Odpowiedz na ten temat

czy faktycznie mycie pacjentów nalezy do obowiązków salowej a nie pielegniarki?

• gość 2015.10.06 [16:00]
    ja się tam nie znam na tym bo nie pamiętam bym leżala w szpitalu kiedyś..
    mam natomiast w rodzinie pielęgniarkę po studiach.
    jest to moja bratowa i ona ostatnio prawie mnie pobiła ,jak zapytałam czy nie brzydzi się myć pacjentów...
    wyjechala na mnie i z tekstem:"słuchaj od mycia u nas są salowe .ja jestem pielęgniarką a nie salową. ja robie zastrzyki i przepisywac bede recepty od stycznia 2016".
    mówie wam jak sie wkurzyla..az sie sina zrobila i tak mi odpaliła ,ze mi w pięty poszło..ja nawet nie wiedzialam ,że to salowe sa od tego...zawsze myslalam ,że to pielegniarki myją tez pacjentow.widac ze odkąd kazda ma magistra to juz w d***e im sie przewraca.
  • lijanannaa 2015.10.06 [16:03]
    Jestem pielęgniarką po studiach magisterskich. Pracowałam i w szpitalu i w prywatnym centrum medycznym tak więc mogę Ci odpowiedzieć na wszystkie pytania.
    Obecnie w większości miejsc to pielęgniarki myją pacjentów. Moim zdaniem nie powinno tak być bo praca ta nie wymaga żadnego wykształcenia oraz można byłoby to powierzyć innej osobie ( salowej) zostawiając pielęgniarkę do takich prac jakie powinna wykonywać czyli do rzeczy zabiegowych. Poza tym w wielu przypadkach mogłaby odciązyć lekarza. Na przykład w wypisywaniu recept czego obecnie nie robi. Jest to trochę dziwne bo w UK oraz w Niemczech sytuacja wygląda inaczej.
  • lijanannaa 2015.10.06 [16:08]
    Aha i jeszcze jedno. Jeśli ktoś się brzydzi ludzi to nie powinien pracować w tym zawodzie. Mycie to naprawdę nie jest najbardziej obrzydliwa rzecz jaką musisz wykonywać oczko.gif
    O wiele gorsze jest na przykład: odwszawianie, zmiana opatrunków, odmrożenia.
    Raz koledze pacjent wytrysnął wydzieliną z rurki tracheotomijnej na fartuch.