Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

....:Alma:....

Pytanie o CV

Polecane posty

Witajcie. Ostatnio miałam gorącą dyskusję ze znajomą na temat zasad pisania CV. Jako, że nie doszłyśmy do porozumienia, chciałabym zasięgnąć rady na kafe :) 1. Jak długie powinno być CV? (tak, żeby nie było "za długie" ani "za krótkie"). Czy CV na 3 strony A4 jest za długie? 2. Czy w CV powinno się szczegółowo opisywać każde poprzednio zajmowane stanowisko pracy? (tzn. pisać, jakie się miało obowiązki na danym stanowisku)? 3. Czy w CV powinno się wpisywać stopień niepełnosprawności, jeśli ktoś takowy posiada? Czy są to tzw. "dane wrażliwe"? Będę wdzięczna za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nomo
1. CV na 3 strony to sporo, ale jeżeli masz tak bogaty życiorys to czemu nie. Wg mnie optymalne są 2 strony A4. Pamiętaj żeby pisać skrótami i hasłami w swoim doświadczeniu. 2. Powinno zawierać obowiązki, które należały do Ciebie w poprzednim miejscu pracy, nawet te błache, ważne żebyś DOBRZE potrafiłą sformuować Twoje zadania. Czasem błache rzeczy które robiłaś można bardzo ,,ładnie" i ,,fachowo" nazwać ;) 3. Wg. mnie tak. Pracodawca powinien poznać taką wiedzę jeszcze przed ewentualnym zaproszeniem Cie na rozmowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1. 1,5-2 strony. 3 stront to stanowczo za długie. 2. Zależy od charakteru pracy 3. Najlepiej nie wspominać, że jest się osobą niepełnosprawną. Chyba, że są takie wymagania w ogłoszeniu - wtedy należy wpisać to w LM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pytanie 1 i 2 wzięło się stąd, że znajoma pokazała mi swoje CV, w którym miała opisane swoje poprzednie stanowiska pracy. Opisy były bardzo rzeczowe, konkretne, żadnego "wodolejstwa" a mimo wszystko wyszło tego na 3 strony. Pytanie 3 nasunęło nam się, bo właśnie na jakimś innym forum wywiązała się gorąca dyskusja (prawie awantura) na ten temat. Część osób twierdzi, że taką informację powinno się zamieszczać od razu, inni - że podstawą rekrutacji powinny być predyspozycje zawodowe, a wpisany w CV stopień niepełnosprawności może powodować odrzucenie kandydatury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1. Jak długie powinno być CV? (tak, żeby nie było "za długie" ani "za krótkie"). Czy CV na 3 strony A4 jest za długie? xxxxx do dwóch stron wg mnie i tylko wtedy gdy masz duże doświadczenie xxxxx 2. Czy w CV powinno się szczegółowo opisywać każde poprzednio zajmowane stanowisko pracy? (tzn. pisać, jakie się miało obowiązki na danym stanowisku)? xxxxx hasłowo .. nazwa stanowiska i co robiłaś ale bez przesady xxxxx 3. Czy w CV powinno się wpisywać stopień niepełnosprawności, jeśli ktoś takowy posiada? Czy są to tzw. "dane wrażliwe"? xxxxx jeżeli w ogłoszeniu tego wymagają to tylko wtedy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość bloggerkaaa
