kitenka_irl 0 Napisano Styczeń 14, 2009 jestem tu juz ponad 2 lata,pracuje legalnie na caly etat i chcialam sie dowiedziec jak to jest z rozliczaniem, bo w zeszym roku nic nie zanosilam do tax officu i nie dostalam nic z powrotem, ktos mi powiedzial,ze pracodawca automatycznie cie rozlicza i jak cos to masz przelew na konto, znow inna osoba mi powiedziala, ze zanosze ta zolta kartkez taxu ,ktora dostalam jakos pod koniec roku i wypelniam cos jeszcze, jak np.wizyty u gp albo za czynsz.jak to jest, wie ktos?????dziekuje;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
achajka27 0 Napisano Styczeń 14, 2009 nie ma obowiazku rozliczania sie, pracodawca automatycznie oblicza twoj podatek w oparciu o druk z tax credits, ktore dostajesz na poczatku roku. Wliczone sa employee i personal tax credits. Jesli przysluguja ci jakies inne to w twoim interesie jest rozliczenie sie z urzedem na specjalnym druku, do pobrania na stronie www.revenue.ie. Jeli masz pin ( jest na odwrocie druku z tax credits) mozesz tez sie zalogowac tam i wypelnic formularz online, tylko chyba nei da sie za ubiegle lata a jedynie za obecny. Tak np mozesz rozliczyc czynsz czyli Rent tax credit (chyba 400 eur za ubiegly rok, 360 za 2007). Za ubiegle lata dostaniesz zwrot na konto lub czekiem, w zaleznosci co zaznaczysz. Tax credit na obecny rok zostanie wyslany do twojego pracodawcy i bedzie dodany do twojej pensji jak w tej chwili 2 pozostale. nie orientuje sie jak jest z oplatami za leczenie czy innymi tax creditami, poszukaj sobie na stronie revenue ktora ci podalam. wszystkie tax credits mozna zglaszac z tego co wiem do 4 lat wstecz. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kitenka_irl 0 Napisano Styczeń 14, 2009 dzieki wielkie:) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kitenka_irl 0 Napisano Styczeń 14, 2009 dzieki wielkie:) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach