Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość Aska22...

Mój chłopak mnie olewa odkad kupił samochód

Polecane posty

Gość Aska22...

Ciągle siedzi w garażu, majstruje coś przy moście napędowym SAmochód do FSO Polonez 1.5 SLE :-( Dla mnie czasu nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
no jak mały chłopiec który dostał zabawkę.... ech... tak to czasem bywa... pewnie jest podekscytowany tym, ze ma swój właśny samochód i teraz go oglada ze wszystkich stron, ale nie powinien Ciebie odsuwać przez tona dalszy plan, jesli naprawde z tym przegina, daj mu do zrozumienia, ze chciałabyś z nim spedzac troszkę wiecej czasu, pogadaj zwyczajnie, ze szanujesz tą jego radosć ale chciałabyś aby to nie chłaniało jego całego czasu, zaroponuj jakieś wyjscie wypad gdzies... hmmm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Aska22...
Powiedział,że jak wymieni wał napędowy to pojedziemy na przejażdżkę. Troche się boje bo ten polonez jest z 1987 roku i strasznie hałasuje. Jedynie ładnie wyglada, ma ta takie słodkie podwójne okrągłe światła z przodu. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a nawet nie wyjscie tylko zwebyście sobie jakos dłuzej razem pobyli, jesli ci tego brakuje powiedz mu, przecież to twój chlopka, mozesz mu chyba szczerze powiedziec, ze troche Ci go od pewnego czasu brakuje:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
no widzisz stara sie cos tam w nim naprawic bo chce Cie jak najszybciej na wycieczke zabrac, pewnie sam sie nie moze doczekać kiedy siadzie za kółkiem, zrozum to co robi, jeśli jest perspektywea, ze niedługo skończym to cierliwosći, chyba ze naoprawdę przesadza, to mu szepnij jakieś słówko, zeby nawet na chwilke odpoczał i nazbierał sił do dalszego grzebania :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ja mysle ze chyba bez konca tam grzebac nie bedzie, w koncu zacznie jeździc, a z kim -z Tobą:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Aska22...
Wlasnie dzwonil do mnie.Heheh zalozyl nowe zabieraki, wymienił łożyska,krzyżaki... Jedziemy nad jeziorko :) Polonezik się błyszczy na czerwono :) :) P.S. To głupie ale nigdy w zyciu nie jechalam polonezem.Pierwsze wrazenie niesamowite... Jak bym sie w czasie przeniosła do lat 70tych:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość FSO
Przy konstruowaniu Poloneza przyjęto zasadę maksymalnego wykorzystania elementów i podzespołów z Fiata 125p. Opracowane przez polskich stylistów - przy wykorzystaniu bazy doświadczalnej FIAT-a - nadwozie było oparte na płycie podłogowej Fiata 125p, przez co rozstaw osi i kół pozostał nie zmieniony. W myśl założeń pojazd ten miał spełniać najsurowsze amerykańskie przepisy dotyczące bezpieczeństwa biernego, dlatego jest o ok. 100 kg cięższy od Fiata 125p, a jego nadwozie ,jest bardziej sztywne i wytrzymałe. W drzwiach zamontowano wzmocnienia z kształtowników blaszanych, co wówczas było rzadkością. Auto wyposażono w bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa na przednich siedzeniach. W wersji podstawowej wyposażenia Poloneza było wiele elementów, które inne wytwórnie samochodów montowały za dodatkową opłatą, np. obrotomierz, zegar, wycieraczka i ogrzewanie tylnej szyby. FSO zakupiła od FIAT-a licencję na produkcję nowoczesnych silników benzynowych o pojemności 1,6, 1,8 i 2,0 1. Nic doszła