1) /2Tak na prawdę nie ma znaczenia na ile stron powinno być Cv, Jeżeli ma się bogate doświadczenie, i w każdej pracy robiło się coś innego, to może być nawet na 3-4. Ogólnie zasada jest taka, że jeżeli miało się kilka podobnych prac, gdzie robiło się podobne rzeczy, najlepiej to zebrać w kupę, żeby przy każdej nie opisywać tego samego. W liście motywacyjnym pisze się bardziej szczegółowe rzeczy. Co do 3 pytania myślę, że tak. Przynajmniej kiedyś spotkałam się z taką opinią, że takie informacje powinno się zamieścić, np. jeżeli się miało jakąś długą przerwę w pracy to z jakiego powodu. A przy okazji zapraszam na mojego bloga, na którym opisuje swoje historie dotyczące rozmów rekrutacyjnych itd. Może miałaś podobne sytuacje, zapraszam do komentowania. http://rozmowkiopracy.blogspot.com/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Do bloggerkaaa
Bzdury wypisujesz wprowadzając ludzi w błąd .... "1) /2Tak na prawdę nie ma znaczenia na ile stron powinno być Cv, Jeżeli ma się bogate doświadczenie, i w każdej pracy robiło się coś innego, to może być nawet na 3-4." Jeśli nie ma się bogatego doświadczenia CV powinno zająć jedną stronę, jeśli doświadczenia jest duże maksymalnie dwie strony. - "Czy w CV powinno się szczegółowo opisywać każde poprzednio zajmowane stanowisko pracy? (tzn. pisać, jakie się miało obowiązki na danym stanowisku)?" Okres zatrudnienia, nazwa zakładu pracy i zajmowane stanowisko wystarczy. Chyba, że było to stanowisko podobne do tego o które się ubiegasz, warto jest wpisać krótko w podpunktach jakie wykonywałaś obowiązki. Co do informacji o niepełnosprawności, moim zdaniem powinnaś taką informację zamieścić .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dalfOlkaTolka
ja mogę tylko napisać jakie CV okazało się najbardziej skuteczne, nie wiem czy poprawne, bo kto niby ustala jedynie słuszne reguły? Tak więc CV miało trzy strony A4 i były wypisane obowiązki na poszczególnych stanowiskach, samych danych osobowych bardzo niewiele i oczywiście zdjęcie. Generalnie skupione CV na sprawowanych obowiązkach i umiejętnościach. Wcześniej wysyłałam krótkie CV i od czasu do czasu miałam zaproszenie na rozmowę, po wysłaniu szczegółowego 3x więcej rozmów i mam w końcu sensowną pracę, może nie jest to jeszcze szczyt marzeń, ale jest naprawdę ok. Póki co nie szukam nowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ULkaszpulka
Ale po co szczegółowe 3 czy 4 stronicowe CV ?! Wystarczy z sensem, napisać krótsze CV a jeżeli potencjalny pracodawca uzna za stosowne to zaprosi daną osobę na rozmowę kwalifikacyjną i to już właśnie tam o szczegółach toczyć się będzie rozmowa ... Z jednym się zgadzam nigdy nie wiadomo, w jaki sposób napisane CV spodoba się danemu pracodawcy. Obowiązują jedynie ogólnie przyjęte reguły pisania czy CV czy LM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ja myslę że .....
