Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

rossinka

kupiłam laptop, ne działa touchpad - czy mam prawo domagać się wymiany na nowy?

Polecane posty

10 czerwca kupiłam laptop - nie działa touchpad. Załączony jest, w biosie też go wykrywa. Zawiozłam do sprzedawcy - sprawdzał coś próbował wgrywać i nic. Wysłał go do firmy, ci zadzwonili że touchpad działa.... przysłali, wczoraj odbieramy a touchpad DALEJ NIE DZIAŁA! Wkurzyłam się bo kupiłam nowy i będę na niego czekać miesiąc jak tak w kółko zaczną odsyłać i przysyłać. Czy mam prawo wymiany na nowy? Jeżeli tak do ile na to czasu od zakupu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość esemeska
w świetle prawa przysługującego konsumentowi należy Ci się wymiana towaru na nowy do 6 miesięcy bo istnieje domniemanie iż w chwili zakupu towar był uszkodzony .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Próbuje szukać informacji i są rozbieżne, ja znalazłam, że do 14 dni na moje wyraźne żądanie muszą wymienić... nie chce się kłócić z facetem bo to nic nie da :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość asdasdasdasdasdas
na odwrot: kloc sie i kategorycznie powiedz ze chcesz nowy. da, uwierz mi. tylko nie badz cipka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość esemeska
tylko jak już oddałaś go raz na gwarancji to nie wiem czy to będzie obowiązywać , bo na pewno tak jest przy pierwszej awarii sprzętu , serwis może Ci mówić że po to masz gwarancję ale też masz takie prawo konsumenta by żądać wymiany towaru na nowy . Najlepiej zadzwoń do rzecznika praw konsumenta ( w większych miastach powinien się znajdować )i on Ci wszystko wytłumaczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość heheh i slusznie
takie rzeczy to tylko w Polsce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość esemeska
ja tak miałam z prostownicą do włosów i mi się udało wymienić towar na nowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z tym, że laptop nie używany wrócił na drugi dzień, nawet doby go nie miałam :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jeżeli mówią w serwisie że działa to ciężko będzie ;-P oni znają sposoby żeby ci to udowodnić :classic_cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No to pięknie :/ widać w serwisie mają jakieś cudne rączki. Z drugiej strony sprzedawca był przy sprawdzaniu laptopa wiec świadek jest. Znalazłam informację że: "Roszczenie o wymianę na nowy towaru, którego wada jest nieistotna i łatwo usuwalna ma małe szanse na uznanie przez sprzedawcę. " Pytane czy jest to wada mało istotna? Dla jednego może i nie bo można korzystać z myszki ale my z niej nie korzystamy od 5 lat... tylko z touchpada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość esemeska
Kiedy konsument może żądać wymiany towaru na nowy? Konsument jest uprawniony do zgłoszenia żądania wymiany towaru na nowy zawsze, gdy stwierdzi niezgodność towaru z umową. Sprzedawca w terminie 14 dni ma obowiązek ustosunkować się do żądania nabywcy, jeśli tego nie zrobi, uznaje się, że uznał żądanie. Jeśli w zgłoszeniu reklamacyjnym nabywca określił, że oczekuje wymiany towaru na nowy, sprzedawca nie może wezwać nabywcy do odbioru rzeczy naprawionej. Dokonując samowolnie, wbrew żądaniu klienta, naprawy towaru, sprzedawca musi liczyć się z ryzykiem, że takie świadczenie nie zostanie przyjęte. Przed wyborem sposobu usunięcia niezgodności towaru z umową nabywca powinien jednak zastanowić się, czy dany przypadek kwalifikuje się do żądania wymiany. Roszczenie o wymianę na nowy towaru, którego wada jest nieistotna i łatwo usuwalna ma małe szanse na uznanie przez sprzedawcę. W takim przypadku konsument będzie zmuszony dochodzić swoich praw na drodze sądowej. W tym przypadku w ocenie sądu pozostawać będzie fakt, czy cechy niezgodności z umową uzasadniają żądanie wymiany towaru. Jeśli wada będzie nieistotna, sąd może uznać, że żądanie wymiany towaru na nowy jest nadużyciem przez konsumenta jego uprawnień.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niech sprzedawca zrobi ci format cały system wgra od nowa, i posprawdza ustawienia, jak dalej będzie nie teges to do serwisu jak nie to niech sie sprzedawca martwi ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość esemeska
