Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość monikaaaaaa

Interpretacja wiersza- prosze o pomoc.

Polecane posty

Gość monikaaaaaa

Na wsi Czechowicz Józef Siano pachnie snem siano pachniało w dawnych snach popołudnia wiejskie grzeją żytem słońce dzwoni w rzekę z rozbłyskanych blach życie - pola - złotolite Wieczorem przez niebo pomost wieczór i nieszpór mleczno krowy wracają do domostw przeżuwać nad korytem pełnym zmierzchu. Nocami spod krzyżów na rozdrogach sypie się gwiazd błękitne próchno chmurki siedzą przed progiem w murawie to kule białego puchu dmuchawiec Księżyc idzie srebrne chusty prać świerszczyki świergocą w stogach czegóż się bać Przecież siano pachnie snem a ukryta w nim melodia kantyczki tuli do mnie dziecięce policzki chroni przed złem Jezeli ktos sie na tym zna i jest w stanie pomoc mojemu dziecku to bardzo prosze o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kamila _a
Ile lat ma Twoje dziecko? Ciekawi mnie, w której klasie daja nauczyciele do interpretacji taki wiersz...sama jestem nauczycielka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość monikaaaaaa
6 klasa szkoly podstawowej, jak mozesz mi pomoc to bylabym bardzo wdzieczna. Dla mnie byla to zawsze czarna magia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość monikaaaaaa
POmozcie mi. To na jutro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość metafora............

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość uppa
Na wsi" to poetycki opis wieczoru na wsi. Poeta kreuje tradycyjny, wiejski pejzaż, wskazuje typowe i charakterystyczne elementy: żyto, rzekę, pole, siano, wracające z pastwiska bydło, krzyże na rozstajach. Opis został zdynamizowany przez uchwycenie zmian związanych z upływem czasu (przedstawione zostało popołudnie, wieczór i noc) oraz przez nagromadzenie czasowników w metaforach. Dynamizm opisu nie odbiera jednak wierszowi jego sielskości. Poetycki obraz jest niezwykle bogaty i plastyczny. Autor oddziałuje na wyobraźnię odbiorcy przez określenie różnorodnych wrażeń zmysłowych: zapachu, kolorów i światła, dźwięku, ciepła. Poeta stosuje także tradycyjną metaforę, a także animizację i personifikację („księżyc idzie srebrne chusty prać"), które są charakterystyczne dla wyobraźni ludowej, ożywiającej naturę. Wiersz tchnie ciepłem i spokojem. Tak jest też traktowany wiejski krajobraz - jako ucieczka przed strachem i złem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość uppa
Wiersz "Na wsi" obrazuje nam wieś jako miejsce, gdzie nie ma zła, jako miejsce spokojne i bezpieczne. Odległe od problemów codziennych, z którymi możemy się spotkać w mieście. Jest to życie piękne, melancholijne. W wierszu występują elementy religijne- nieszpory, krzyże na rozdrożach, kantyczka. Podmiot liryczny wypowiada się w sposób bezpośredni i buduje swój świat doznając uczucia bezpieczeństwa, spokoju na łonie przyrody, oparcia w religii. Stawia on pytanie: „Czegóż się bać?” i sam odpowiada na nie, że nie ma czego, gdyż „Przecież siano pachnie snem a ukryta w nim melodia kantyczki tuli do mnie dziecięce policzki chroni przed złem”. Wiersz jest napisany językiem poetyckim pełnym metafor,np. „popołudnia wiejskie grzeją żytem”, „chmurki siedzą przed progiem na murawie”. Pomimo bogactwa metafor obraz wsi przedstawiony od popołudnia do nocy jest prosty i zrozumiały dla czytelnika. Występują w nim również onomatopeje „świerszczyki świergocą” oraz porównanie „to kule białego puchu dmuchawiec”.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość klasa v
na czym polega oboczność rzeczownika,za nic nie moge tego pojąc,moze znajdzie sie tu jakis nauczyciel ktory wyjasnilby mi pojecie bo moja polonistka tylko krzyczy Mati

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość klasa v
dokładnie nie wiem co to temat oboczny a co to obocznosci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość uppa
Przykład : M.Pies D.Psa C.psu B.psa n.psem msc.psie Tematu szukasz zawsze w dopełnieczu liczby pojedynczej---po odcięciu koncówki zostaje ps--- .Teraz porównujesz zmiany w temacie w całej odmianie: ps- ps' (to z miejscownika) - pies-(z mianownika) -- to są tematy oboczne.(ps-ps'-pies-) Teraz obocznosci--czyli to, co rózni tematy oboczne : s:s', p:p', i zero morfologiczne do e (z porównania tematów ps:pies-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość uppa
miało byc p:p' zamiast jęzora :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość uppa
no co jest ! p do p zmiękczonego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość xena85
Prosze o pomoc w interpretacji wiersza Miłosza=''Gwiazda Piołun''

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tutaj jest dobra praca
http://www.bryk.pl/teksty/liceum/j%C4%99zyk_polski/xx_lecie/1009-analiza_i_interpretacja_na_wsi_j%C3%B3zefa_czechowicza.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×