Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość Pytajka o auto

Skoda Felicia czy Daewoo Matiz

Polecane posty

Gość Pytajka o auto

Hej! Mam do wyboru dwa autka - Skoda Felicia (rocznik 2001), silnik 1.3 Mpi, oraz Daewoo Matiz (tez 2001 rocznik). Które polecacie? Skoda mi się wydaje być bezpieczniejsza, Matiz ładniejszy... Oba w podobnej cenie. Skoda ma przebieg ok. 80 000 km, Matiz 100 000. Skoda i Matiz nie mają gazu (ale wstawie sekwencyjny), stad moze maja niskie przebiegi. Tzn. Skoda na pewno ma taki, bo to sasiada, starszy pan. Ktoś ma doczynienia z takimi autami? Matiz trochę rdzewieje (maska i progi), Skoda nie ma rdzy (wlasciciel mowi,ze wymienil jedynie klape i zakonserwowal-jakas wada fabryczna z tymi klapami. Matiz ma chyba bogatsze wyposazenie (elektrycznie otwierane szyby, Felicia ma na korbki), ale Felka ma przyciemniane szyby na zielono i obrotomierz (Matiz tego nie ma). Generalnie co polecacie? Dodam, ze mam ok 170 cm wzrostu, wiec w obu autach chyba bedzie duzo miejsca... Pzdr:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Lux de Lux
ja proponuje skode bo sama mam ten rocznik i podobny przebieg, jedno co moge powiedziec... samochod moze bez udogodnien ale to bardzo dobry samochodzik jak dla kobietki bezproblemowy przez 10 lat ani razu sie nie zepsul dobrze sie prowadzi przy dbalosci o nie go w ogole nie sprawia problemow i wlasnie nie rdzewieje itd. kup skode bedziesz zadowolona a matiz no coz... nie slyszalam pochlebnych opinii... ze znajomych kto mial to szybko zmienial... a no i polemizowalabym czy matiz ladniejszy... jak dla mnie fela ladniejsza zgrabniejsza z wieksza kladsa jak dla kobiety ;) pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Mechanik jakis tam
Silnik 1,3 MPI Dane techniczne: Typ: Benzynowy, chłodzony cieczą Liczba cylindrów: 4 Usytuowanie: Poprzeczne, przed osią przednią Kąt pochylenia cylindrów: 20 stopni ku przodowi Pojemność skokowa: 1289 cm3 Średnica x skok tłoka 75,5 mm x 72mm Stopień sprężania: 10:1 Moc maks kW/KM/Obr: 50/68/5000 Max moment obr Nm/obr: 106/2600 Smarowanie Obiegowe, pod ciśnieniem Liczba zaworów / cyl. 2 Rozrząd - typ: OHV, regulacja luzu zaworowego śrubami Rozrząd - napęd: Łańcuch Układ zasilania: Wtrysk wielopunktowy Siemens Simos 2P Układ zapłonowy: Elektroniczny, bezstykowy, sterowany mikroprocesorem Paliwo: Benzyna bezołowiowa LO min 95 Silnik ten jest zmodyfikowaną - m. in poprzez zastosowanie wtrysku wielopunktowego SIEMENS Simos i układu wydechowego z katalizatorem trójdrożnym i sondą Lambda - jednostką stosowaną w Skodzie Favorit a ta z kolei jest rozwierconym silnikiem Skody 120. Jak widać po rodowodzie, silnik nie należy do nowoczesnych.Wprawdzie blok silnika wykonany jest z aluminium, co na owe czasy było synonimem nowoczesności, to jednak układ rozrządu z wałkiem w kadłubie, napędzanym łańcuchem jest rozwiązaniem spotykanym już tylko w autach o przestarzałej konstrukcji, np. Polonez. Pomimo to silnik Skody Felicii z wielopunktowym wtryskiem charakteryzuje się dość dobrą kulturą pracy, przyzwoitą trwałością jak i niskim zużyciem paliwa. Modyfikacje zlikwidowały też ciągłą bolączkę starych Skód - wycieki i duże zużycie eksploatacyjne oleju. Obecnie w niezużytym silniku między przeglądami nie występują zauważalne ubytki oleju. Największymi problemami są niska elastyczność, mała moc i duża głośność, zwłaszcza powyżej 3500 obrotów (prędkość 120 i więcej km/h). Generalnie Skoda bedzie jednak wygodniejsza od Matiza... Silnik Skodowski jest specyficzny,ale trwaly. Matiza tez,ale Skodowski silnik jest prostszy w naprawach Felicia bedzie palic ok. 0,5-1 litra gazu wiecej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Pytajka o auto
