Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

ja tylko pytam...

kopiowanie tekstu z pdf do worda

Polecane posty

jak to zrobić? nie chce się kopiować mimo zaznaczenia tekstu. Może ktoś umiałby to zrobić? Bardzo proszę, jak pomyślę że mam tyle tekstu przepisać ręcznie bo nie umiem skopiowac to...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ja odpowiem
Otworz pdfa, daj mu Zapisz jako wybierajac rozszerzenie doc lub rtf i bedziesz miala dokument worda, tylko troche poformatujesz, ale tekst zostanie zachowany. Wiekszosc pdfow da sie tak przeformatowac. Wiekszosc, nie wszystkie. Mam nadzieje, ze twoj da sie. Powodzenia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
eee tam, zaznacz text w pdf nastepnie wcisnij ctrl + c a potem w wordzie ctrl+V i finito zadna filozofia:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość sama w domku1
przecież da się kopiować :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość sama w domku1
i charakteru pracy, nieakceptowanego zróżnicowania w strukturach wynagrodzeń, obaw pracowników przed zmianami w procesie i organizacji pracy (s. 218). Wymowa przytoczonych wyżej przewidywań jest raczej pesymistyczna, co jednak nie potwierdza tez wizjonerów o końcu pracy człowieka czy też o jej oderwaniu od człowieka. W Strategii rozwoju… wprawdzie zakłada się zmianę charakteru pracy w następstwie rewolucji technologicznej i spowodowane tym zmniejszenie się ogólnego popytu na pracę (s. 18), lecz przewiduje się także „intensywne powstawanie nowych zawodów oraz dynamizowanie gospodarki szczególnie w dziedzinach związanych z rozwojem technologii informacyjnych i internetowych, z obsługą firm i z wykorzystaniem czasu wolnego, ochroną zdrowia i środowiska” (s. 18). W tym kontekście dość realnie i optymistycznie brzmią następujące zapisy Strategii rozwoju…: „— W najbliższym 20-leciu za kluczowy warunek trzeba uznać nadanie rozwojowi gospodarki wiodącej roli. — Strategia 20-lecia musi być programem głębokiej przebudowy struktury gospodarki kraju. — Nie można zmodernizować gospodarki bez zasadniczej modernizacji stanu kwalifikacji i wiedzy społeczeństwa, stąd kluczowe znaczenie ma podjęcie ofensywy edukacyjnej” (s. 26). Zapewne są to zarazem wskazania na rzecz „społeczeństwa wiedzy”. Jednak trudno się zgodzić z zasygnalizowanym już wcześniej stanowiskiem D. Bella, według którego ponoć teoria wiedzy ma zastąpić w całości teorię pracy9. Kierując się współczesnymi tendencjami rozwoju cywilizacyjnego, skłonny jestem zaproponować formułę bardziej realną i perspektywiczną zarazem, której brzmienie powinno być następujące: Praca i wiedza stają się „dziś”, a tym bardziej „jutro” dominującymi wyznacznikami rozwoju cywilizacyjnego, w tym nade wszystko rozwoju człowieka i jego społeczeństwa. Określone uzasadnienie dla tak brzmiącej tezy znaleźć można w stanowisku Adama Schaffa, który pisze m.in.: „Rewolucja mikroelektroniczna niewątpliwie zmieni rolę pracy w życiu człowieka, zmniejszy jej potrzebę, w niektórych przypadkach całkowicie ją likwidując”10. W szczególności autor przyjmuje, że chociaż przyszłość pełnej automatyzacji wiąże się z likwidacją pracy w tradycyjnym pojęciu, to jednak nie oznacza ona zredukowania działalności człowieka w ogóle (1987). Powyższą myśl potwierdzają przewidywane przez A. Schaffa grupy prac w najbliższej przyszłości. Są to: — grupa pierwsza — zajęcia twórcze, głównie badawcze, związane z nauką oraz ze sztuką artystyczną i użytkową; — grupa druga — wielka sfera zajęć ludzkich związana z funkcjonowaniem instytucji społecznych pełniących szeroko rozumiane usługi; — grupa trzecia — to zajęcia nowe, związane z obsługą i pomocą ludziom starym i niepełnosprawnym oraz z tworzeniem różnego rodzaju specjalności konsultingowych w kwestiach planowania własnej przyszłości, rodziny, wyboru studiów itp.; — grupa czwarta — zajęcia dotyczące przygotowania wysoko kwalifikowanych specjalistów do organizacji produkcji, usług i kontroli efektywności systemów zautomatyzowanych; — grupa piąta — obejmująca zajęcia prowadzące do kompetencji związanych z życiem i wartościowym wykorzystaniem czasu wolnego. Zaakcentowane grupy nowych lub znacznie poszerzonych działań zawodowych dość jednoznacznie wskazują na to, iż o obumieraniu pracy człowieka mowy być nie może. W tym sensie przedstawione wcześniej przewidywania tzw. wizjonerów klasyfikują się bardziej do „fantastyki” pracy człowieka niż do jej realiów. Praca stanowiła, stanowi i stanowić będzie nadal wartość uniwersalną, która w istotny sposób rzutuje na kształt i przebieg życia każdego człowieka (szczególnie dorosłego) oraz na wymiar życia społecznego11. Zatem — nie „koniec pracy” i nie alienacja człowieka w procesie pracy, lecz nowa rola ludzi pracy w zmienionej konstelacji cywilizacyjnej XXI