Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Zeta1987

Własna firma, zapytanie

Polecane posty

Witam serdecznie od 10 sierpnia otwieram własną firmę jednak wszystkie formalności z nią związane chciałabym załatwić już do 24lipca dlatego też chciałabym bardzo prosić o radę. Firmę zakładam za własną gotówkę bez żadnych dotacji itp. Na początek będzie to głównie sprzedaż odzieży używanej, sortowanej na targach i ryneczkach w okolicach mojej miejscowości. Wypełniając wstępnie CEIDG wpisałam kod 4782Z Oraz sprzedaż odzieży z końcówek kolekcji przez internet - planuję założyć własny sklep internetowy. I tutaj wpisałam kod 4791Z. Po długim zastanowieniu podjęłam decyzję, że będzie to sprzedaż na ryczałcie 3% bez VAT oraz bez kasy fiskalnej. W związku z tym, że dysponuję małą gotówką na początek chcę postawić głównie na sprzedaż odzieży używanej na ryneczkach i targach, mam już upatrzony stół który chcę kupić na te potrzeby. Wybrałam również hurtownię. Dodatkowo też chcę przeznaczyć niewielką kwotę na stronę internetową (mam tutaj na myśli gotowy już sklep internetowy za który opłata miesięczna jest niewielka) Towar na rynek chcę dowozić na początek własnym, niewielkim samochodem i wrzucać w koszty firmy tylko opłaty za paliwo. Upatrzyłam już sobie 5 miejscowości do których bedę jeździła, w każdy dzień tygodnia do innej. Jeśli wszystko pójdzie po mojej myśli na zimę wynajmę lokal w którym będę prowadziła sklep stacjonarny niedaleko mojej miejscowości. Będzie to sklep z końcówkami kolekcji, wtedy też na rynek będę jeździła żadziej. Moje pierwsze i najbardziej nurtujące pytanie brzmi: Pierwszą tonę odzieży mam dostać za darmo od pewnej osoby. Jednak jeśli dostanę ją za darmo nie bedę miała na nią faktury, ani zadnego rachunku. Czy będę mogła tą odzież normalnie sprzedawać? Czy też mogę mieć z tym jakieś problemy? Pytanie drugie: Czy kody PKD które wpisałam powyżej wystarczą do prowadzenia mojej działalności tzn sprzedaży internetowej i sprzedaży na targowiskach czy powinnam jeszcze jakieś dopisać? A może powinnam odrazu podać też kody do sprzedaży stacjonarnej? Z tym, że jeśli do zimy nie uzyskam odpowiedniego zysku to sklep stacjonarny zostanie przesuniety w czasie na późniejszy okres. Nie wiem co w tej sytuacji robić. Pytanie trzecie: Gdzie znajdę w internecie jakiś wzór ewidencji przychodów? Ale taki bardzo dokładny dla osoby która nie ma pojecia o ksiegowości? Może ktoś podać jakiś link? Pytanie czwarte. W ewidencji wyposażenia chciałabym wprowadzać wszystkie przedmioty nie tylko te powyżej 1500zł (wiem, że nie jest to konieczne, ale jest to możliwe) Mam zamiar stopniowo z zarobionych pieniędzy na torgowiskach kupować wyposażenie do sklepu stacjonarnego co jakiś czas jakiś regał itd czy takie zakupy też mam wprowadzać do ewidencji? Czy może kupować je a wprowadzić w ewidencje dopiero po otworzeniu sklepu stacjonarnego? I pytanie piate. Na początku towar chcę przechowywać u siebie w domu, tzn domu moich rodziców, tam też będzie adres firmy, ma tak być do poki nie otworzę sklepu stacjonarnego. Czy mogę tą odzież trzymać np na strychu? Czy muszę spełniać jakieś odpowiednie warunki do przechowywania tej odzieży? Bardzo proszę o odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Ważny jest tylko ten kod PKD, który wybierasz jako główną działalość, oprócz niego możesz mieć dziesiatki innych, z których nawet nie musisz korzystać. Tylko nie wiem czy można wybrać np 2 wiodace kody

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gośćula
wybierasz kod główny i dopisujesz jak najwięcej ,ile się da ! Kupowane stopniowo regały półki etc do planowanego sklepu możesz spokojnie wrzucić w koszta ,ja wrzucałam nawet zakupy z osiedlowego :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Można by skorzystać z rady księgowej o ile udzielaja takich porad

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gośćula
niestety nie obejdzie sie bez ksiegowej,jest tyle kruczków że sama sobie nie dasz rady ,chyba ze sama jesteś ksiegową ,koszt mc gdy korzystasz z biura rachunkowego to około 300 zł ,ale śpisz spokojnie . ksiegowa tez udziela wszelkich rad.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Dziekuję ślicznie za odpowiedź a jeśli chciałabym sama prowadzić ewidencję przychodów a od ksiegowej chciałabym tylko pomocy przy otworzeniu firmy to ile bym musiała zapłacić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
A może skorzystać z księgowości internetowej np infakt.pl Co o tym sądzicie? Ktoś korzystał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Asia_lem
300 zł za księgową to dość sporo, ale fakt - zależy od tej jak dużo dokumentów do zaksięgowania jest. Na początek polecam biuro rachunkowe stacjonarne. Na pewno będzie sporo pytań, więc lepiej mieć do kogo szybko uderzyć, wyjaśnić i spać spokojnie;) powodzenia! ja mam firmę od 2008, księgowa zawsze na miejscu, wszystko spoko, bez problemów z urzędami;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gośćMartyna
Ja jak założyłam firmę ''własną'' i prowadziłam ją samodzielnie to stwierdziłam, że i księgowość poprowadzę samodzielnie i najlepszą opcją w tym wypadku była forma elektroniczna - szybsza i wygodniejsza. Teraz już nie wyobrażam sobie tego, aby pełna kontrola leżała w rękach księgowej (zamiast w moich rękach) i to jeszcze za całkiem sporą kwotę. Tak więc, ja osobiście korzystam z ułatwień elektronicznych i nie boję się ich. To kwestia podejścia, wygody, przejścia w elastyczność i pójścia z duchem czasu - tego wymaga od nas rynek, Klienci itd. Polecam Wam wszystkim program SYSTIM.PL (www.systim.pl). Może trochę ułatwię Wam życie, bo znam ten temat z autopsji ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Ja ograniczając koszty w swoim biurze zdecydowałam się na usługi biura rachunkowego M-A i jestem bardzo zadowolona. Wszystko na czas, Panie kompetentne i zawsze chętnie rozwieją wątpliwości/doradzą.. Sama nigdy nie będziesz mieć takiej wiedzy jak coś obejść czy zmniejszyć koszt a dobra księgowa pomoże i zrobi wszystko szybciej =)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość klono
Jeżeli prowadzicie własny biznes, zachęcam do bezpłatnego przetestowania platformy https://serwersms.pl - system umożliwia wysyłkę powiadomień sms o statusie zamówienia, terminie dostawy itp. Można również za jej pośrednictwem uruchomić płatności sms.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Ja prowadzę własną restaurację i muszę przyznać, że na początku dobrą podstawą jest znalezienie dobrego dostawcy urządzeń i wyposażenia gastronomicznego. Ja kupowałam je od firmy http://www.pe-pe.com.pl/ i mogę polecić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość AmelkaGŚ
Gdy zakładałam własną firmę również miałam wiele pytań i wątpliwości, idąc za radą znajomej wybrałam się do Biura księgowego i tam dostałam fachową poradę i odpowiedzi na wszystkie pytania. Oczywiście przy wyborze biura należy zachować pewną ostrożność, ja korzystałam z porady księgowej Teresy Kuc, która posiada już ponad 20 lat doświadczenia a prawo podatkowe i prowadzenie firm nie mają przed nią tajemnic :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Tak... tylko jak znaleźć taką księgową? Jeśli ktoś funkcjonuje na rynku ponad 20 lat to na pewno jest profesjonalistą, jednak teraz jest tak dużo biur księgowych czy rachunkowych, że nigdy nie wiadomo czy dobrze się trafi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Warek
Mi się udało znaleźć w Tychach bardzo dobrą i rzetelną księgową, która jest jednocześnie biegłym rewidentem (czasami dobrze jest to wiedzieć). Polecam poszukać sobie jej adresu. Nie zdradzę kto to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Warek
Mi się udało znaleźć w Tychach bardzo dobrą i rzetelną księgową, która jest jednocześnie biegłym rewidentem (czasami dobrze jest to wiedzieć). Polecam poszukać sobie jej adresu. Nie zdradzę kto to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Księgowa i prawnik - dwie najważniejsze osoby, jeżeli ktoś chce na poważnie zająć się prowadzeniem firmy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość AnetaUcieka
Ja przy wyborze księgowej kierowałam się opiniami znajomych, aby uzupełnić informacje poczytałam opinie i teraz mam bardzo dobrą księgową;) taką decyzję trzeba dobrze przemyśleć!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Oliwianaa
Jak w Tychach biegły rewident to pewnie Teresa Kuc :) tak, to cenna kwalifikacja, przydatne przy badaniu sprawozdań spółek, jak ktoś szuka to polecam księgową z prawdziwego zdarzenia!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość AldonaOOO
Bez księgowej nie warto nawet podejmować działalności, takie jest moje zdanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Mammamyjak
Oczywiście że księgowa to podstawa :) Prócz tego mozna wspomagać się odpowiednimi programami. Ten jest swietny http://www.way2send.pl/ . Integruje i monitoruje cały proces sprzedaży od zamówienia po wysyłkę. No i jest mozliwość dostosowania do potrzeb firmy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Na początek nie ma co zatrudniać księgowej tylko lepiej zlecić to na zewnątrz i prowadzić całą księgowość online. W mojej małej firmie ten temat oddałam firmie http://www.businessmind.pl i jestem bardzo zadowolona. Nie próbują niczego ukryć i znają się na rzeczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Jeśli chcesz oszczędzić trochę czasu żeby skupić się na rozkręcaniu swojej działalności to takie rzeczy jak księgowość czy HR oddaj ludziom z zewnątrz, na przykład firmie South Energy Partners, bardzo sobie cenię współpracę z nimi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oprócz księgowości, która wcale nie jest taka droga to ważna jest również reklama, jeśli masz ciuszki dziecięce, któe jak wiadomo dobrze schodzą to możesz zamówić http://akdevision.com/plakat/ i wieszać go wszędzie tam gdzie jest największe skupisko ludzi, jeśli to targ do na tablicy ogłoszeń możesz wywiesić, że danego dnia będziesz tutaj i będziesz miała do sprzedania ciuszki, napisz od jakiej do jakiej rozmiarówki i koniecznie dopisz, że ceny będą atrakcyjne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psychokrates zamawiałam i byłam zadowolona. Z reklamy mobilnej jeszcze nie korzystałam ale może się skuszę w najbliższych dniach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Jeśli zakładasz firmę, to warto znaleźć kogoś, kto zajmie się księgowością. zatrudnianie kogoś jest kosztowne, a prowadzenie samemu - bardzo czasochłonne. Najlepiej zatrudnić biuro rachunkowe. Ja współpracuję w tej materii z http://bkliczydlo.com.pl/ i jestem bardzo zadowolona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×