Mamy prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy towaru albo wymiany. Wybór należy do nas, nie do sprzedawcy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sprzedawca dał mi gratis w ramach przeprosin za zainstniałą sytuację.... wkurza mnie fakt czekania, komputer potrzebowałam na już tymczasem musałam pożyczać a teraz jeźdżę do sklepu już 4 raz 20km w jedną stronę :o Jak on ma być naprawiony skoro w serwisie im działa ?!?!?!?!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Linuxman
własnie jak działa w serwisie to co mają naprawiać, z całym szacunem może coś z nim źle robisz :classic_cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość djnhchn
a próbowałaś wcisnąć jednocześnie "Fn" i jeden z klawiszy "F"? u mnie jest to F7 ale wiem, że na różnych laptopach jest w innym miejscu, musi być rysunek z taką łapką dotykającą palcem prostokąta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość djnhchn
dodawać że jest to kombinacja włączająca i wyłączająca touchpad to chyba nie muszę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LINUXMAN - touchpad jest sprawdzony - jest po pierwsze włączony (bo można go wyłączy) jest w systemie widoczny i działa w biosie, sterowniki ok. Sprzedawca też sprawdzał. Teoretyczne powinien działać ale nie działa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość djnhchn
to skoro sprzedawca sprawdzał że jest wszystko ok i TEORETYCZNIE powinien działać to chyba też powinien sprawdzić w praktyce czy rzeczywiście działa, co to za sprzedawca? Z drugiej strony ty inteligencją też nie grzeszysz bo powinnaś mu powiedzieć żeby przy tobie sprawdził czy faktycznie działa czy nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość skad ja to znam!!!
jechac do serwisu i niech skurwiele Ci na miejscu pokazuja jak on swietnie w ich mniemaniu dziala!! a jak nie to żądać wymiany sprzetu na nowy! to nie jest wada nieistotna przeciez!! jaka myszka? :O po to jest touchpad zeby go uzywac a nie myszki! przeciez laptopa trzyma sie w roznych miejscach niekiedy na kolanach w pociagu i co gdzie masz sobie ta myszka operowac? za przeproszeniem w dupie?! no istne wednie! WALCZ autorko bo nie moze im to ujsc na sucho!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
djnhchn - laptop kupiłam nowy, oryginalnie zapakowany i zabrałam do domu. Usterka wykryta - na drugi dzień zawiozłam spowrotem. Koleś sprawdził, probował naprawiać i nic. Odesłał do serwisu. Wczoraj wrócił - kazałam mu sprawdzić - touchpad nie działał, serwis już zamknięty wróciłam z kwitkiem do domu. Teraz się skontaktował że wysyła laptopa ponownie, do tego w przyszłym tyg. idze na urlop. Napisałam, że chce nowy laptop albo inny to odparł, że tego nie przeskoczy. I CO WY NA TO?? Bo mnie szlag trafił nochyba mam prawo dostać zwrot kasy albo nowy komp? Ten jego gratis mu oddam nie mam zamiaru czekać miesiąc na kompa :( :( :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość moim zdaniem to on
działa, tylko trzeba go umieć uruchomić, mam tak w firmie, że ludziom przestaje działać. Dzwonią do mnie przychodzę i po chwili działa. Sprawdź dobrze ustawienia, Jak serwis mówi, że działa to pewnie działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
POPROSIŁ MNIE O KILKA DNI CIERPLIWOŚCI BOSPRAWA ZOSTANIE ZAŁATWIONA A ON NIE CHCE ZOSTAĆ Z ROZPAKOWANYM UŻYWANYM LAPTOPEM.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×