Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

moniaczek123

Problem.Proszę o pomoc.

Polecane posty

Witam. Mam pytanie. Kupiłam w pewnym sklepie opiekacz i niestety sie popsół, ale nie z mojej winy. Oddałam go do napray (posiada gwarancje) i jak do tej pory od 3miesiecy zbywaja mnie w tym sklepie jak tylko mogą, przeciągaja termin naprawy itp.;/Dodam ze termin naprawy miał nie przekraczac 1 miesiaca. Moja cierpliwośc sie skończyła. Chciałabym cos zrobic ale zabardzo nie wiem jak i w jaki sposób. Czy przysługują mi jakieś prawa lub coś podobnego? Czy moge zabiegać o zwrot gotówki albo wymiane na nowy towar? prosze o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość 26-la-tka
czesc. Wspolczuje i wiem co czujesz, ja naprawialam TV 1.5 roku, sama nie dalam rady nic wywalczyc, zglosilam sprawe do rzecznika spraw konsumenta. Ale od poczatku. Pierwsze co musisz zrobic to napisac pismo do serwisu badz do sklepu do ktorego oddalas opiekacz.Forma pisemna jest najwazniejsza poniewaz musisz miec dokumentacje reklamacji. zaznacz ze maja kontaktowac sie z toba tylko w formie pisemnej. sklep ma 14 dni na odpowiedz. pozniej ok 2 tyg na naprawe, jesli to nie pomoze zwroc sie do rzecznika. jego pomoc jest bezplatna. on wysyla pisma poniej za ciebie, ale jesli nie ustosunkuja sie do jego zadan placa kare w wysokosci 2 tys zl. mysle jednak ze forma pisemna powinna wystarczyc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
moniaczek a po jakim czasie poinforomowali cie co dalej z tą reklamacja?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pierwszy raz zgłosiłam opiekacz do naprawy i po dwóch tygodniach oddano mi nie naprawiony ( oczywiscie twierdzono ze usterka jest usunieta) nastepnie znów oddałam do naprawy i czekałam dwa tyg. .zgłosiłam sie po niego i obiecano mi pod koniec października.. to o.k.. nastepnie powiedziano mi ze to nie zalezy od sklepu kiedy to zostanie naprawione i musze czekac bo w nastepnym tyg przyjedzie serwisant..i on zdecyduje i jest juz grudzien a ja nie wiedziałam mojego opiekacza... a dodam ze obiecano mi bon zniżkowy za te niedogodnosci.. ale i tak po co mi on jak i tak nic juz nigedy nie kupie w tym sklepie;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niestety w prawie sa luki i serwis nie ma wyznaczonego terminu w ktorym ma oddac naprawiony sprzet. umownie ustala sie ze jest ok 2 tyg, ale jak pisze tylko umownie. okreslony termin dwutygodniowy dotyczy tylko odpowiedzi na reklamacje. mnie pomoglo zgloszenie do rzecznika bo oddali mi pieniadze. jesli reklamacja trwa zbyt dlugo mozesz zadac wymiany towaru na nowy badz zwrotu pieniedzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ////////////////////j
http://strefa.org/porady/reklamacje.html Reklamacja jest żądaniem klienta kierowanym do sprzedawcy lub wykonawcy usługi, pozostającym w związku z niezadowalającą jakością towaru lub usługi przede wszystkim żądanie wymiany, naprawy towaru lub poprawienia usługi, jak również żądanie zwrotu pieniędzy za towar lub usługę, bądź obniżenia ceny. Sprawy reklamacji normowane są aktualnie przede wszystkim przez przepisy Kodeksu cywilnego oraz w zakresie sprzedaży konsumenckiej przez przepisy Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2002 r., Nr 141, poz. 1176). Na podstawie wspomnianej ustawy kupujący może żądać od sprzedawcy nieodpłatnej wymiany lub naprawy towaru niezgodnego z umową. Jeśli jednak wada jest istotna i jednocześnie: 1. sprzedawca nie jest w stanie spełnić takiego żądania w określonym czasie; 2. naprawa (wymiana) narażałaby kupującego na znaczne niedogodności; 3. naprawa (wymiana) są niemożliwe lub wymagałyby zbyt wysokich kosztów; 4. konsument ma prawo domagać się obniżenia ceny lub odstąpić od umowy. Reklamację towaru niezgodnego z umową można złożyć w zasadzie w ciągu 2 lat od jego nabycia (jeśli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą powyższy termin skrócić, jednak nie poniżej jednego roku). W razie wymiany towaru termin ten biegnie na nowo. Co ważne, reklamacja powinna nastąpić nie później niż 2 miesiące po wykryciu niezgodności z umową. UWAGA: Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli: 1. towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową i jednocześnie 2. niezgodność ta istniała w chwili wydania towaru. W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania Jeśli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie doprowadzenia towaru wadliwego do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę lub wymianę na nowy, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione. Powyższych uprawnień nie można wyłączyć ani ograniczyć w drodze umowy zawartej przed zawiadomieniem sprzedawcy o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową. W szczególności nie można tego dokonać przez oświadczenie kupującego, że wie o wszelkich niezgodnościach towaru z umową lub przez wybór prawa innego niż polskie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×