Gość nagolaska Napisano Czerwiec 16, 2007 1 "Priorytety edukacyjne w kształceniu małego dziecka na tle problemów wychowawczych w szkole integracyjnej". 3 Streszczenie 2 Ideą edukacji w obecnych czasach jest stworzenie szkoły przyjaznej dla wszystkich dzieci, a więc także dla tych o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Niniejsza praca koncentruje się właśnie na tych ostatnich, do których zalicza: dzieci nadpobudliwe, autystyczne, agresywne, z trudnościami w uczeniu się, nieśmiałe i zdolne. Celem pracy było ukazanie ewentualnych problemów i trudności wychowawczych związanych z kształceniem dzieci szczególnych, a także rozpoznanie priorytetów edukacyjnych jakie przyświecają organizowaniu placówek integracyjnych. Materiał do pracy zebrano w oparciu o badania przeprowadzone na grupie 40 nauczycieli kształcenia zintegrowanego w 6 łódzkich szkołach integracyjnych. W badaniach zastosowano metodę sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety pod tytułem „Dziecko nieprzeciętne w szkole”. Z zaprezentowanej pracy wynika, że szkolnictwo integracyjne jest najskuteczniejszym środkiem, budowania solidarności między dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i ich rówieśnikami. Integracja w systemie oświaty daje szansę każdemu dziecku na indywidualny rozwój, który jest zależny od potrzeb i możliwości psychofizycznych jednostki. > > Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach