Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość aniam881

Rozliczanie Sklepu spożywczego

Polecane posty

Gość aniam881

Witam, drodzy czytelnicy i czytelniczki bardzo proszę o poradę... A mianowicie: jakiś czas temu przejęłam mały sklep spożywczy o pow, ok 30 m2. Sklep robi ładne obroty bo w granicach ok 50-60 tys zł miesięcznie. Ale mam duży problem: nie wiem jak ja mam rozliczać ten sklep. W sklepie są 3 ekspedientki (2 rano i 1 popołudniu). Dotychczasowy właściciel prowadził ten sklep prostą metodą która u mnie absolutnie się nie sprawdza i chcę ją jak najszybciej zmienić: -na wszystkie produkty naliczał marżę 25 % (wiem że marża powinna być różna ale ja za bardzo nie wiem jaki % dopasować do danego produktu spożywczego) -na kasę nabijał wszystko ręcznie (i tu pojawia się problem: nie cały towar jest metkowany, 1 ekspedientka niepopularny produkt sprzeda o0,10 gr drożej druga o 0,10 gr taniej wiem że jest to chora sytuacja; ja osobiście w tym sklepie nie sprzedaję bo prowadzę inna działalność nie znam wszystkich cen) Zastanawiam się nad wprowadzeniem stanów magazynowych, aby cena danego produktu była automatycznie wybijana i też żebym sama mogła kontrolować zaopatrzenie sklepu a nie zdawać się na wiedzę ekspedientek. Jeśli chodzi o dostawy to tygodniowo wygląda to tak: codziennie jest dostawa pieczywa z 1 piekarni, 2 razy w tygodniu jeżdżę na giełdę, 1 raz w tygodniu jest dostawa chipsów, lodów,piwa. Dużo tego nie ma czy więc jest sens wprowadzić stan magazynowy? Przyznam, że nie mam wiedzy w tej branży (jestem logopedą) a sklep ten chcę utrzymać i UCYWILIZOWAĆ !!!! Proszę pomóżcie !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość aniam881
Napisałam to strasznie nie składnie bo się spieszyłam ale mam nadzieje że w miarę zrozumiale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dar223ia
zastosuj po prostu skanowanie produktu po kodzie kreskowym, ekspedientki nie będą musiały znać cen na pamięć, cena sama im wskoczy po zeskanowaniu kodu kreskowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość aniam881
a czy przy skanerze cene również będzie można wbić od ręki? czy ta możliwość może być zablokowana i posługują się wtedy tylko skanerem? a co jeśli chodzi o marże? jaką naliczać na dany produkt?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość królowa jaśminowa
jeśli robisz zakupy w hurtowni to masz fakturę z ceną każdego produktu oraz z wysokością vat - słodycze 23% i tp, na paragonie też jest wyszczególnione.marże naliczasz adekwatnie do produktu. poza tym ceny tak szybują w górę że co nowa dostawa to zmiana cen. skanery do sprzedaży dużo ułatwiają i obsługa szybciej idzie:) choć mały sklep ale stany magazynowe to podstawa . na pewno co tydzień i miesiąc zestawienia sprzedaży. ewentualnie-co dziennie raporty po zamknięciu sklepu,zestawienia sprzedaży. jest to na początku wkurzające ale potrzebne. a i dobrze mieć zgodność towaru z raportem podczas kontroli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Magazynier992
Po pierwsze ustalenie cen wszystkich produktów na podstawie średnich cen najbliższej konkurencji - na jedne wyższa, na inne niższa marża. Po drugie wprowadzenie programu magazynowego - może i są to koszta ale większa wygoda i masz kontrolę nad tym co masz na stanie - niczego nie powinno Ci brakować. Polecam zapoznać się z tym artykułem. http://taniaekologia.pl/program-magazynowy-i-praca-magazyniera/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
A czy możecie polecić jakaś firmę , która zajmuje się remontami sprzętu spożywczego? póki co najlepsze opinie słyszałam o tej firmie z Kutna http://www.farmatech.com.pl/.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
lepiej zamknij ten sklep obrót 60 000, marża 15 000 8 000 to koszt pracowników minimalny oczywiście, koszty prądu,ogrzewanie-500 , wynajmu-2000, twój zus-1100 , podatek -500, vat-800, jeżeli płacisz więcej za wynajem już jesteś na minusie, sklep musi robić 100 ooo, żeby coś zostało dla ciebie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
A na jakim oprogramowaniu sprzedażowym pracuje w sklepach spożywczych? Tutaj http://jantar.pl/ znalazłem ofertę i się zastanawiam. Co sądzicie o oprogramowaniach tej firmy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość remi32
Według mnie odpowiednim i tanim programem do prowadzenia magazynu jest Intaxo http://intaxo.pl/program-magazynowy Jedną z jego wielu zalet jest to, że na bieżąco kontroluje się stan towarów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
bardzo fajnie na przykładzie tego posta widać jak ewoluował internet. Do 2017 roku odpowiedzi są merytoryczne a od połowy 2017 same kryptoreklamy. Brawo Trollnet!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×