Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość gbgb

Edgar degas

Polecane posty

Gość gbgb
prosze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gbgb
obraz to ja wiem jak wyglada... ale ja potrzebuje interpretacji lub cos o nim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość google nie gryzom
Malarstwo Malarstwo okresu romantyzmu jest niejednolite. Można wyróżnić jednak pewne cechy malarstwa tej epoki na podstawie czołowych, głównych i najbardziej znaczących artystów tego nurtu: bogaty koloryt kontrastowy światłocień miękki modelunek podkreślanie wartości fakturalnych płótna dynamizowanie kompozycji Warto jednak zwrócić uwagę, iż część artystów pozostawała jednak wierna ideałom klasycyzmu i realizmu. Za prekursorów romantyzmu uważa się: Johanna Heinricha Füssli (gdyż stosował bliską tej epoce kolorystykę i ekspresję) oraz Goyę y Lucientes. Za artystę, który najlepiej wyraża romantyczne idee uważany jest niemiecki pejzażysta Caspar David Friedrich, dla którego charakterystyczne są nokturny, przedstawienia ruin, cmentarzy, roztrzaskanych statków, świtów i zmierzchów. W Anglii w tym czasie tworzą także czterej inni pejzażyści: Samuel Palmer, Richard Parkes Bonington, John Constable i William Turner, we Francji natomiast Théodore Géricault i Eugène Delacroix, w Niemczech działali w tym okresie Nazareńczycy: Friedrich Johann Overbeck, Franz Pforr, Peter von Cornelius, Julius Schnorr von Carolsfeld. Warto także wspomnieć o Walentym Wańkowiczu i jego słynnym obrazie "Mickiewicz na Judahu skale" Malarstwo epoki romantyzmu miało znaczący wpływ na twórczość impresjonistów. Realizm w sztuce W sensie ogólnym realizmem w sztuce nazywa się naśladowczy sposób przedstawiania rzeczywistości. W historii sztuki, realizmem nazywa się kierunek artystyczny w malarstwie drugiej połowy XIX wieku, zakładający wierne odtwarzanie rzeczywistości i kwestionujący akademizm. Realizm w tym sensie charakteryzuje się spokojną i cichą kompozycją, bohaterem dzieł jest człowiek pracy, ofiara niesprawiedliwości i wyzysku. Tło najczęściej stanowią piękne ojczyste krajobrazy. Główne hasło: realizm (malarstwo). Cechy malarstwa realistycznego: artyści wiernie odtwarzali rzeczywistość, starając się dokładnie odwzorować kształt, materię oraz barwę przedmiotu, stosowanie perspektywy geometrycznej (zbieżnej) i powietrznej w malarstwie, ukazywanie życia prostych ludzi, ich pracy, codziennych obowiązków, bez idealizowania i upiększania, zaniechanie przedstawiania tego, co nie może być sprawdzone i poznane (tematy zaczerpnięte z historii, Pisma Świętego lub mitologii antycznych), rozszerzenie kręgu zainteresowań artystycznych o motywy dotychczas niegodne sztuki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość google nie gryzom
„Błękitne tancerki”, „Baletnice w różu”. Édouard Manet (ur. 23 stycznia 1832 w Paryżu, zm. 30 kwietnia 1883 w Paryżu, został pochowany na Cimetière de Passy), francuski malarz. Był uczniem Thomasa Couture. Uważany za jednego z prekursorów impresjonizmu, lubił gorszyć mieszczańską publiczność. Przykładem tego może być jego obraz "Śniadanie na trawie", w swoim czasie uznany za dzieło skandalicznie bezwstydne, w którym mitologiczny motyw nagiej nimfy Manet prowokacyjnie przeniósł w realia współczesne, szokując współczesnych kontrastem ubrania i nagości. nazywany jest "ojcem sztuki nowoczesnej". Był malarzem skandalizującym, chociaż on sam nigdy nie starał się prowokować. Obrazy Maneta wywoływały skandale, gdyż odrzucał tradycyjny, akademicki sposób malowania i konwencjonalną tematykę. To on był ojcem duchowym impresjonistów, mimo że nie wystawiał swych obrazów na wystawach przez nich organizowanych. Nie powinno się nazwać Maneta impresjonistą. Był starszy od większości z nich, a jego twórczość bliższa jest realizmowi. Jednak impresjoniści przejęli od Maneta dynamiczny sposób malowania, ostre naturalne oświetlenie i śmiałą kolorystykę swych obrazów. Manet to ostatni z wielkich klasyków i zarazem pierwszy malarz nowoczesności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gbgb
Dzieki za pomoc:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość google nie gryzom
Często posługiwał się techniką pasteli (Egzamin z tańca około 1880, Modystki 1882), wykonywał także monotypie (Pokój w domu publicznym około 1879) i litografie. Podczas pracy korzystał ze zdjęć fotograficznych. W przeciwieństwie do innych impresjonistów nie malował w plenerze. Wielokrotnie podejmował temat lekcji tańca (np. 1874, 1879) i kobiet podczas toalety (Dziewczyna wycierająca się 1885, Kąpiel 1886). Malował portrety (portrety Diego Martelli i M. Duranty’ego, oba 1879). Całe życie obok malarstwa uprawiał rzeźbę. Wykonał ok. 150 rzeźb w wosku (m.in. jedyna wystawiona za życia D. Mała czternastoletnia tancerka 1880, Kobieta myjąca lewą nogę nie datowana). Jego rzeźby mają charakter szkicowy i są naturalistycznym przedstawieniem galopujących koni oraz ruchu i gestu kobiet tańczących lub zajmujących się intymną toaletą. Zmierzając do realizmu i wyzwolenia rzeźby z jej ponadczasowego, uroczystego charakteru stosował autentyczne materiały (włosy, tkaniny). Pod koniec życia oślepł. Reprezentatywne obrazy: Dżokeje przed biegiem (1869-72), Powóz na wyścigach (1872), Klasa tańca (1874), Plac Zgody znany też jako Portret p. Lepic z córkami (1873-1873), Absynt (1876), Kabaret (około 1877), Giełda (około 1879), Prasowaczki (1884), Błękitne tancerki (1890). Wywarł silny wpływ na postimpresjonistów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość plastyk
interpretacja to nie recenzja, kolega/koleżanka wyżej być może miał dobre chęci, ale opis i interpretację dzieła sztuki opisujemy następująco: 1. tytuł obrazu, autor- tu można wspomnieć o okresie , w którym tworzył, rozmiarach obrazu, roku powstania. 2. opis obrazu czyli : kolorystyka, podziały na pierwszy, drugi plan, generalnie to co widzimy 3. interpretacja obrazu czyli to co autor chciał przekazać malując obrak, klimat obrazu, nadze odczucia podczas oglądania 4.ocena -podoba się, nie podoba, jeśli tak to czemu, jeśli nie to też czemu. Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość helpmeplease
błagam o analize błękitnych tancerek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość zając
dołączam się do prośby o analizę i interpretację tego obrazu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×