Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość zofijka2

doradzi ktoś z księgowych? koszty - czy można wliczyć...

Polecane posty

Gość zofijka2

prowadzę dział. gosp. o charakterze doradztwa, firmę konsultingową. jednocześnie zdobywam uprawnienia w innym zawodzie. aby je zdobyć, muszę zrobić płatną praktykę, tzn. ja za nią płacę. czy mogę wziąć fakturę za te praktyki i wliczyć je sobie w koszty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość bez pracy
jesli twoj nowy zawód bylby potrzebny do prowadzenia działalności to wtedy moglabys to zaliczyc w koszty. Nie da sie powiązać nowego zawodu z dotychczasowa działalnościa? czy poprostu diametralnie sie różnią

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość zofijka2
diametralnie nie, ale mam zamiar zarzucić starą działalność i zająć się nową... albo tylko dopisać nowe numery PKD. pozostanie ta sama branża - rynek nieruchomości. świadczę usługi konsultingowe dla firm deweloperskich. nowy zawód to będzie rzeczoznawca majątkowy. podyplomówkę wrzuciłam sobie w koszty, ale nie wiem, jak jest z praktykami, co oni napiszą na fakturze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość bez pracy
jesli dopiszesz to nowe PKD w swojej dotychczasowej działalności to ja bym dopisała ta praktyke. lepiej dopisac nowa działalność bo anoż kiedy wrócisz do starej Ja akurat zajmuje sie m.in. ksiegami prawników wiec ich praktyki i aplikacje ujmuje w kosztach. nawet jakbys poszła na kurs jezyka obcego to mozesz to wrzucic w koszty:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość zofijka2
a czy to nie będzie przeszkadzało, że fakturę już teraz wrzucę sobie w koszty, a PKD zmienię dopiero później? nie chcę teraz zmieniać, bo przed końcem roku zmienię też siedzibę firmy i nie chcę 2 razy tych formalności załatwiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość bez pracy
najlepiej bylo by zadzwonic do jakies pani z urzedu skarbowego albo do krajowej informacji podatkowej o porade, ale znalazłam takie cos w inforze: "Wydatki na kształcenie podatnika związane z uzyskaniem nowych uprawnień, które w przyszłości pozwolą na rozszerzenie działalności gospodarczej, mogą stanowić koszty uzyskania przychodu z tej działalności tylko wtedy, gdy zostanie wykazany związek przyczynowo-skutkowy między tymi wydatkami a uzyskanym przychodem." wiec na podstawie tego wrzuciłabym to w koszty bo jeśli odbedziesz praktyke, bedziesz mogła zostac rzeczoznawca a przez to rozszerzysz swoja działalność w wyniku czego osiagniesz dodatkowy przychód

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość zofijka2
bardzo Ci dziękuję za tak konkretną informację :) no to wrzucam, znajoma wrzuciła praktyki dla zarządców :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość bez pracy
alez nie ma za co:) jakbys miała jeszcze jakies pytania to pytaj smiało w miare możliwosci odpowiem:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×