Tzn. Skoda też mi się podoba, jest bardziej "poważna" niż Matiz... Słyszałam, że są Felicie z szyberdachem, klimą, i ogrzewaniem postojowym, ale ciężko dostać taką wersję. Widziałam jedną taką, ale miała przebieg 250 000 km :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nomorekox
te przebiegi są nie realne jak na te roczniki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość skoda skoda
ja wybrałabym skodę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Użytkownik Skody
Ja parę lat jeżdżę (między innymi) Skodą Felicia 1.3 Mpi, rocznik 1999 Auto trwałe, jedynie trzeba zrobić solidną konserwacje blacharki (profile wewnętrzne - można ręcznie próbować wtłoczyć Valvoline Tectyl), no i przed zimą i po zimie zawoskować lakier :) Wady fabryczne to rdzewiejąca tylna klapa, i synchronizator 2-go biegu (pada po ok 50-70 tyś km). To już droższa naprawa. Czasem siada termostat (trzeba patrzeć na wskaźnik temperatury-jak się nie podnosi to termostat do wymiany-inaczej będzie silnik za zimny w trakcie jazdy), oraz przy przebiegu ok 90 000-100 000 km - naprawa alternatora. Po ok 100 000 do wymiany może być też któryś ze sworzni wahacza (cena oryginalnego ok 30 zł, zamiennik 20 zł). Generalnie jak zadbana, nie powinno być niespodzianek, poza tymi żelaznymi punktami które napisałem. Ale które auto nich nie ma ? Teraz nawet Toyoty nowe się psują...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mój seicento
ma 79 000 km przebiegu po prostu mieszkam w mieście :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Użytkownik Skody
Ja mam u siebie 110 000 km, a auto jest z 1999 roku. W tamtym roku wstawilem instalacje LPG (sekwencje). Takie przebiegi sa realne, wiem bo mój samochod od nowosci w rodzinie :) Co innego gdyby to był Golf 3 z 1994 roku w TDI xD i mialby 150 tys km - to juz malo realne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mój znajomy ma skodę felicję 2000 rocznik 1,3 w benzynie, ale z jednopuntkowym wtryskiem. Sprawuje się dobrze, naprawy niedrogie, całkiem wygodne autko, dopóki nie przesiądziesz się do większego sedana z klimatyzacją :) Komfort jazdy do miasta zadawalający, ale nie poraża. W dłuższe trasy samochód bez klimatyzacji na lato - porażka. Matiz - kompletnie nie do zniesienia, począwszy od wyglądu, skończywszy na komforcie. Co do silnika się nie wypowiem, bo nie znam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mój seicento
dodam , że rocznik 2000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Pytajka o auto
Tzn. moze ladniejszy dla kobiety, ale nie to dla mnie najwazniejsze :) W sumie Skoda też ładna :) Chyba zdecyduje sie na Skode... Mimo, ze chyba technologicznie to starsze auto, wydaje mi sie jakies bardziej praktyczne... W sumie i tak do 8 tys zl nic innego sensownego nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Dasertyn
Zdecydowanie polecam skodę, jeżdżę nią od pięciu lat i sprawuje się świetnie, ale mam silnik 1.9D i przebieg 180 tyś. Matiz jest mniejszy i mało stabilny na drodze, źle się prowadzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Dasertyn
Dodam jeszcze, że będzie na sprzedaż

