Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość jak otworzyc firme

Jak otworzyć firme, działalność gospodarcza - własna firma

Polecane posty

Gość jak otworzyc firme

Witam serdecznie wszystkie Kobiety - i nie tylko :) Otóż ostatnimi czasy zastanawiam się nad otwarciem własnej firmy i w Internecie znajduje się strona, na której krok po kroku jest opisane, jak to zrobić - jak otworzyć swoją firmę. Jednak pytanie czy oby jest na ów stronie opisane wszystko tak, jak to wygląda w rzeczywistości oraz czy niczego nie brakuje. Mianowicie chodzi mi stronę: http://jak-otworzyc-firme.cba.pl/ A więc krótko: Czy można śmiało stosować się do zasad opisanych na tej stronie i według nich otwierać swoją firmę. Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Bisnessgirl
Szkoda, że nie znałam tej strony, gdy ja otwierałam firmę. Według mnie wszystko jest opisane tak, jak należy. I dofinansowanie, PKD, podatki Urząd Skarbowy, sanepid, ZUS, BHP, Vat, koncesje. Jednym słowem cała strona wygląda na świetną robotę z dużą wiedzą. Zatem jeśli ktoś zamierza otwierać własną firmę śmiało może korzystać z porad tej strony. Pozdrawiam wszystkie Biznesswoman ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ja też mam taki problem
A jaka to firma jeśli można wiedzieć?:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tak, zgadzam się
tak, zgadzam się z informacjami zamieszczonymi na tej stronie www. Jak otworzyć firmę, jak założyć działalność gospodarczą, ile kosztuje otworzenie firmy, sanepid, bhp, biuro rachunkowe, jak znaleźć lokal pod sklep, biuro czy usługi, reklama firmy, kasa fiskalna - potrzebna czy nie, jakie wybrać PKD - według mnie tą stroną można zastąpić dobry poradnik na temat otwierania własnej firmy. Bardzo fajnie opisana sprawa między innymi sanepidu wraz ze wszystkimi aspektami, które trzeba spełnić. Jeśli ktoś ma jakieś pytanie, na które nie znajdzie odpowiedzi na podanej stronie, wówczas chętnie pomogę - o ile tylko dam radę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tak, zgadzam się
tak, zgadzam się z informacjami zamieszczonymi na tej stronie www. Jak otworzyć firmę, jak założyć działalność gospodarczą, ile kosztuje otworzenie firmy, sanepid, bhp, biuro rachunkowe, jak znaleźć lokal pod sklep, biuro czy usługi, reklama firmy, kasa fiskalna - potrzebna czy nie, jakie wybrać PKD - według mnie tą stroną można zastąpić dobry poradnik na temat otwierania własnej firmy. Bardzo fajnie opisana sprawa między innymi sanepidu wraz ze wszystkimi aspektami, które trzeba spełnić. Jeśli ktoś ma jakieś pytanie, na które nie znajdzie odpowiedzi na podanej stronie, wówczas chętnie pomogę - o ile tylko dam radę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mam kilka pytan
witam, skoro jest taka okazja to ja chciałabym skorzystać z okazji dowiedzenia się czegoś. Mam lokal ok. 25m kwadratowych, są 2 wejścia, klimatyzacja, ale nie ma kranu, ani ubikacji. I pytania: - czy dostanę pozwolenie od sanepidu na taki lokal? - czy będę musiała coś w tym lokalu zrobić? Wc, kran itd.? - czy potrzebuje magazyn? - na podłodze mam płytki, a ściany są pomalowane farbą - może tak być? - czy potrzebuję HACCP? Jeśli tak, to skąd go można wziąć lub jak zrobić? - czy potrzebuję kasę fiskalną? Ile mniej więcej kosztuje? - jakie są wstępne koszty poza towarem w sklepie spożywczym? Bardzo chętnie odczytam odpowiedzi na te pytania, a jeśli ktoś będzie chętnie odpowiadał to na pewno znajdą się kolejne pytania:) Z góry dziękuję:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Bisnessgirl
