Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość at234

Szkoły trzeba zmienić

Polecane posty

Gość at234

W szkole różnimy się od siebie zdolnościami, zainteresowaniami i chęcią nauki. Tych różnic się nie uwzględnia i od wszystkich wymaga tego samego. Poziom równa do średniej, czyli upada, a wielu uczniów jest niepotrzebnie gnębionych. Szkoły trzeba zmienić. Ocenianie powinno być przeniesione ze szkół do Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i przybrać formę testów komputerowych. Wtedy było by tak: 1.Wiedzę, którą mamy opanować wskaże nam CKE, w formie dostępnych w internecie zestawów testów, na 20 poziomach trudności, oddzielnie dla danego przedmiotu i dzielonych na bloki tematyczne. Odrębnie dla dyslektyków. Na poziomach niższych miałyby postać pytań i odpowiedzi. Na wyższych byłyby spisem zagadnień, których znajomość będzie sprawdzana pytaniami ujawnianymi dopiero na sprawdzianie. 2.Zamiast klasówek, kartkówek, sprawdzanych prac domowych czy odpytywania na stopnie, raz w tygodniu rozwiązujemy testy przy komputerze, kolejno z poszczególnych przedmiotów. 3.Na starcie sami deklarujemy na jakim poziomie chcemy się uczyć danego przedmiotu, więc otrzymujemy test o skali trudności odpowiedniej do naszego poziomu. 4.W zależności od uzyskanego wyniku, system odpowiada nam, utrzymałeś poziom, albo spadasz o jeden, lub o dwa poziomy niżej, albo awansujesz o jeden, lub o dwa poziomy wyżej. 5.Na zakończenie nauki w danej szkole system emituje nam świadectwo, na którym nie ma ocen, lecz jest informacja dotycząca każdego przedmiotu, wskazująca na jakim średnio byliśmy poziomie przez cały okres nauki. Numer tego poziomu to liczba punktów jakie otrzymujemy w podsumowaniu. 6.Na sprawdzianie końcowym, w tym także na maturze, otrzymujemy testy odpowiednie dla naszego poziomu chyba, że sami zażyczymy sobie trudniejszych. W zależności od uzyskanego wyniku system ustala jaki osiągnęliśmy poziom, a jego numer wskazuje na ilość punktów, które pomnożone przez dwa, są dodawane się do wyniku ostatecznego. 7.Zdają wszyscy. Tylko jedni z lepszym wynikiem, inni z gorszym. Jeśli jesteśmy z wyniku niezadowoleni, wpisujemy do systemu, który test chcemy poprawiać, i widzimy, kiedy i gdzie możemy skorzystać z komputera egzaminacyjnego. Suma uzyskanych punktów, jest tym co, jest dla nas najważniejsze. 8.Zgłaszamy się internetowo do wybranej szkoły lub uczelni. System od razu pokazuje naszą pozycję w rankingu punktowym. Jeśli nasza pozycja jest dobra czekamy, sprawdzając codziennie, czy nie pojawiło się dużo osób z większą ilością punktów, a wtedy przenosimy się tam, gdzie mamy większe szansę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Było
by sprawiedliwie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×