Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość dezere

czy sprzedawca moze wydac duplikat paragonu?

Polecane posty

Gość dezere

wczoraj kupilam adidasy.wieczorem zauwazylam,ze nie mam paragonu wiec dzisiaj poszlam do sklepu myslac,ze tam zostal pani powiedziala ze na pewno mi go dala i nie moze wydac duplikatu wie ktos jak jest naprawde?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dezere
no to niezle:O

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Znowu macie problem.
Paragon to zwykle dokument z kasy fiskalnej, a żadna kasa, zgodnie zresztą z rozporządzeniem Min. Finansów, nie wystawi duplikatu paragonu. Paragon na kopii (o ile nie jest to już nowa kasa z kopią elektroniczną) należy do sprzedawcy i tego Ci nie wyda. Jedyny sposób to wydrukować raport fiskalny szczegółowy za dany dzień i wyciąć potrzebny paragon z tego raportu, niemniej to nadal nie będzie duplikat. Negocjuj, ale raczej z pozycji poproszenia o pomoc a nie żądań - bo żądać nie masz prawa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dezere
Znowu macie problem-wlasnie chodzi mi o jakies potwierdzenie,ze klupilam te buty nie byly tanie wiec w razie reklamacji nie mam rachunku czy paragonu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Znowu macie problem.
Dezere trzeba pilnowac wydania paragonu tak samo jak reszty,która ewentualnie zostaje.:P Tak jak napisałam ,jesli zrobili raport dzienny ,a komus bedzie chciało sie poszukac to masz szanse.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Ej ej ejjjj?????????
A po ci tak strasznie ten paragon?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dezere
jak to po co? w razie ewentualnej reklamacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość No to może ja napiszę
jeśli płaciłaś kartą wystarczy wydruk z konta . Jest on w przypadku reklamacji takim samym dowodem jak paragon.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dezere
gotowka placilam:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Znowu macie problem.
Do celów reklamacji musisz udowodnić fakt zakupu - nie ma wymogu, że takim dowodem musi być paragon. Natomiast nie funkcjonuje coś takiego jak "duplikat paragonu". Oj matko kafeteryjna:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dezere
aha no tak ale jak mam to udowodnic? swiadow powolac?:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość oleoffa
Przecież do reklamacji nie jest potrzebny ani paragon, ani żaden wydruk z terminala :O Wystarczy wypełnić specjalne oświadczenie, że danego dnia kupiłaś te buty, podpisać się i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dezere
serio? wiesz na pewno?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość oleoffa
Pracowałam kiedyś jako sprzedawca, a potem kierownik zmiany. Oczywiście na początku sprzedawca może Ci powiedzieć, że bez paragonu nie ma reklamacji, ale Ty wtedy mówisz, że to jest sprzeczne z prawem i że możesz wypełnić oświadczenie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość oleoffa
zresztą masz tu z forum prawnego ładnie wypisane: Paragon nie jest konieczny. Sklep ma obowiązek przyjąć towar niezgodny z umową, który był w tym sklepie sprzedawany. Wymóg wydania dokumentu (pisemnego potwierdzenia wszystkich istotnych postanowień umowy sprzedaży) wynika z art.2 ust.2 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży onsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dn.27 lipca 2002r.(Dz.U. 141 poz.1176) i dotyczy sprzedaży na raty, na przedpłaty, na zamówienie, wg wzoru lub na próbę oraz sprzedaży za cenę powyżej 2000zł. Art.2 ust.3 mowi, że w pozostałych przypadkach sprzedawca wydaje pisemne potwierdzenie zawarcia umowy na żądanie kupującego. Ale żaden z artykułów nie wymaga przy zwrocie, wymianie, żadaniu naprawy dostarczenia jakiegokolwiek dokumentu (nawet tejże samej umowy sprzedaży i jej substytutu - paragonu). Owszem, wygodnie mieć paragon, ale jego brak nie może ograniczać praw konsumenta. Tym bardziej że sklep w wątpliwych przypadkach ma możliwość odtworzyć tenże paragon (który przecież nie jest dokumentem imiennym) z systemu fiskalnego: jeżeli klient wskaże datę i przybliżoną godzinę zakupu, techniczne mozliwości (oraz wymogi przechowywania paragonów i podobnej informacji handlowej na innych nośnikach) pozwalają zrobić to dość łatwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dezere
oleoffa dziekuje:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×