Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość inkaska

przedstawianie się przez telefon

Polecane posty

Gość inkaska

mam pytanie, czy zgodnie z dobrymi zasadami jak ktoś dzwoni do firmy, to czy oprócz nazwy firmy mam obowiązek przedstawić się imieniem i nazwiskiem? pytam, bo zwykle długo to trwa, nazwa firmy dwuczłonowa, i jak jeszcze do tego dodam swoje długie nazwisko, to klient po drugiej stronie może zasnąć ;) druga sprawa, dzwoni do mnie koleżanka z tej samej firmy, ale z innego biura, zaznaczam, że dzwoni na numer telefonu, który jest do mnie bezpośrednio na biurko i jest znany tylko pracownikom firmy, jaką go na wykazie nazwisk i telefonów. numer nie jest znany klientom, więc nie ma możliwości, aby klient do mnie zadzwonił na ten numer. czy w takim wypadku też muszę przedstawiać się nazwiskiem? czy wystarczy nazwa firmy - niby też wiadomo, że dzwoni wewnątrz firmy, ale to takie potwierdzenie, że dobrze się dodzwoniła. jak obserwuję inne osoby u mnie w biurze, to nikt nie przedstawia się nazwiskiem, wszyscy tylko nazwą firmy. ale w tamtym biurze mają inny zwyczaj, może mają rację, nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość pudeleczko
na szkoleniach uczono mnie że koniecznie trzeba sie przedstawiać. Nikt nie lubi nie wiedzieć z kim rozmawia. Najlepiej jest podać najpierw nazwę firmy, żeby klient dokładnie wiedział gdzie się dodzwonił a potem imię i nazwisko. Najbardziej fahowo jest mówić: "firma .... imię i nazwisko" , dodając słowo "firma" przed nazwą firmy. Jesli chodzi o bezpośredni numer to nigdy nie ma sie pewnosci kto dzwoni więc też jest lepiej się przedstawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
u nas w firmie jest centrala to jak odbieram to już nie muszę mówić jaka to firma (ale to mała firma i ja zazwyczaj odbieram telefon), po nazwisku tez sie nie przedsatawiam chyba że ktoś zapyta, ale to zależy w jakiej firmie Ty pracujsz i jakie są u was zasady, ja jak gdzieś dzwonie to i tak nie zapamiętuję nazwiska osoby, która odbiera po drugiej stronie bo zazwyczaj te osoby przedstawiają się bardzo szybko i niewyraźnie, a potem jest mi głupio pytać z kim rozmawiam, więc jak będziesz się przedstawiać przez telefon to mów wyraźnie i nie tak szybko ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ooo nieeeee
no wlasnie jak jak gdzies dzwonie to tez nigdy nie pamietam imienia ani nazwiska tej osoby . Po pierwsze mowią one za szybko i niewyraźnie a po drugie, czlowiek reaguje tak ze pierwsze 2 sekundy rozmowy do niego nie docieraja... wiec bez sensu sie przedstawiac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Nałęczowiankę
Też uważam, że wyraźnie powiedziana nazwa firmy na początek wystarczy. Gdyby sprawa miała mieć ciąg dalszy, na zakończenie rozmowy, przy ustalaniu kontaktu można się przedstawić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ONA ODPOWIADA
Przedstwaianie się przy odbieraniu bądź wykonywaniu rozmowy to poprostu przejaw kultury i szacunku do drugiej osoby.Ja zawsze przedstawiam się ...Dzień dobry..nazwa firmy...imie i nazwisko ...i pytanie w czym mogę pomóc...Jeżeli osoba która z Tobą rozmawia,nie zwróci uwagi na początku rozmowy na Twoje nazwisko zawsze może prosić o powtórzenie.Podanie nazwiska to tak niewiele..bądźmy zatem kulturalni Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×