jednak do skutku. W wersji podstawowej Poloneza napędzał zmodyfikowany silnik z Fiata 125p, o pojemności 1,5 I i mocy 55 kW . Opracowano również wzmocnioną wersję silnika o mocy 60 kW, lecz nie wdrożono jej. W silniku zastosowano inną głowicę ze zmienionym kształtem komory spalania, kolektory wydechowy i ssący o innym zarysie kanałów. Nadano inny kształt tłokom i pierścieniom tłokowym. Łańcuch rozrządu został zastąpiony paskiem zębatym. Przekonstruowano układ olejenia silnika, w którym zastosowano filtr pełnego przepływu. Zmieniono układy chłodzenia i przewietrzania silnika. Zmianom został poddany również gaźnik. W układzie przenoszenia napędu zastosowano sprzęgło ze sprężyną tarczową. W skrzyni biegów zmieniono mechanizm zewnętrzny zmiany biegów oraz przystosowano ją do zabudowy piątego biegu. Wał napędowy, tylny most i układ hamulcowy uległy tylko niewielkim modyfikacjom. Również zawieszenie samochodu i układ kierowniczy przejęto z niewielkimi modyfikacjami z Fiata 125p. Jedynie kolumna kierownicy uzyskała możliwość regulacji w pionie. Nadwozie samochodu miało jak na lata siedemdziesiąte nowoczesny kształt o nie najgorszym współczynniku oporów powietrza CX -0,4 i odzwierciedlało wówczas obowiązujące trendy w ich konstruowaniu - masywne zderzaki, gięte szyby boczne i tylne drzwi Wnętrze samochodu dawało wrażenie luksusu, dzięki dużej desce rozdzielczej z ładną pochyłą konsolą i bogatym zestawem wskaźników. W pierwszych wersjach tylna kanapa nie była składana, a wykorzystanie wnętrza ograniczała belka łącząca tylne słupki. Samochód "powtarzał" typowe niedomagania Fiata 125p: za mały rozstaw kół, duży promień skrętu, duże zużycie paliwa, słabe przewietrzanie i ogrzewanie wnętrza, zbyt słaby i nieelastyczny silnik, mały zbiornik paliwa, złe rozmieszczenie wycieraczek przedniej szyby, korodujący i wpadający w rezonans głośny układ wydechowy, słabe światła mijania. Produkcja Poloneza ruszyła 2 maja 1978 r. W początkowym jej okresie samochód nie był poddawany żadnym zmianom - nie licząc drobnych poprawek. Został dobrze przyjęty w całej Europie - dzięki nowoczesnemu wyglądowi, bogatemu wyposażeniu, niezłej jakości wykonania, dużemu bezpieczeństwu biernemu i umiarkowanej cenie. Jednak w miarę upływu lat brak modernizacji, zastosowanie przestarzałego układu napędowego i obniżająca się jakość spowodowały zmniejszenie eksportu. Na początku lat osiemdziesiątych wypuszczono wersję "X", w której zastosowano wzmocniony silnik o mocy 60 kW oraz pięciobiegową przekładnię. W 1983 r. wypuszczono "kryzysową" odmianę pozbawioną pewnych elementów uposażenia wnętrza i listew zewnętrznych. Również tym roku rozpoczęto produkcję wersji 1.5 ze zmianami obniżającymi zużycie paliwa oraz - na niewielką skalę - Poloneza 2,0 Turbo, z silnikiem wysokoprężnym włoskiej firmy VM, o mocy 62 kW. W 1986 r. zastosowano silnik o zwiększoj pojemności 1,6 1 i mocy 64 kW. Zmiany w nadwoziu objęły dodatkowe trzecie okienko w słupku tylnym oraz przednią ściankę od poloneza coupe. W 1986 r. w fabryce podjęto prace nad silnikiem 1.5 Turbo o mocy 140 kW jednak jego awaryjność i niska trwałoć uniemożliwiły wprowadzenie go do produkcji seryjnej. Polonezy, zwłaszcza z silnikiem 2-litrowym, przez wiele lat startowały w rajdach, odnosząc wiele sukcesów, min. startował nimi Marian Bublewicz. W 1989 r. podczas Targów Poznańskich zostaił pokazany Polonez ze zmodyfikowanym tyłem nadwozia - tylne drzwi przedłużono aż zderzaka i zmieniono lampy zespolone a 2 lata później gotowa już była wersja Caro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość FSO