jeśli wychodzi cv na 3 strony to trzeba je skrócić. można to zrobić tak że wspominasz tylko o tym co robiłaś na stanowiskach które są przydatne do konkretnego ogłoszenia, a o reszcie tylko wspomnieć że pracowałaś na takim stanowisku żeby nie było luk w życiorysie. Albo można napisać wymieniając stanowiska na których byłaś a dorzucić w liście motywacyjnym bardziej szczegółowo o obowiązkach już pod konkretne stanowisko. Jak cv jest za długie to niektórym się nie chce czytać, a to już jest na minus. O stopniu niepełnosprawności nie wiem czy warto czy nie warto pisać. na pewno warto jak jest wymagany albo wiesz że na przykład na danym stanowisku nie będzie to przeszkadzało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kukunamuniu22
" Wystarczy z sensem, napisać krótsze CV a jeżeli potencjalny pracodawca uzna za stosowne to zaprosi daną osobę na rozmowę kwalifikacyjną i to już właśnie tam o szczegółach toczyć się będzie rozmowa ..." nie zaprosi jeżeli nic go w tym CV nie zainteresuje a zbyt ubogie CV bez szczegółów niewiele go wszak ..zainteresuje ..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość do kukunamuniu22
- "Czy w CV powinno się szczegółowo opisywać każde poprzednio zajmowane stanowisko pracy? (tzn. pisać, jakie się miało obowiązki na danym stanowisku)?" Poniżej moja odpowiedź,czyżby niesłuszna ? ! Okres zatrudnienia, nazwa zakładu pracy i zajmowane stanowisko wystarczy. Chyba, że było to stanowisko podobne do tego o które się ubiegasz, warto jest wpisać krótko w podpunktach jakie wykonywałaś obowiązki. kukunamuniu22 czyli to nie ma być CV na 3-4 strony, tylko jak napisałam wcześniej napisane z sensem inaczej ujmując "interesujące " właśnie. Mam 15 letnie doświadczenie, gdybym chciała napisać CV szczegółowe wyszedłby wielostronicowy elaborat. A tak mam CV gdzie wszystkie niezbędne informacje na potrzeby konkretnego ogłoszenia, mieści się z powodzeniem na 2 stronach. Poza tym ubiegając się np. na stanowisko Doradcy Klienta nie będę opisywać przecież zakresu obowiązków z pracy na stanowisku specjalisty ds. kadr i płac . A takowe też zajmowałam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kukunamuniu22
" Okres zatrudnienia, nazwa zakładu pracy i zajmowane stanowisko wystarczy." No nie wystarczy wg mnie ... pracodawca chce miec możliwie jak najszersze pojęcie o tym co robiliśmy również "dawno temu" bo to wszystko składa się na nasze doświadczenie .. " czyli to nie ma być CV na 3-4 strony " jab też tego nie piszę ..CV moim zdaniem max do 2 stron - ja mam takie i nie narzekam ... " Mam 15 letnie doświadczenie, gdybym chciała napisać CV szczegółowe wyszedłby wielostronicowy elaborat. " nie rozumiemy się ... ja mam również bogate doświadczenie a mimo to mieszczę się na 2 stronach bo .. potrafię zawrzec w dwóch , trzech zdaniach istotę tego co robiłem w danej pracy bo samo napisanie stanowiska np referent ..niewiele powie pracodawcy ... JEśli masz 15 lat doświadczenia to oczywiste że nie o wszystkich pracodawcach musisz pisac gdybym JA miał wpisac wszystkich pracodawców także tych na umowe zlecenie to moje CV miało by 5 stron " Poza tym ubiegając się np. na stanowisko Doradcy Klienta nie będę opisywać przecież zakresu obowiązków z pracy na stanowisku specjalisty ds. kadr i płac ." hasłowo można to zrobic .. masz inne zdanie i mi to nie przeszkadza :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość do kukunamuniu22
" Okres zatrudnienia, nazwa zakładu pracy i zajmowane stanowisko wystarczy." No nie wystarczy wg mnie ... pracodawca chce miec możliwie jak najszersze pojęcie o tym co robiliśmy również "dawno temu" bo to wszystko składa się na nasze doświadczenie .. " Pisząc to miałam na myśli- okres zatrudnienia, nazwa zakładu pracy i zajmowane stanowisko u poszczególnych pracodawców, jeśli było ich więcej to naturalnie o nich również należy wspomnieć. Ale tak jak napisałeś niekoniecznie o wszystkich, jeśli nie widzi się takiej potrzeby. Pozdrawiam :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Widzę, że dyskusja nabrała rozpędu :) Ja ostatnio chyba wpadłam w jakąś obsesję, bo pytam wszystkich pracujących znajomych, jakie wysyłali CV i ... opinie są bardzo różne. Jeden znajomy nawet się zdziwił, że są jakieś ograniczenia co do "długości" CV (a pracę znalazł kilka lat temu). Stwierdził, że napisał wszystko to, co uważał za istotne (w praktyce wyszły mu prawie 3 strony A4).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×