Gość gość Napisano Grudzień 17, 2015 Niniejszy fragment pochodzi z publikacji pt. "Nauczanie metodą 5s" Samo zrozumienie zasad gramatyki nie wystarcza. Ważna jest przede wszystkim umiejętność odczuwania gramatyki. Uczeń nie musi wiedzieć, jak nazywa się czas, którego używa – ważne, by umiał go poprawnie użyć. Zakładam, że większość klientów to osoby pracujące (tak było do tej pory), które potrzebują praktycznych umiejętności. Dlatego też elementy gramatyki można zawrzeć w odpowiednio skonstruowanych pytaniach, które uczestnik kursu będzie uczył się odczuwać. W metodzie 5S nie rezygnujemy z nauki gramatyki, jednak omijamy etap jej zrozumienia i od razu przechodzimy do etapu nauki jej odczuwania. Dlatego też jeśli będziesz tworzył własne kursy i budował pytania do odczuwania, postaraj się wprowadzać do nich elementy gramatyki. Niech będą one zróżnicowane pod względem używanych form, np. w różnych czasach. Przykładowo zamiast ciągle używać czasu przeszłego, np.: Jakiego koloru był ostatni rower, który widziałeś? możesz zbudować zdanie z użyciem czasu przyszłego, np.: Jakiego koloru będzie kolejny rower, który zobaczysz? Zamiast pytania typu: Gdzie widziałeś czerwone róże? zadaj np. takie: W jakim miejscu zobaczysz czerwone róże? Jak wybrać właściwy kurs do nauki języka: http://www.isel.edu.pl/forum/viewtopic.php?t=1734 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach