Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość malinowo truskawkowy sok

Moje obserwacje po 4 miesięcznym pobycie w Polsce

Polecane posty

Więc- tak jak większość z tego działu, mieszkam i pracuję za granicą od 5 lat. Musiałam przyjechać do Polski na ponad 4 miesiące, miałam sporo spraw do pozałatwiania i mój manager dał mi bezpłatny urlop na ten czas. ----- Zazwyczaj przyjeżdżałam do Polski na 3-4 tygodnie. Tym razem byłam dłużej, więc zauważyłam więcej i przypomniało mi to dlaczego faktycznie wyjechałam za granicę. Pochodzę ze wsi (około 4 tysiące mieszkańców), więc wypowiem się jak to u nas wygląda. - Pracę można najpewniej dostać po znajomości. Jak się mam tatusia ze słynnym we wsi nazwiskiem, to bardzo pewne, że dostanie się pracę. - Jeśli jest praca w okolicznych zakładach (Tartak z drzewem, świniarnia) to za śmieszne pieniądze i harowa po 12 h. Jeden pracownik musi robić za trzech. - Jakiś facet u nas na wsi otworzył sobie miejsce pracy w jakimś magazynie. Robi się po 14 godzin dziennie, bez zadnej umowy, wyplata dziennie do ręki. Praca stojąca. - Większość firm oferuje 'umowę zlecenie' lub 'umowę o dzieło'. - W każdym naszym sklepie, sklepowa woła o drobne, np.koncowke z rachunku. Jesli nie mam drobnych, to kręci głową ze zlosci. - Wyścig szczurów, czyli kto z sąsiadów ma ładniejsze podwórko, posesję, dach, samochod, itd... - Stare znajome z klasy i szkoly w ogole sie nie odzywaja. Czasy szkolne minely juz dawno. - Ksiądz jest najważniejszą osobą w całej gminie, on należy do rady gminy i to on decyduje na co mozna przeznaczyć pieniadze z funduszu UE. Najpiękniej wyglada kosciol i wokolo kociola oraz dom ksiedza. W środku wszystko remontowane. ------ Ot takie luzne obserwacje. W razie gdyby komuś chcialo sie tutaj wrocic na stałe- nie polecam. Jest zle. Nawet gorzej niz źle.

Gość gość