Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

mariner2

Zarejestrowani
  • Zawartość

    864
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

62 Excellent

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Wyobrazacie sobie cos takiego w privislankoj stranie ? W 2018 r doszo do kolizji miedzy norweskim okretem wojennym a tankowcem w wyniku ktorej norweska korweta zostala skreslona z listy inwentarza Norweskiej Navy.:) Komisja sledcza ujawnila luke w wyszkoleniu oficerow marynarki.Minister obrony w zwiazku z tym ukaral sie grzywna 10 milionow koron Powinno sie te wiadomosc powiesic kazdemu naszemu politykowi w w gabinecie i na sali sejmowej aby kazdy z nich codziennie ja sobie odczytywal jako standart politycznej uczciwosciJestem niezdrowy na umysle.sam to przyznaje LOL https://gcaptain.com/norwegian-navy-officer-in-charge-of-watch-declines-guilt-in-tanker-collision/?subscriber=true&goal=0_f50174ef03-e77e8fa1ba-170011133&mc_cid=e77e8fa1ba&mc_eid=67dc0f1da2
  2. Moje drogie Panie!:) Wieje tu wielka hipokryzja z waszych wypowiedzi.Przciez jasne jak slonce jest to ze dziewczyna flirtuje z dojrzalym goscie a wy jakos tak polgebkiem i z wielka tolerancja sie wypowiadacie o jawnym q..stwie .Przypomne wam dyskusje o kobietach ktore nie odrzucaja mozliwosci zwiazania sie z facetem o 20 lat starszym LOL Czesc z was chciala mi przegryzc aorte ze osmielilem sie to wyartykulowac i ze to jest normalka wsrod plci zenskiej .Tu macie kolejny na to dowod ze mialem racje
  3. Spojrz na to tak : po czynach poznacie intencje jego- nauczanie jesusa . Czyny zas twej dziewczyny jasno pokazuja ze jej sie to podoba.:) Kreci ja flirtowanie z dojrzalym facetem bo to jest flisrtowanie ! Spora ilosc kobiet tak ma Widac twoja tez tak ma ,ze lubi dojrzalych.Robi jej sie cieplo w brzuchu na sama swiadomosc ze to strarszy gosc Zapewne miala dobre relacje ze swoim ojcem i chcialaby takiego partnera... a ma chloptasia. Dla mnie to sygnal ze zachowujesz sie przy niej jak malolat i jej brakuje takiego dojrzalego goscia przy moej .Musisz zmienic swe zachowanie i pokazac ze jestes odpowiedzialny i nie jest latwo cie wyprowadzic z rownowagi. Skoro cie to denerwuje ,nota bene mnie by tez ! LOL To zmien sobie dziewczyne! bo z tej maki chleba nie bedzie ..Ona jest wewnetrznie nielojalna wobec ciebie a wszytsko co mowi to sciema:) a przynajmniej nie traktuje cie powaznie .Jestes bo jestes ! Twoja obecnosc przy niej weryfikuje jej atrakcyjnosc w swoich oczach a ty sie poza tym nie liczysz w ogole:) Przemysl to ! Czy chcesz sluzyc za podnozek do jej nog ?!
  4. POlecam wysluchac specjaliste dr Polaczkiwicz was oswieci jak to naprawde z ta inflacja jest ! i jak bardzo nasz anus jest rozszarpywany https://youtu.be/eixqtzRblDA
  5. Małe nowe geny pojawiające się w ludzkim DNA pokazują, jak wciąż ewoluujemy PEOPLES 3 grudnia 2022 r autor -TESSA KOUMOUNDOUROS I DAVID NIELD Przeszliśmy długą drogę od czasu, gdy mieliśmy wspólnego przodka z marmozetami. Być może rozstaliśmy się z naszymi kuzynami naczelnymi miliony lat temu, ale nowe badanie pokazuje, jak istoty ludzkie nadal ewoluują w sposób, którego nigdy sobie nie wyobrażaliśmy. Naukowcy z Biomedical Sciences Research Center „Alexander Fleming” (BSRC Flemming) w Grecji i Trinity College w Dublinie w Irlandii zidentyfikowali 155 genów w naszym genomie, które wyłoniły się z małych, niekodujących fragmentów DNA. Wiele wydaje się odgrywać kluczową rolę w naszej biologii, ujawniając, jak całkowicie nowe geny mogą szybko ewoluować, aby stać się niezbędnymi. Nowe geny zazwyczaj powstają w wyniku dobrze znanych mechanizmów, takich jak zdarzenia duplikacji , w których nasza maszyneria genetyczna przypadkowo wytwarza kopie wcześniej istniejących genów, które z czasem mogą dostosować się do nowych funkcji. Wydaje się jednak, że 155 mikrogenów wskazanych w tym badaniu pojawiło się od zera, w odcinkach DNA, które wcześniej nie zawierały instrukcji , których nasze ciała używają do budowy cząsteczek. Ponieważ uważa się, że białka, które mają kodować te nowe geny, byłyby niewiarygodnie małe, te sekwencje DNA są trudne do znalezienia i trudne do zbadania, dlatego często są pomijane w badaniach. „Ten projekt rozpoczął się w 2017 roku, ponieważ interesowałem się ewolucją nowych genów i ustaleniem, w jaki sposób te geny pochodzą” – mówi genetyk ewolucyjny Nikolaos Vakirlis z BSRC Flemming w Grecji. „Było to zamrożone na kilka lat, aż opublikowano kolejne badanie, które zawierało kilka bardzo interesujących danych, które pozwoliły nam rozpocząć tę pracę”. W innym badaniu , opublikowanym w 2020 roku przez zespół naukowców z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Francisco, skatalogowano stos mikroprotein, które są wytwarzane przez regiony niekodujące, kiedyś określane jako „śmieciowe DNA” . Zespół odpowiedzialny za to nowe badanie stworzył następnie genetyczne drzewo przodków, aby porównać te maleńkie sekwencje znalezione w naszych genomach z sekwencjami 99 innych gatunków kręgowców, śledząc ewolucję genów w czasie. Niektóre z nowych "mikrogenów" zidentyfikowanych w tym nowym badaniu można prześledzić aż do najwcześniejszych dni ssaków, podczas gdy inne są nowszymi dodatkami. Naukowcy odkryli, że dwa z genów zidentyfikowanych w badaniu pojawiły się od czasu rozdzielenia się człowieka i szympansa. „Staraliśmy się zidentyfikować i zbadać przypadki małych białek w linii ludzkiej, które wyewoluowały z wcześniej niekodujących sekwencji i nabyły funkcję natychmiast lub wkrótce potem” – pisze zespół w opublikowanym artykule . „Jest to podwójnie ważne: dla naszego zrozumienia intrygującego i wciąż w dużej mierze tajemniczego zjawiska narodzin genów de novo, ale także dla naszego zrozumienia pełnego potencjału funkcjonalnego ludzkiego genomu”. Wiadomo już, że mikrobiałka pełnią różnorodne funkcje, od pomagania w regulowaniu ekspresji innych genów po łączenie sił z większymi białkami, w tym naszymi błonami komórkowymi. Jednak podczas gdy niektóre mikroproteiny wykonują ważne zadania biologiczne, inne są po prostu bezużyteczne. „Kiedy zaczynasz zajmować się tymi małymi rozmiarami DNA, są one naprawdę na granicy tego, co można zinterpretować na podstawie sekwencji genomu, i znajdują się w tej strefie, w której trudno jest stwierdzić, czy ma to znaczenie biologiczne”, wyjaśnia Trinity College Genetyk z Dublina Aoife McLysaght. Jeden gen odgrywający rolę w konstruowaniu naszej tkanki serca pojawił się, gdy przodek wspólny dla ludzi i szympansów oddzielił się od przodka goryla. Jeśli rzeczywiście ten mikrogen pojawił się w ciągu ostatnich kilku milionów lat, jest to uderzający dowód na to, że te ewoluujące części naszego DNA mogą szybko stać się niezbędne dla organizmu. Następnie naukowcy zbadali funkcje sekwencji, usuwając jeden po drugim geny w komórkach wyhodowanych w laboratorium. Czterdzieści cztery hodowle komórkowe wykazały defekty wzrostu, potwierdzając, że brakujące fragmenty DNA odgrywają kluczową rolę w utrzymaniu naszego funkcjonowania. W innych analizach porównawczych naukowcy zidentyfikowali również w trzech nowych genach znane warianty związane z chorobą. Obecność tych przypadkowych mutacji w pojedynczej pozycji zasady w DNA może sugerować pewne powiązania z dystrofią mięśniową, barwnikowym zwyrodnieniem siatkówki i zespołem Alazamiego, ale wyjaśnienie tych zależności będzie wymagało dalszych badań. W świetle nowoczesnej technologii i medycyny oszacowanie skali zmian biologicznych, jakich ludzkość doświadczyła jako gatunek pod wpływem doboru naturalnego, może być wyzwaniem. Ale nasza sprawność została w znacznym stopniu ukształtowana przez presję diety i choroby na przestrzeni tysiącleci i bez wątpienia będzie się dostosowywać nawet w zaawansowanym technologicznie świecie. Nie jest jeszcze jasne, w jaki sposób dochodzi do spontanicznego tworzenia nowych genów w regionie niekodującym, ale dzięki naszej nowo odkrytej zdolności do śledzenia tych genów możemy być bliżej odkrycia. „Jeśli mamy rację w tym, co myślimy, że mamy tutaj, w ludzkim genomie jest o wiele więcej funkcjonalnie istotnych rzeczy”, mówi McLysaght. Badania zostały opublikowane w Cell Reports .
  6. mariner2

    Matka partnera wtrąca się w związek

    Trzeba mu przedstwic zeszycik wplywow i wydatkow i pokazac jak krowie cyferka po cyferce w jakim swiecie on zyje i wyjasnic ze ma cie wspierac a nie wykorzystywac ! bo ty na to nie pojdziesz.
  7. mariner2

    Matka partnera wtrąca się w związek

    Uwazam ze mow ! Trzeba mowic a nie "liczyc sie z emocjami" bo komunikacja w zwiaku jest podstawa aby ten zwiazek trwal bo obie strony maja do siebie wtedy 100% zaufanie i widza na czym stoja ! Powiedz wiec mu to co tu napisalas .Jest dorosly niech sam podejmie decyzje ale ty bedziesz tez wiedziala na czym stoisz.
  8. mariner2

    Matka partnera wtrąca się w związek

    Najwazniejsze wtym co ten twoj gosc robi, jakie akcje podejmuje i to swiadczy co tak naprawde mysli a wiec co nim kieruje..To jest rozpoznawalne tylko go bacznie obserwuj! Na razie to wszytsko pokazuje ze nie za bardzo sie liczy z toba wiec jaki sens jest byc z nim?! .Zasugeruj mu jakos delikatnie ze jesli zrobi to co zamierza to bedzie znak pozegnania miedzy wami.Zobacz jak zareaguje! To ci wiele powie o waszym zwaizku O takich waznych zyciowych sprawach trzeba mowi glosno i wyraznie aby nie bylo niedomowien i potrzebny jest czas aby druga strona przetrawila otrzymany material i zajela jakies stanowisko.Ale nie ma co owijac w bawelne.Trzeba artykulowac co o tym myslisz ! Po 4 latach zar seksu sie wypala w kazdymz wiazku! To zelana regula.Wchodzicie wiec w faze wychlodzenia.To faza jaka wyznaczyla Natura i ona wam nie odpusci.Teraz jest pora dla was aby odchowywac splodzone wczesniej dzieci, Jelsi ich nie ma to powazny blad i pora szybko nadrobic lub przygarnac tego synka jak swoje!
  9. Mysle ze myslisz prawidlowo i intuicja cie nie zawiodla.,Uwazam ze okazuj jej zainteresownie i odwzajemnij sygnaly zainteresowania , ale przerzuc na nia inicjatywe.Niech ona zorganizuje jakos wasze zblizenie a ty sie tyko poddawaj,Daj poniesc fali ! Uwazam ze smielej jej pokaz ze jestes zainteresowana .Jak dotkniesz dluzej jej reki przy jakiejs okazji i puscisz perskie oko to zajarzy na 100% Jej zly humor mogl wynikac z niewyspania, cyklu m iesiaczkowego, choroby dzieci itd ale fakt ze wziela podarunek to swiadczy ze docenila czekaj teraz na jej inicjatywe.W koncu sie zdecyduje !
  10. mam powazne obawy czy wladza jest we wlasciwych rekach! Ja rozumiem ze El Commendante zasluzyl sie w zwalczaniu kobitek gdy protestowaly ale dziwne wydaja mi sie tlumaczenia faceta bedacego czaszcia ramienia wladzy ze granatnik sam odpalil gdy kazdy myskacy facet wie ze aby granatnik odpalil musza byc usuniete 3 zabezpieczenia i trzeba nacisnac spust !!! Posluchajcie eksperta od strony prawnej calego incydentu https://youtu.be/I3Pho9kiqrs
  11. mariner2

    Zdradziłam go i nie mam co jeść

    Slusznie! Powinnas sie spodziewac tego od poczatku waszej znajomosci i jakos zabezpieczyc na taka sytuacje odkladajac jakas kase na "czarna godzine" .Skoro mieszkanie jest na ciebie to ty za nie odpowiadasz ! Trzeba rzucic tego goscia i rozliczyc sie z wlascicielem !
  12. Krótkie wybuchy aktywności zmniejszają ryzyko przedwczesnej śmierci, wynika z badań ZDROWIE13 grudnia 2022 r Za pomocąMARK HAMMER I IN., ROZMOWA (Andy Beales/Unsplash) Większość z nas wie, że regularne ćwiczenia są ważne dla naszego zdrowia i długowieczności. Ale przy naszych napiętych harmonogramach wielu z nas ma trudności ze znalezieniem czasu na trening. Dane z naszego ostatniego badania wykazały, że nie potrzebujesz długiego treningu, aby uzyskać korzyści zdrowotne wynikające z ćwiczeń. Badania wykazały, że zaledwie 3 lub 4 minuty krótkiej, energicznej aktywności w ciągu dnia wiązały się ze znacznie niższym ryzykiem przedwczesnej śmierci ze wszystkich przyczyn w porównaniu z osobami, które jej nie wykonywały. Do przeprowadzenia naszego badania zrekrutowaliśmy 25 241 uczestników z badania UK Biobank, którzy zgłosili, że nie uprawiają żadnej rekreacyjnej aktywności fizycznej ani spacerów rekreacyjnych częściej niż raz w tygodniu. Około 56 procent uczestników stanowiły kobiety, a średni wiek wynosił około 62 lat. Aby upewnić się, że otrzymujemy dokładny obraz ich poziomu aktywności, daliśmy uczestnikom do noszenia trackery fitness – podobne do smartwatchy – które nosili na nadgarstku przez tydzień. To pozwoliło nam dokładnie monitorować poziom ich aktywności w ciągu dnia – coś, o czym większość ludzi ma problem z przypomnieniem sobie. Następnie połączyliśmy dane zebrane na początku badania z dokumentacją kliniczną uczestników średnio przez prawie siedem lat później. Pozwoliło to sprawdzić, czy któryś z uczestników zmarł i jaka była przyczyna jego śmierci. Byliśmy ostrożni, aby statystycznie kontrolować naszą analizę pod kątem czynników, które w inny sposób mogłyby wyjaśniać wyniki – takich jak dieta danej osoby lub to, czy paliła. Wykluczyliśmy również uczestników, u których już na początku badania zdiagnozowano raka i choroby serca, a także uczestników, którzy zmarli w ciągu pierwszych dwóch lat okresu obserwacji. To pozwoliło nam upewnić się, że wyniki są bardziej wiarygodne naukowo. Co zaskakujące, mimo że uczestnicy nie zgłosili wykonywania żadnych ustrukturyzowanych ćwiczeń, około 89 procent zarejestrowało na trackerze tak zwaną intensywną, przerywaną aktywność fizyczną . Jest to aktywność fizyczna, która zwykle trwa krócej niż minutę i zwykle jest częścią naszego codziennego życia. Niektóre przykłady tego rodzaju aktywności fizycznej obejmują zabawę z dziećmi i zwierzętami domowymi, noszenie zakupów, energiczne wchodzenie po schodach, chodzenie pod górę lub bieganie, aby złapać pociąg. Średnio uczestnicy rejestrowali osiem krótkich okresów aktywności każdego dnia, w sumie prawie cztery i pół minuty. Odkryliśmy, że zaledwie trzy do czterech krótkich impulsów aktywności dziennie wiązało się z 40-procentowym zmniejszeniem przedwczesnej śmierci z dowolnej przyczyny, a także śmierci z powodu raka. Wiązało się to również z nawet o 49 procent niższym ryzykiem śmierci z powodu chorób sercowo-naczyniowych. Korzyści miały tendencję do niwelowania krótszych okresów aktywności, jakie dana osoba miała. Największe zyski zaobserwowano, porównując osoby z około czterema do pięcioma atakami dziennie z tymi, które nie wykonywały żadnych. Wyniki te są uderzające, ale wydają się być zgodne z wynikami innych badań. Badania na małą skalę wykazały, że bardzo małe dawki intensywnej, przerywanej aktywności mogą poprawić wydolność krążeniowo-oddechową , która jest istotnym wskaźnikiem długowieczności. Wykazano również, że trening fizyczny o wysokiej intensywności (krótkie treningi trwające od 10 do 30 minut, w których po krótkich seriach intensywnych ćwiczeń następują okresy odpoczynku) ma korzystny wpływ na kontrolę poziomu cukru we krwi, cholesterolu, ciśnienia krwi i otyłości , co może mniejsze ryzyko zarówno raka, jak i chorób układu krążenia. Ale nasze badanie jest pierwszym, które pokazuje związek między nieustrukturyzowaną aktywnością fizyczną a pozytywnymi korzyściami zdrowotnymi. Codzienna aktywność Duża część dorosłych nie spełnia aktualnych zaleceń dotyczących aktywności fizycznej . Jedna na cztery osoby w Anglii uprawia aktywność fizyczną mniej niż 30 minut tygodniowo. Wielu jako powód podaje ograniczenia czasowe . Pokazując w naszym badaniu korzyści zdrowotne, jakie może przynieść codzienna aktywność, może być łatwiej zmotywować osoby, które nie ćwiczą regularnie, do włączenia przynajmniej kilku krótkich okresów aktywności do swojego dnia. Istniejące na całym świecie wytyczne dotyczące aktywności fizycznej opierają się na badaniach, w których przyjrzano się korzyściom wynikającym z ustrukturyzowanych okresów ciągłej aktywności – często w formie sportu, ćwiczeń na siłowni lub codziennego biegania. Jednak nasze badanie pokazuje, że przyszłe wytyczne dotyczące zdrowia publicznego dotyczące aktywności fizycznej mogą wymagać rozważenia konkretnych zaleceń dotyczących krótkich okresów aktywności, które można łatwo włączyć do codziennego życia. Chociaż opaski do noszenia, których użyliśmy w naszym badaniu, nie dostarczyły informacji o tym, gdzie miały miejsce te krótkie okresy aktywności, wiele prostych, codziennych zadań można uznać za energiczną przerywaną aktywność fizyczną związaną ze stylem życia. Więc jeśli jesteś kimś, kto może mieć trudności z dopasowaniem się do treningu lub może czuć się zniechęcony zadaniem, prawdopodobnie jest wiele rzeczy, które możesz zrobić w swoim codziennym życiu, aby pomóc Ci zachować zdrowie - oprócz wielu okazji do zwiększenia ilości i intensywności ćwiczeń. ćwiczenie, które wykonujesz. Mark Hamer , profesor medycyny sportowej i ćwiczeń, UCL ; Emmanuel Stamatakis , profesor aktywności fizycznej, stylu życia i zdrowia populacji, Uniwersytet w Sydney , oraz Matthew Ahmadi , pracownik naukowy ze stopniem doktora, Uniwersytet w Sydney Ten artykuł został ponownie opublikowany z The Conversation na licencji Creative Commons.
×