Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość gość

Autyzm Kropka Jak jest u waszych roczniakow i starszych dzieci Pytajnik

Polecane posty

Gość gość

Moja córeczka ma 13 miesięcy. Jestem nauczycielką przedszkola, jednakowoż tylko raz w ciągu pracy miałam styczność z dzieckiem autystycznym - 4 latkiem. Oto co niepokoi mnie u córki: - nie wskazuje nic palcem, czasem gdy coś chce (np jemy śniadanie a ona widzi jabłko, to pokaże całą dłonią), gdy pytam gdzie światło, pokaże całą dłoną. Na przedmioty typu pies (pluszowy), książeczka - tylko patrzy lub do nich idzie. - niewiele mówi, jedynie am, tik (gdy coś włącza), da. Reszty nie wiąże z konkretną sytuacją. Umiała mówić papoa, cycy (pierś), ale przestała. - ciągle gdzieś pędzi, szuka nowych wrażeń. - ma wiele zabawek, gdy jakiejś nie włączymy np 2 dni to płacze gdyz pozniej się jej boi. W większości przypadkó jest tak też z nowymi zabawkami - do niektóych w ogóle się nie przyzwyczaja i leżą na strychu... - rzadko płacze jak się np uderzy. Ogólnie jest bezproblemowym dzieckiem, bawi się sama. Ale odpowiednio - np wklada pieniazki do swinki skarbonki z FP lub kulki do młynka etc. - wspina się po naszych nogach, trochę tak jakby wchodziła po krześle, mechanicznie. - nie ma ulubionych zabawek, wszystko jest na chwilę, nie lubi pluszaków. - zwykle nie patrzy w oczy , ciągle gdzieś pędzi, nie potrafię sprecyzować czy jest z nią kontakt wzrokowy czy nie. - nie protestuje gdy biorę inne dzieci na ręce, nie przejawia zazdrości. - nie przynosi mi żadnych przedmiotów aby je pokazać. - czasem zaytka uszy w odpowiedzi na dźwięki - ale nie zawsze te głośne. Pozytywne: - jest pogodna i radosna. - lubi dzieci i zwierzęta a gdy jakaś babcia zagada gdy siedzi w wózku to posyła promienny uśmiech. - zauważa gdy ktoś wychodzi, jest smutna, cieszy sie gdy wracamy. - lubi się przytulać, zasypia