Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość proszopomocwosiczka

Co to są aspekty ekonomiczne?

Polecane posty

Gość proszopomocwosiczka

aspekty ekonomiczne,prawne,polityczne,społeczne tzn> moze ktos mi wytlumaczyc bez zbednych zlosliwosci. prosze..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość proszopomocwosiczka
NIKT NIE WIE??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość aspekty
pewne prawa, regulacje jak dla mnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość proszopomocwosiczka
WSZYSCY DEBILE NIKT NIE WIE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ha ha ha h ah ah aha
Aspekt (postać, forma) - kategoria gramatyczna wyrażająca sposób przedstawienia czynności lub stanu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość proszopomocwosiczka
NO Okej ale pytam o aspekty EKONOMICZNE i inne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ha ha ha h ah ah aha
sprecyzuj bardziej aspektami ekonomicznymi moze byc wiele spraw na wiele tematów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ha ha ha h ah ah aha
np. Wybrane aspekty ekonomiczne wdrożenia i utrzymania systemu informatycznego w organizacji gospodarczej średniej wielkości W referacie przedstawiono kilka zagadnień i prawidłowości dotyczących ekonomicznej strony budowy systemu informatycznego w organizacjach gospodarczych średniej wielkości Wstęp Technologie informatyczne nie rozwijają się w rynkowej próżni, ale w ścisłym związku z sytuacją gospodarczą i dostarczają rozwiązań odpowiadających na konkretne zapotrzebowanie (choć czasami wyprzedzają świadomość zaistnienia tego zapotrzebowania u potencjalnych odbiorców). Nie przypadkiem rozwój e-bussinesu czy EDI idzie w parze z rozwojem rynku korporacyjnego oraz dominacji tendencji integracyjnych i globalizacyjnych. Problemy dużych przedsiębiorstw i organizacji gospodarczych wydają się w dużej mierze wyznaczać politykę większości producentów oprogramowania, czasami kosztem segmentu rynku obejmującego podmioty małe i średnie. Firmy te stoją przed wyborem: albo korzystać z rozwiązań dla dużych organizacji (wykorzystując nikły ułamek ich możliwości, ale ponosząc całe koszty), albo decydować się na rozwiązania unikatowe, co z kolei związane jest z ponoszeniem zwiększonych kosztów testowania, wdrożenia, adaptacji i z ryzykiem większym niż ma to miejsce w wypadku rozwiązań standardowych. W niniejszym referacie przedstawione zostanie kilka aspektów związanych z ekonomiczną stroną budowy systemu informatycznego w przedsiębiorstwie średniej wielkości. Wydaje się to o tyle istotne, że spora część decydentów wydaje się nie uzmysławiać sobie nawet podstawowych zależności i uwarunkowań. Również osoby zajmujące się techniczną stroną procesu budowy systemu mają często trudności na przykład z oszacowaniem potencjalnych kosztów szkolenia, wdrożenia, dokumentowania systemu czy jego modernizacji. Problem 1: za ile, czyli koszt zakupu systemu Podstawowym błędem popełnianym przy informatyzacji firmy jest skłonność do zaniżania szacowanych kosztów, czego efekty bywają różne – od powstrzymania informatyzacji na początkowym jej etapie, do konieczności gwałtownej rekonstrukcji budżetu firmy – ale zawsze negatywne. Wprawdzie po kilku latach obowiązywania znowelizowanej ustawy o ochronie prawa autorskiego coraz rzadziej można spotkać się z utożsamianiem kosztów systemu z kosztami sprzętu, z pominięciem ceny oprogramowania systemowego i aplikacyjnego, ale nagminne (wśród decydentów) jest lekceważenie kosztów projektu, wdrożenia, szkoleń, administracji i konserwacji systemu. Jest to sytuacja wręcz typowa, choć niezwykle dziwna, bowiem te właśnie koszty stanowią większą część kosztów utrzymania systemu. Co dziwniejsze, ci sami decydenci nie wykazują podobnego lekceważenia w odniesieniu do np. konieczności modernizacji i konserwacji parku maszynowego, szkoleń pracowników inżynieryjno-technicznych, czy konieczności starannego (i kosztownego) przygotowania projektu rozbudowy siedziby firmy. Żeby uniknąć takich pomyłek, warto zapoznać się z charakterystyką kosztów systemu informatycznego. Wśród autorów piszących o tej problematyce nie ma pełnej zgodności, co do wielkości poszczególnych pozycji (zależy to też od rodzaju systemu, producenta oprogramowania itp.) niemniej nawet rozbieżne opinie są dość znaczące. Optymiści szacują, że koszt zakupu systemu (części sprzętowej i oprogramowania) stanowi około połowy kosztów wygenerowanych w jego cyklu życia. Pesymiści mówią o zaledwie dwudziestu (!) procentach. Pozostałą część pochłaniają koszty administracji, konserwacji, modernizacji, a przede wszystkim wdrożenia systemu i szkolenia użytkowników. W skrajnych przypadkach (np. system SAP) mówi się, że „na każdego dolara wydanego na oprogramowanie trzeba wydać od jednego do trzech dolarów na szkolenia”. Co ciekawe, również z punktu widzenia producenta oprogramowania koszty analizy i projektowania systemu są ponad dwukrotnie wyższe niż koszty implementacji. Oczywiście powstaje pytanie: czy takich kosztów nie można uniknąć? Odpowiedź na nie jest zdecydowanie negatywna: te koszty można co najwyżej ukryć. Pojawią się one pod postacią czasu zmarnowanego przez niewyszkolonych użytkowników (i kosztów nadgodzin), skutków awarii spowodowanych przez niedouczonych operatorów systemu, kosztów dodatkowych konsultacji, utraconych korzyści itp. Niestety, część osób odpowiedzialnych za inwestycje ma skłonność do zauważania wyłącznie tego, co widać (w sprawozdaniach finansowych) a nie rzeczywistej sytuacji. Im wcześniej w procesie informatyzacji (a nawet przed jego rozpoczęciem) nastąpi zmiana tego sposobu myślenia, tym lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aspekty ekonomiczne, polityczne itp muszą się odnosić do konkretnego tematu. Rozwiń zdanie to ci powiem:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×