wieku! Tezę powyższą w znacznym stopniu wyjaśnia Antonio Negri, który w swoich ostatnich opracowaniach, m.in. w Imperium, stwierdza: „Kapitalizm wyczerpał swoją energię, a system pracy, który stanowił jego istotę, stracił swoją rację bytu w momencie, gdy sama praca ze sfery materialnej produkcji przeniosła się do sfery niematerialnej”12. W konkluzji wypada jeszcze raz podkreślić, że nie obumieranie pracy w ogóle, lecz daleko idąca zmiana jej charakteru — z produkcyjnej i wytwórczej, dominującej w tradycyjnym kapitalizmie XIX wieku, na pracę w sferze niematerialnej, o której tak wiele napisał wcześniej cytowany w tym opracowaniu Adam Schaff oraz inni współcześni teoretycy pracy człowieka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość sama w domku1
coś mi się pomyliło :p W stosunkowo bogatej literaturze poświęconej pracy człowieka można przeczytać, że: „Praca człowieka stanowi swoisty fenomen kulturowy i cywilizacyjny. Z jednej strony jest bowiem formą aktywności człowieka, formą bytowania człowieka na Ziemi, z drugiej zaś strony jest wartością, jaką człowiek — podmiot i twórca pracy — dzieli się z innymi ludźmi, przy czym jednocześnie doskonali siebie i świat. W tym znaczeniu praca człowieka jako osoby stanowi zjawisko fundamentalne dla zrozumienia człowieka”1. Ta bogata w treści i godna uznania w formie wersja zdaniowa to następstwo wielowiekowej refleksji nad pracą człowieka, podejmowanej wcześniej przez filozofów, od wieku XIX przez ekonomistów i reprezentantów nauk o pracy, a w czasach najnowszych także przez pedagogów pracy. We współczesnej cywilizacji, mówiąc o pracy człowieka, mamy najczęściej na myśli jej główną postać — pracę zawodową, określaną także działalnością zawodową. Przyjęło się przy tym wyróżniać trzy główne jej rodzaje: — działalność wytwórczą, — działalność usługową, — działalność naukowo-badawczą oraz twórczą. Nas interesować będzie nade wszystko aktualny stan poglądów i wiedzy o pracy człowieka oraz przewidywania dotyczące jej przyszłości. Toteż w toku niniejszych rozważań spróbuję określić: 1. poglądy i stanowiska „wizjonerów” w kwestii teraźniejszości i przyszłości pracy człowieka, 2. realne oceny teraźniejszości pracy człowieka oraz przewidywaną jej przyszłość. Wprawdzie tym problemom poświęciłem już wcześniej określone opracowania, lecz czasy, w których żyjemy, zmieniają się; w analizowanym zakresie pojawiają się coraz to nowe poglądy i interpretacje, stąd potrzeba systematycznego ich odnotowywania i wartościowania2. Poglądy i stanowiska wizjonerów w kwestii pracy człowieka W końcowych latach wieku XX zaczęto upowszechniać zupełnie nowe spojrzenie na pracę człowieka, a szczególnie na pracę zawodową, podważające jej sens i jej występowanie w nowych warunkach cywilizacyjnych. Coraz częściej zaczęto formułować wątpliwości i pytania, czy praca człowieka jest wartością trwałą, a nawet formułować tezy skazujące ją na obumieranie. — W wersji dziennikarskiej, a także politycznej mówiło się często i mówi nadal „o fabrykach bez ludzi i bez świateł”. — W Białej Księdze Unii Europejskiej wyczytać można, iż funkcjonujemy aktualnie w kręgu trzech wielkich wyznaczników przemian — społeczeństwa informacyjnego, mondializacji oraz przyspieszonej cywilizacji naukowo-technicznej, powodujących daleko idące zmiany także w traktowaniu pracy człowieka. — Ralf Dahrendorf w opracowaniu pt. Zanikanie społeczeństwa zbudowanego na pracy (1980) stara się wykazać, że perspektywa istnienia społeczeństwa bez pracy stanie się kiedyś prawdziwą rzeczywistością ludzkiego bytowania. — W związku z dominującymi mikroelektronicznymi odkryciami J. Habermas w 1985 r. sformułował myśl, że w historycznie dającym się przewidzieć czasie nastąpi koniec społeczeństwa opartego na pracy. — Dominik Meda pisze wprost: „praca nie jest kategorią antropologiczną, to znaczy niezmienną cechą natury ludzkiej czy cywilizacji zawsze towarzyszących różnym reprezentantom gatunku. Oznacza to, że funkcje, które praca dziś wypełnia w naszych społeczeństwach, nie są wieczne. Należy liczyć się z możliwością rozdzielenia człowieka od pracy” (1995). — Według D. Bella „praca i kapitał — centralne wskaźniki rozwoju w społeczeństwie przemysłowym — zostały zastąpione przez informację i wiedzę. Teoria wartości pracy ludzkiej została zastąpiona przez teorię wartości wiedzy. To wiedza, a nie praca jest źródłem bogactwa” (1999). — Wreszcie J. Rifkin w pozycji Koniec pracy (2001) samym tytułem opracowania przesądza „absolutny koniec pracy”3. Z powyższych wypowiedzi i zapisów, formułowanych często w wersji publicystycznej, dość jednoznacznie wynika chęć „wykazania”, że proces „obumierania pracy” jakoby następuje coraz wyraźniej i szerzej. Powstaje pytanie, o jaką pracę chodzi? W literaturze, a także w rzeczywistości wyróżnia się

