Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

aagnieszka1985

chcę otworzyć własny sklepik z nową odzieżą jak zacząć

Polecane posty

Gość aaagggaaa
Zacznij od wizyty w Urzędzie Pracy. Zapiszą Cię na kurs, nauczą wszystkiego, pomogą zrobić biznesplan, a pod koniec, jak dobrze pójdzie, dadzą dotację w wysokości max 12 000 zł. W międzyczasie (kurs trwa ok miesiąca) musisz się rozejrzeć za dobrym miejscem (do uzyskania dotacji konieczne jest podanie lokalizacji). No i oczywiście poszukać dostawców, mebli, regałów itp. A, i postarać się o zniżkę w ZUSie - nowi przedsiębiorcy przez pierwsze 2 lata płacą 250 zł zamiast 700. Nie wiem, jak to się załatwia, ale w UP Ci wszystko powiedzą. Powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość aaagggaaa
To wszystko oczywiście, jak jesteś bezrobotna. Jeżeli nie, to napisz - podam Ci krok po kroku, co i jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość miyu
Czy ja też mogłabym poprosić o taki "krok po kroku"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość witam.........
jesli nie mialas nigdy dzialalnosci gosp. to przez pierwsze dwa lata bedziesz placic ten niski zus ;) Rejestrujesz firme w urzedzie miasta. Koszt 100zl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość aaagggaaa
Jasne, miyu. Zaczynasz od wizyty w Urzędzie Miejskim, w Wydziale Działalności Gospodarczej. Składasz wniosek o wpisanie do Ewidencji Działalności Gospodarczej (wpis kosztuje ok 50 zł, czeka się ok 2 tygodni). Następnie idziesz do Urzędu Statystycznego i wypisujesz bzdurne druki (chcą wiedzieć, ile zamierzasz zarabiać, ile osób będziesz zatrudniać itp. bzdety, o których sama jeszcze nie masz pojęcia). Potem wizyta w ZUSie. Jeżeli nie prowadziłaś nigdy wcześniej działalności, przez pierwsze 2 lata płacisz niższy ZUS. Jeżeli zakładasz działalność jednocześnie pracując na min. 1/2 etatu lub masz umowę o pracę nakładczą, również płacisz niższy ZUS (dokładnych stawek nie znam). Ostatnia sprawa - wizyta w Urzędzie Skarbowym. Musisz zawiadomić o rozpozęciu działalności, wybrać formę opodatkowania, zarejestrować kasę fiskalną. I tutaj juz radzę skorzystać z usług dobrego biura rachunkowego. Koszt prowadzenia księgowości to ok 200 zł netto miesięcznie, ale korzyści mogą być nieporównywalne. Doradzą w wyborze formy opodatkowania, rozliczą podatki, pomogą w uzyskaniu dotacji, załatwią za Ciebie wszelkie kontrole, i - co najważniejsze - pozwolą uniknąć błędów, które mogą naprawdę dużo kosztować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×