Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Przerażona_18

Nie mogę sobie poradzić z zadaniem z j.p.

Polecane posty

Jeśli ktoś może mi to napisać, przesłać, albo być może ma coś takiego, to proszę o pomoc. Nic nie poradzę na to, że nie potrafię przeprowadzić analizy wiersza, a wiem, że jak nie zrobię tego zadania grozi mi powtarzanie semestru. W zeszłym semestrze ledwo się wylizałam. Jest dopiero październik, a ja już nie daję rady. Ta baba nas wykończy. Oto 2 tematy do wyboru: 1. Przedstaw funkcję motywu wędrówki w wierszu \"Anioł Stróż\". 2. \"Oda do młodości\", \"Koniec wieku XXI\"- analiza porównawcza. To nie jest tak, że mi się nie chcę. Jestem pracowita i sumienna, ale tego zadania po prosu nie zrobię. Z internetu nie ściągnę z dwóch powodów: nie mogłam niczego takiego znaleźć, moja polonistka ma net w małym palcu i wie skąd, co, kto wziął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość jkk
pzreczytałas chociaż te wiersze?? drugi temat nie wydaję się trudny..wylicz wszytskie różńice w tych dwóch wierszach, bo są prawie same róznice w światopoglądzie autora, podmiotu..kontekst epoki i już. króka analiza budowy i to wszytko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krótka analiza budowy?:( To ma być wypracowanie na minimum 250 słów, jeśli będzie mniej dostanę 1. Wielokrotnie nie dojechałam do 250 słów i dostawałam jedynki. Z polaka już nie raz miałam powtarzać klasę, ale w ostatniej chwili mi się udawało. Jeśli na tym forum są jacyś poloniści, fanatycy naszego ojczystego języka to, to zadanie zajmie im góra 15 minut, a mi to uratuje życie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nie będziemy za Ciebie
zdawać z klasy do klasy. napisz a poprawię, ale nie będę za Ciebie odrabiała pracy domowej leniu!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość towar zwrócony
bardzo się cieszę , że już nie muszę pisać takich beznadziejnych zadań ale nikomu to 15 minut nie zajmie; weź się do roboty , nalej wody , potem dopisz przymiotniki , jak będzie za mało słów i będzie ; trudnop , żeby skończyć szkołę , trzeba się trochę wysilić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
droga autorko- każą pisać minimum 250 słów, bo tyle słów (minimum właśnie) ma liczyć wypracowanie na maturze :P a tak z innej beczki właściwie- to co to za wiersz \'anioł stróż\'? tzn... kto jest autorem? :) (bo ja af korz nie wiem :D)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ja piszę taki tekst
cały dzień jeśli chcę, żeby był dobry. nikomu nie zajmie to 15 minut.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość forget me not
Interpretując wiersz przede wszystkim trzeba postępować wg trzech zasad : 1. Kto mówi ? ( kim jest podmiot liryczny? Mówi w imieniu zbiorowości, czy może wypowiada się w formie pierwszoosobowej ? Jest jawny,ukryty? ) 2. Do kogo mówi ? ( kto jest adresatem utworu ? Jaki jest stosunek do adresata?) 3.O czym mówi ? ( jaki jest temat utworu ? Np. wojna, miłość, młodość ) Warto zwrócić również uwagę na sposób wypowiedzi, środki stylistyczne, język, np. kolokwialny( potoczny) ,styl, także tytuł wiersza , przypisy, dedykacje itp. Zastanowić się nad sensem utworu, ogólnym przesłaniem, umiejscowienie utworu w epoce ma zazwyczaj duże znaczenie. Jeśli chodzi o "Odę do młodości" i "Koniec wieku XIX" ,napewno są to uwory antagonistyczne , widzimy między nimi wyrażny kontrast. Kontrast polega na dwóch odmiennych postawach wobec rzeczywistości . Oba teksty pokzaują sylwetkę duchową dwóch różnych epok ( romantyzmu i Młodej Polski ) . Tematem pierwszego utworu jest młodość . "Młodości! dodaj mi skrzydła! Niech nad martwym wzlecę światem" Świat jest martwy ,ponury i gnuśny " Patrz na dół - kędy wieczna mgła zaciemia Obszar gnuśności zalany odmętem; To ziemia!" .Podmiot liryczny postrzega świat negatywnie ,lecz jego postawa nie pozostaje bierna, chce działać , wznosić się na wyżyny, osiagać zamierzone cele : "Razem, młodzi przyjaciele!... W szczęściu wszystkiego są wszystkich cele; Jednością silni, rozumni szałem" Poeta zagrzewa do walki, wywyższa młodość, napawa młodych ludzi nadzieją , optymizmem. Natomiast w wierszu "Koniec wieku XIX" podmiotem jest dekadent ,mówiący w imieniu wszystkich ówczesnych ludzi . Odrzuca wszelkie wartości takie jak wiara,walka,idee a nawet hedonizm.Neguje wszelką aktywność, wyraża rozczarowanie wobec świata. Człowiek końca wieku pozostaje bierny, ,nie buntuje się przeciwko niesprawiedliwości świata... Podsumowując oba pokolenia ludzi tych dwóch epok łączy niezgoda na świat, lecz ich postawa jest całkiem różna. Romantycy buntowali się ,pragnęłi sięgać po laury ,a dekadecci natomiast pozostali bezradni, bierni " człowiecze z końca wieku ?...Głowę zawiesił niemy" .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość forget me not
Mój poprzedni post jest nieco chaotyczny , w skórcie napisałam o co chodzi , mam nadzieję,że pomoże :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×