Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość gość

Opiekun medyczny a sanitariusz

Polecane posty

Gość gość

Witam czy oba zawody są takie same Pracuje jako opiekun medyczny a wpisuje się jako sanitariusz czy nie powinienem wpisywać sie jako opiekun? to chyba konkretny zawód

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Proszę o wytłumaczenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość steve

No kolega zadał słuszne pytanie. Pracuję jako Sanitariusz szpitalny i posiadam kurs kwalifikacyjny na Sanitariusza szpitalnego. W szpitalu pracują również opiekunki i opiekunowie medyczni a różnica między sanitariuszem a opiekunem w szpitalu gdzie pracuje polega na tym że ja transportuje pacjentów z SOR na RTG oddziały bloki operacyjne itp. Do moich zadań należy również pomoc w wynoszeniu zwłok i pomoc pielęgniarkom i własnie opiekunom medycznym w zabiegach higienicznych pacjentów ale głównie moja pomoc polega na przeniesieniu pacjenta przytrzymaniu itp. Dodatkowo posiadam uprawnienia Ratownika kwalifikowanej pierwszej pomocy i uprawnienia na prowadzenie pojazdów uprzywilejowanych więc również pomagam jako kierowca karetki w transporcie pacjentów do innych szpitali transport krwi. Myślę że sanitariusz i opiekun są podobne z tym że z tego co wiem opiekun medyczny to jest zawód a sanitariusz jest po kursach myślę że do tego wszystkiego można jeszcze wrzucić opiekuna osób starszych. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość steve