwa to raczej wina domu, nie szkoły. To samo z pisaniem - lekcje lekcjami, ale praca w domu też pomogłaby nadrobić zaległości. 

Czy dziecko było diagnozowane pod kątem integracji sensorycznej? skoro mowa o ułamkach, to nie jest to raczej maluch. 

Ważne ile dziecko poświęca czasu na naukę, jeśli się stara a nie wychodzi to może nie jest dość zdolna, jeśli ślęczy przed TV i grami - to co się dziwić. Powinna być zachęcana do czytania, to pomaga w nauce. Może też warto sprawdzić słuch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość

Może być dyslektykiem (i prawdopodobnie jest, przekręcanie wyrazów to klasyczny objaw), ale są też ogromne zaniedbania. Słabo czyta, słabo liczy, ma brzydkie pismo i robi dużo błędów. Nawet dyslektyka można podciągnąć, a tu widać problemy w każdej możliwe dziedzinie. 

Nie ma też coś takiego jak bycie "po prostu głupim" - a już na pewno nie można oceniać niskiego ilorazu inteligencji (jeżeli o to chodzi) u dziecka któro nawet porządnie czytac nie umie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość hedffggggg
14 minut temu, Karola4t3 napisał:

Z matematyki obserwuje się barki z lat wcześniejszh dotyczących min. działań na ułamkach zwykłych i dziesiętnych mnożenia i dzielnia pisemnego oraz podstaw geometrii 

Wnioskuje ze nie chodzi o 8-letnie dzieko tylko nieco starsze... 

15 minut temu, Karola4t3 napisał:

Czyta płynie w przeciętnym tempie z nielicznymi błędami typu przekrecanie wyrazów zmiana litery lub brzmienia końcówek wyrazów domysły. Uczennica wykazuje słabe rozumienie czytanego tekstu na głos. Przeciętne rozumienie stwierdza się w sytuacji czytania po cichu.

...a starsze niz 8 lenie dziecko ktore ma problemy ze zrozumieniem tekstu czytanego to cos jest nie tak... choc w sumie na kafeterii to norma 😉 😄 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość

O "głupocie"- jak to określiłaś- świadczy część opinii napisana przez psychologa, nie pedagoga. Co tam masz napisane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
22 minuty temu, Gość gość napisał:

Nie ma też coś takiego jak bycie "po prostu głupim" - a już na pewno nie można oceniać niskiego ilorazu inteligencji (jeżeli o to chodzi) u dziecka któro nawet porządnie czytac nie umie. 

Owszem, można, ale to już działka psychologa, nie pedagoga. A już na pewno nie kafeteryjnej cioci dobrej rady nie umiejącej poprawnie pisać po/ polsku. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gośćiu

corka ma dysleksje , Poziom pisania niski, czyta wolno, literuje trudniejsze wyrazy, ale ze zrozumieniem, zasób słownictwa przecietny, jezeli chodzi o matematyke to tez w normie wiekowej.Ogólnie test IQ wyszedł 104. Ma 13 lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość

Wrzucasz wyrwany z kontekstu fragment opinii i chcesz, żeby ci tu wróżyć, jak z fusów? Doczytaj ją do końca, tam masz diagnozę czarno na białym, nikt ci przez internet nie oceni problemu dziecka na podstawie szczątkowych informacji. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość specjalista
6 minut temu, Gość gośćiu napisał:

corka ma dysleksje , Poziom pisania niski, czyta wolno, literuje trudniejsze wyrazy, ale ze zrozumieniem, zasób słownictwa przecietny, jezeli chodzi o matematyke to tez w normie wiekowej.Ogólnie test IQ wyszedł 104. Ma 13 lat

Czyli ogólne możliwości intelektualne przeciętne (nie jest upośledzona), dziecko wymaga intensywnej pracy wyrównawczej w domu i w szkole. Trzeba mu ją zapewnić. Czy o to Ci chodziło? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość specjalista
3 minuty temu, Gość gośćiu napisał:

corka ma dysleksje , Poziom pisania niski, czyta wolno, literuje trudniejsze wyrazy, ale ze zrozumieniem, zasób słownictwa przecietny, jezeli chodzi o matematyke to tez w normie wiekowej.Ogólnie test IQ wyszedł 104. Ma 13 lat

Czyli ogólne możliwości intelektualne przeciętne (nie jest upośledzona), dziecko wymaga intensywnej pracy wyrównawczej w domu i w szkole. Trzeba mu ją zapewnić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gośćiu
39 minut temu, Gość specjalista napisał:

Czyli ogólne możliwości intelektualne przeciętne (nie jest upośledzona), dziecko wymaga intensywnej pracy wyrównawczej w domu i w szkole. Trzeba mu ją zapewnić. Czy o to Ci chodziło? 

Nie jestem autorka wątku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Gość

Tak samo słabsze oceny. Przy APD jest zaburzone prawidłowe przesyłanie informacji i ich przetwarzanie, skutkuje to tym że dziecko nie nadąża i nie rozumie nauczyciela, zwłaszcza w klasie gdzie panuje szum. Często łączy się to z dysleksją a także zaburzeniem słuchu fonemowego. Dziecko ma problem z głoskowaniem, nie słyszy niektórych głosek. To z kolei wiąże się z problem z pisaniem ze słuchu. Występują także problemy z nauką na pamięć. Warto zbadać, żeby wykluczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ccc

Dosc obszerny opis, nie ma w nim nic o dysleksji, na ktora sie wszystko, nie wiem czemu, zwala(poczytaj autorko, na czym polega) Na oko wynika z tego,ze dziecko ma braki do wyrownania albo nie jest zbyt lotne, moze jedno i drugie i na tym sie należy skupic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość

Nie widzę tu dysleksji, ale jeżeli byłyby podejrzenia to poradnia to pisze jasno w opinii. Tu widać zaburzenia analizy i syntezy wzrokowo-ruchowo-sluchowej, trudności szkolne. Dobrze byłoby sprawdzić poziom inteligencji dziecka i przede wszystkim słuch i wzrok, od tego wyjść. Jeżeli słuch i wzrok ok to jeszcze lateralizacja. Jeżeli jednorodna to właściwie tylko można wspierać zajęciami korekcyjno-kompensacyjnymi i wyrownawczymi i praca w domu. W opinii są wskazania dla nauczycieli i rodziców i warto to wypełniać żeby podnieśc szanse dziecka na lepsze funkcjonowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Komentujesz jako gość. Jeśli posiadasz konto, zaloguj się.
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×