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomek z Warszawy
bierz skodę wygodniejsze autko od matiza nawet jakby chciał(a) przyczepkę pociągnąć to do matiza haka nie zamontujesz bo on nie ma belki, mnie skoda bardziej się podoba pod względem funkcjonalności a to ze szyby ma na korbę to co tez miałem auta z elektrycznym zamykaniem okien i psuły się a naprawa trochę kosztuje a na korbę nigdy mi się nie psuły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wrocławski bard
skoda!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość masweami88
jeśli chcesz jeżdzić odkurzaczem kup Matiza :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daewoo z przebiegiem 100 tys to mozesz sobie od razu przerobic na przycisk do papieru, chyba ze przez 10 lat jezdzila nim jedna laska z domu do pracy. wybierz skodziane przynajmniej nie bedzie problemow z czesciami zamiennymi. powiesisz sobie kwiatuszka na lusterku i tez bedzie ladne :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Użytkownik Skody
Bezpieczeństwo w Skodzie Felicii Na bezpieczeństwo czynne samochodu składają się następujące czynniki: - Stabilność samochodu, zapewniana przez optymalnie dobrany rozstaw kół, optymalnie dobraną amortyzację drgań, niskoprofilowe opony. - Kierowalność samochodu, zapewniana przez precyzyjny układ kierowniczy, wspomaganie układu hamulcowego, korektor siły hamowania kół tylnych w zależności od obciążenia tylnej osi, ABS ( w opcji), dwuobwodowy układ hamulcowy z podziałem krzyżowym, dość dobra dynamika jak i mała siła konieczna do sterowania samochodem. - Widoczność z miejsca kierowcy, zapewniana przez dużą powierzchnię oszkloną i właściwe rozmieszczenie słupków (aczkolwiek słupek C w hatchbacku mocno zasłania widoczność podczas cofania, przyp. autora), sprawny układ wentylacji umożliwiający sprawne odmrażanie u usuwanie zaparowania z szyb, wycieraczki z programatorem czasowym, wydajne reflektory (według jednego z pism lepsze niż w Mercedesie S-klasse :)) przyp. autora) z korektorem ustawienia, lusterka zewnętrzne i wewnętrzne o dużej powierzchni. - Komfort jazdy, zapewniany przez wydajne ogrzewanie (według testów AMiS czas potrzebny na podniesienie temperatury od - 15 st. C do + 15 st. C po uruchomieniu zimnego silnika wynosi 8 min i lokuje felicie wsród najlepszych samochodów) i przewietrzanie wnętrza z ergonomicznie zaprojektowanym systemem regulacji temperatury, intensywności i kierunku nadmuchu powietrza, łatwa regulacja siedzeń, bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa z regulacją mocowania górnego punktu, oraz klimatyzacja (w opcji) - Właściwa "komunikacja" samochodu z kierowcą - wskaźniki ze szkłem ograniczającym refleksy świetlne, okresowy licznik kilometrów, czytelnie rozmieszczone lampki sygnalizacyjne i kontrolne (za wyjątkiem kontrolek ładowania i ciśnienia oleju, patrz dział wnętrze przyp. autora), oznaczenie wskaźników kontrolek i wyłączników międzynarodowymi piktogramami oraz podświetlenie przycisków na desce rozdzielczej. Bezpieczeństwo bierne to natomiast: - Sztywny i dodatkowo wzmocniony szkielet nadwozia ze strefami kontrolowanego zgniotu. - Wzmocnienia w drzwiach bocznych pochłaniające energię w razie zderzenia bocznego - Bezpieczne zamki w drzwiach umożliwiające ich samoczynne otwarcie w razie zderzenia oraz ułatwiające otwarcie drzwi po wypadku - Klejona szyba przednia zamocowana w sposób umożliwiający jej łatwe wypchnięcie z wnętrza pojazdu po wypadku - Regulowane zagłówki na przednich i tylnych siedzeniach - Zbiornik paliwa umieszczony poza strefą zgniotu, wykonany z wytrzymałego tworzywa sztucznego wyposażony w system uniemożliwiający wyciek paliwa w razie wywrócenia samochodu. - Dzielona kolumna kierownicy pochłaniająca część energii przy zderzeniu czołowym i uniemożliwiająca wniknięcie kierownicy do wnętrza kabiny - Pokrycie koła kierownicy wykonane z miękkiego materiału (IPUR) - Wnętrze nadwozia wykonane z miękkich materiałów i według odpowiednich norm bezpieczeństwa (niepalność, miękkie tworzywa, brak ostrych krawędzi) - Dwie poduszki powietrzne (opcja) - Zaokrąglone zewnętrzne kształty i brak ostrych krawędzi (niewystające klamki, zderzaki płynnie łączące się z linią nadwozia) ograniczające skutki ewentualnej kolizji z pieszym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Wyjasniam cos!!!!
Nie Skoda tylko koda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Wyjasniam cos!!!!
Grr nie ma wszystkich znaków ASCII !!! Skoda pisze sie z S z daszkiem :) ASCII (ang. American Standard Code for Information Interchange) - 7-bitowy kod przyporządkowujący liczby z zakresu 0-127 literom (alfabetu angielskiego), cyfrom, znakom przestankowym i innym symbolom oraz poleceniom sterującym. Przykładowo litera "a" jest kodowana liczbą 97, a znak spacji - 32. Litery, cyfry oraz inne znaki drukowane tworzą zbiór znaków ASCII. Jest to 95 znaków o kodach 32-126. Pozostałe 33 kody (0-31 i 127) to tzw. kody sterujące służące do sterowania urządzeniem odbierającym komunikat, np. drukarką czy terminalem. Ponieważ kod ASCII jest 7-bitowy, a większość komputerów operuje na 8-bitowych bajtach, dodatkowy bit można wykorzystać na powiększenie zbioru kodowanych znaków. Powstało wiele różnych rozszerzeń ASCII wykorzystujących ósmy bit (np. norma ISO 8859, rozszerzenia firm IBM lub Microsoft), nazywanych stronami kodowymi. Również kodowanie UTF-8 można uważać za rozszerzenie ASCII, tutaj jednak dodatkowe znaki są kodowane na 2 i więcej bajtach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość FSO POLONEZ
TO JEST NAJLEPSZE AUTO!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×