W czerwcu 1991 r, wszedł do produkcji Polonez Caro. Wprowadzono w nim wiele nowych rozwiązań konstrukcyjnych i technologicznych. Miały one na celu przede wszystkim podwyższenie walorów eksploatacyjnych, wygody jazdy i estetyki nadwozia.Caro stał się zupełnie nowym autem. Wprowadzono w nim wiele nowych rozwiązań konstrukcyjnych i technologicznych. Miały one na celu przede wszystkim podwyższenie walorów eksploatacyjnych, wygody jazdy i estetyki nadwozia.Caro stał się zupełnie nowym autem. Ponownie zmieniono niektóre elementy wnętrza samochodu. Zastosowano ruchome górne mocowanie pasów bezpieczeństwa przednich siedzeń. Do produkcji weszły nowe odmiany silnikowe o pojemności skokowej 1,5 1 i (w 1992 r.) 1,61 - z jednopunktowym wtryskiem paliwa, z katalizatorem lub bez, przeznaczone do zasilania benzyną bezołowiową (silniki Poloneza zostały przystosowane do benzyny bezołowiowej w IV kwartale 1989 r. - decyduje tutaj numer silnika). W październiku 1991 r. rozpoczęto produkcję Poloneza z nowoczesnym silnikiem wysokoprężnym z koncernu PSA (Citroen), o pojemności skokowej 1905 cm' i mocy 51 kW. Klient Fabryki Samochodów Osobowych mógł teraz nabyć również Poloneza z wyposażeniem opcyjnym. Należały do nich: koła jezdne ze stopów lekkich, fotele typu sportowego z integralnym zagłówkiem firmy Inter - Groclin, autoalarmy, centralne blokady zamków drzwiowych, elektryczny mechanizm podnoszenia i opuszczania szyb w drzwiach przednich, uchylny dach, radioodtwarzacze, głośniki, lakiery nadwoziowe metalizowane. W 1. połowie 1993 r. poszerzono 0 60 mm zawieszenie z przodu i tyto, a jesienią wprowadzono nową deskę rozdzielczą, nowy mechanizm wycieraczek i filtr powietrza oraz zmodernizowany układ zapłonowy. Bezpieczniki i przekaźniki umieszczono pod tablicą rozdzielczą z lewej strony. Zmieniono wiązki elektryczne, wprowadzając złącza hermetyczne. Zawór nagrzewnicy umieszczono przy silniku. Wprowadzono podświetlane wyłączniki klawiszowe oraz hydrauliczny regulator lamp przednich. Poprawiono zabezpieczenie antykorozyjne. Wprowadzono nowe pierścienic tłokowe, a w wersji 1600 również nowe tłoki. Moduły zazębienia stałego. III i IV biegu zostały zmniejszone. Zastosowano wiele innych zmian poprawiających niezawodność samochodu i jego funkcjonalność. Jest on wyposażany również w aluminiowy szesnastozaworowy silnik z wtryskiem paliwa firmy Rover typu K 16 MPI, o pojemności skokowej 1,4 I i mocy 76 kW . Do wyposażenia dodatkowego dołożono elektroniczne urządzenie zabezpieczające przed korozją, klimatyzację, wspomaganie kierownicy, komplet ospojlerowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
no to udanej przejażdżki i miłego leniuchowania nad jeziorekim, aż zazdroszczę,pogoda piękna...wy sobie pojedziecie, a ja tu bede kuła :( udanego dnia, widzisz, grzebał grzebał, ale z mylsą o Tobie;) pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tak zgadłaś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość FSO RULEZZZZZZZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuup

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×