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a mogłabyś napisać jak Ty to robisz? bo ja zaznaczam tekst a w wordzie albo mi się nic nie wkleja, albo jedna litera. Bardzo Ci dziękuję za udowodnienie, że się da. PS. Właśnie o ten drugi tekst mi chodziło:) Wielkie pozdro!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość sama w domku1
tutaj to normalnie zaznaczyłam ,później kopiuj -> wklej .Mi też czasami word nie chce wklejać tekstów z internetu :p wtedy omijam to otwierając zwykły notatnik wklejając tekst do niego a później dopiero do worda. Moje zabezpieczenia komputera informują mnie ,że word chce się łączyć z siecią (po moim trupie)a to niebezpieczne więc tak to omijam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a ja zaznaczam normalnie, kopiuj, wklej ale nie wkleja ani do worda, ani notatnika, ani tu na forum. A inne dokumenty pdf mogę normalnie kopiować... No trudno. Widocznie komp mi robi na złość bo akurat to było ważne. Bardzo Ci dziękuję za pomoc, bo dzięki temu zaoszczędziłam trochę czasu na przepisywanie tego, jakbyś mogła jeszcze skopiować tekst z nast. strony (tej co się zaczyna od słow to fakt), byłabym Ci bardzo wdzięczna! Chyba, że limit dobrych uczynków wykorzystałam;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×