A więc co do pytań: - pozwolenie od sanepidu dostaniesz, ale na sprzedaż artykułów pakowanych, tzn bez takich rzeczy, jak ważone czy krojone, czyli bez kiełbas, ciastek, mrożonek - na wagę. Jeśli natomiast to będą kiełbasy, ciastka czy mrożonki pakowane (np. kiełbasa zapakowana po 200g) to w takim wypadku możesz sprzedawać. A więc może to być nawet lepsze rozwiązanie, bo nie musisz robić badania wody, które kosztuje ponad 600zł. - tak, jak wyżej. Jeśli ograniczysz się do sprzedaży rzeczy pakowanych, to wystarczy lokal w takiej formie, w jakiej masz. Natomiast, jeśli chcesz sprzedawać rzeczy ważone, wówczas będziesz musiała zrobić i wc, i kran, i doprowadzić wodę, jeśli nie ma. - Teoretycznie magazynu nie potrzebujesz, ale zawsze się przydaje magazynek, choćby malutki. Możesz np. tak ustawić regały, aby zrobić sobie małe zaplecze na pudła itd, itp. - Płytki na podłodze to bardzo dobrze. A ściany wystarczą pomalowane, ale żeby to była farba łatwo zmywalna, czyli emulsyjna. - HACCP niestety będzie potrzebny. Możesz go nawet zrobić sama, ja tak miałam. Weź sobie zeszyt A4 i zrób w nim taki mały opis sklepu, czyli usytuowanie lokalu, z czego jest zbudowany (np. pustak, a dach - blacha), narysuj mały plan ze ściankami działowymi, wypisz co będzie w nim - chodzi o chłodnie i zamrażarki, wklej sobie odbitke umowy z zakładem, który wywoził Ci będzie śmieci (na to zwracają uwagę). A od tyłu zeszytu zrób tabelkę i codziennie musisz zapisywać temperatury z chłodni i zamrażarek. Tak może wygladać HACCP, a jeśli czegoś zabraknie to dostaniesz pozwolenie na lokal warunkowo i najwyżej będziesz musiała coś uzupełnić. - kasy fiskalnej teoretycznie nie potrzebujesz, jeśli nie chcesz być Vat-owcem i na początku to może być dla Ciebie lepsze. Jednak jeśli chcesz sprzedawać w sklepie papierosy to odkąd rozpoczniesz ich sprzedaż musisz mieć już zainstalowaną kasę - takie przepisy. I być może do alkoholu też jest potrzebna kasa, ale tego nie jestem pewna. - Koszty sklepu: odnowienie lokalu, malowanie, mycie - ok. 200zł ?? odbiór lokalu przez sanepid - ok. 150zł koncesja, jeśli ktoś zamierza: 540zł na piwo, 2200zł na wódke, 540zł na wina itp. - można wybrać tylko jedną, np. na piwo szkolenie bhp - ok. 100zł ?? szkolenie z sanepidu - ok. 130zł + koszty następne: wynajem - zależy od lokalizacji i wielkości lokalu wywóz śmieci - ok. 30zł ?? prąd - mały sklep ok 200zł koncesje - ceny, które trzeba zapłacić raz na rok Myślę, że to tyle, ale się rozpisałam:) ale lubie pisać, więc jeśli są jeszcze jakieś pytanie chętnie odpowiem:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Bisnessgirl
zresztą warto zauważyć, że na podanej przez autorkę wątku stronie jest wiele rzeczy bardzo dobrze opisanych. Rzeczy o których i ja w swojej wypowiedzi wspominałam. A takie informacje na pewno znajdą uznanie mniej doświadczonych osób czy też takich, które dopiero zamierzają otwierać swoją działalność. Jest tam również bardzo fajnie opisane zastosowanie systemu HACCP w praktyce. http://jak-otworzyc-firme.cba.pl/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mam kilka pytan
A jeśli można zapytać, ile można zarobić na takim małym sklepie spożywczym? Czy da się z tego wyżyć? Odliczając utrzymanie sklepu czy wychodzi jakaś konkretna pensja? Czy szkoda się uganiać? Jaki jest dzienny utarg sklepu spożywczego? Może miesięczny utarg? I ile się wychodzi na czysto? To są tylko pytania, oczywiście nie musisz odpowiadać, jeśli to naruszyłoby Twoją prywatność;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Bisnessgirl
Utarg na malutkim sklepie spożywczym ok. 30m kwadratowych. Sklep był otwierany w połowie listopada, a więc martwy okres, jeśli chodzi o handel niestety. Sklep był czynny w godzinach 6:30-17:00 od poniedziałku do soboty. W niedziele nieczynne. Dzienny utarg ok. 350-400zł, soboty troszke więcej blisko 500zł. Patrząc szerzej, miesięczny utarg w granicach 10.000zł Myślę, że na czysto zostawało ok. 1700-1800zł, tyle że wszystko inwestowane było nadal w towar, aby poszerzać asortyment i żeby robić zapasy, a nie że jest tylko kilka paczek papierosów i nagle się kończą to trzeba już jechać na hurtownie itp. Gdy się zaczęło robić ciepło kilka dni w marcu i kwiecień już to więcej ludzi zaglądało - szczególnie po lody:) Jednak sklep był otwarty tylko do końca kwietnia, ponieważ nie dawało już rady, praca od 6 czasem do 21, 22 - bo po zamknięciu sklepu trzeba było jechać na hurtownie po towar. Czynsz w sklepie wynosił 300zł, prąd ok. 180zł na 2 miesiące, biuro rachunkowe 60zł, benzyna ok. 200zł, ZUS mały 230zł, koncesja 540zł na rok na piwo. Ogólnie ludzie powoli się już zaczynali przyzwyczajać i było coraz więcej stałych klientów ze względu na coraz większy wybór towarów, ale jak mówię było coraz ciężej z odpoczynkiem niestety:/ Facet, który miał wcześniej sklep w tym miejscu co ja, na wakacjach dzienny obrót wynosił ok. 1000zł (czynne od 7-18), koncesje też tylko na piwo miał. Czyli moim zdaniem da się zarobić na takim czymś, ale trzeba o wszystkim myśleć: rachunki, zus, opłaty, termin towaru itd. Aha a paragonów dziennie było w granicach 40-50, czyli średnia wartość jednego paragonu to około 7,50 - 9,50zł. Tylko pamiętajmy, że sporą robotę robiły tutaj papierosy, które kosztują 8-10zł, a takich papierosów sprzedawało się dziennie 7-10 paczek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kristina333
Witam, zapraszam do otworzenia firm poprzez inkubatorów przedsiębiorczości. Inkubatory są sposobem na: łatwiejsze i szybsze założenie własnej firmy, przetestowanie swojego pomysłu biznesowego i prowadzenie biznesu w odpowiednim do tego otoczeniu. Polecam;) www.aipsgh.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Ja-Krzysztof88
Na tej stronie opisuję jak założyć działalność jednoosobową przez kogoś kto nie będzie nikogo zatrudniał, ani nie potrzebuje wynajmować lokalu, aby prowadzić sprzedaż bezpośrednią. Czyli np. dla kogoś pracującego w domu, przed komputerem: tłumacz, programista itp. http://xn--jak-zaoy-dziaalno-x8bj18iia86c7x.pl/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
ja przed założeniem firmy skontaktowałam się z http://www.bilans.info.pl/ i oni mi pomogli we wszystkim, sama dzięki temu czułam się pewniej w tym stresującym momencie jakim jest zakładanie firmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
też bym nie zaczynała prowadzenia firmy bez współpracy z biurem rachunkowym, mnie w http://ksiegowosc-agnes.pl/ bardzo pomogli, na początku jest dużo formalności związanych z działalnością

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
mnie szybko i sprawnie udało się założyć firmę, bardzo dużo mi pomogło skorzystanie z oferty kancelarii biegłego rewidenta http://zkco.pl/ w Warszawie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
no najlepiej poradzic sie kogoś znanego np www.akro.waw.pl - ja tak zrobiłem i dobrze na tym wyszedłem, wszystko mam uporzadkowane zawsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Magdaba
Bardzo ważna po otworzeniu firmy jest jej reklama. Szczególnie w internecie. Firma musi mieć odpowiednią widoczność a to uzyskasz dzięki pozycjonowaniu. I raczej warto skorzystać z firm profesjonalnych takich jak ta http://www.tredos.info/ . Wtedy masz pewność, że widoczność w sieci przełoży się na ilość klientów. No i większe zyski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie zaglądam na strony, ALE. Pomimo tego że dzisiaj mam więcej wolnego czasu, to dzisiaj mam 15-lecie mojej firmy - dzisiaj, czyli w tym roku. Żadne, nawet najbardziej doskonałe wskazówki nie zastąpią doświadczenia. A aby opisać czego się nauczyłem praktycznie, nie starczy miejsca na serwerze kafeterii. Powiem tobie jedno, zanim cokolwiek podejmiesz, jakiekolwiek kroki, bądź gotów do zmiany kierunku frontu działania. Ja dzisiaj jestem w trzech branżach. Każda oddalona od siebie jak daleko jest ziemia od księżyca a księżyc od słońca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gustek1970
Musisz mieć dobry produkt, coś co zejdzie. Znajdź jakaś niszę, a potem zajmij się skuteczną reklamą. Poszukaj fachowców od tego. Niedrodzy są http://www.grupataka.pl/. Mają masę pomysłów i chętnie się nimi dzielą. Możesz próbować i zobaczysz. Myślę, że jak dobrze się do tego zabierzesz i spokojnie to uda się oczko.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość_jagodaa
w zależności od tego jaką chcesz działalność warto sprawdzić bowiem tutaj http://cenabiznesu.pl/prowadze-biznes/jak-zalozyc-firme mają to fajnie rozbite na konkretne rodzaje firm a wiadomo że inne są formalności przy otwieraniu gabinetu dentystycznego a inne przy sklepie spożywczym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wiola098
Prowadzę jednoosobową działalność i gospodarczą i nie potrzebuję biura. Zwróciłam się do wirtualnego biura, http://www.wirtualnebiuroprogress.pl/ które załatwiło wszelkie formalności przy zakładaniu firmy, nadało jej adres, nr tel. i prowadzi moją księgowość. Oczywiście zakres usług mogę konfigurować w dowolny sposób w zależności od potrzeb. A wszystko po to żeby zminimalizować koszty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
wiola098 - ja jakoś nie wierze w wirtualne biura. teraz co prawda tez prowadzę jednoosobową, i czekam aż Idea otworzy więcej tych Hubów, ale póki co korzystam z tego ich Clouda (tu masz wiecej info: https://www.ideabank.pl/ideacloud ) i nie musialam nikogo zatrudniać więcej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
po prostu trzeba się do biura rachunkowego zgłosić, mnie specjaliści z http://bilans.info.pl/ w Rybniku pomagali też przy tworzeniu biznesplanu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
pamietajcie, ze lepiej miec biuro rachunkowe albo ksiegowego niz samemu prowadzic ksiegowosc, urzzedy nie patrza przychylnie na błędy. ja zdecydowalam sie na www.akro.waw.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość krecik77
Własna firma, to duże wyzwanie. Właśnie dlatego warto skupić się na biznesie, a nie na papierkowej robocie. Tutaj https://wfirma.pl/program-do-faktur-online jest niezwykle funkcjonalny program do fakturowania, w który warto się zaopatrzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
firmę będzie trzeba wypromować, więc najlepiej od razu zacząć współpracę z agencją reklamową, ja obecnie współpracuj***ardzo owocnie z http://www.arfa.pl/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Jeśli będzie to zakład generujący spore ilości śmieci to myślę, że warto też wcześniej zadbać o to, aby dogadać się z jakąś firmą, która specjalizuje się w odbiorze odpadów i recyklinowi, bo z własnego doświadczenia wiem, że później może być z tym problem. Od siebie polecam - www.utylizacja.legnica.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×