Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość Paulina1985

Klasy integracyjne

Polecane posty

Gość hgvtydcf
zrobione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość sciemaaaaa
ee to sciema w 7 zaznaczyłam nie a w wynikach jest 100% tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Paulina1885
Nie ściema tylko wyniki się pokazują z opóźnieniem, dzięki za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Paulina1985
upup, wiem szaleje ale potrzebuje to na wczoraj ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Paulina1985
hellishbloodystorm dzięki :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ale jaka niepelnosprawnosc
jesli fizyczna to zupelnie co innego niz umyslowa lub chocby ADHD. O co konkretnie chodzi? Bo nie wiem, corozumiec pod pojeciem niepoelnosp[rawnosci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Paulina1985
Niepełnosprawność ogólnie jako potrzeby specjalne, wszelkie rodzaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość bylabyto trudna decyzja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość allincia
:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ale jaka niepelnosprawnosc
jesli jest to tak szerokie pojecie to jak dlla mnie wybor odpowiedzi jest niewystarczajacy, zbyt ogólny. Bo jesli np w klasie sa dzieci( w dodtku nie napisano jaki procent !! ) z ADHD czy duza niepelnosprawnoscia umysłową to raczej jestem pewna , ze dzieci pelnosprawne na tym traca - pod wzgledem kształcenia ( moze pod wzgledem spolecznym nie - ale tu nie jestto wyodrebnione) Natomiast dziecko ,ktorego jedyną niepelnosprawnoscia jest np poruszanie sie na wózku nie "przeszkadza" w nauce innym, dodatkowo dzieci ucza sie stosownych zachowan wobec takich osób. I tu tez problem - czy poslalabym dzicko do takiej klasy... Tez malo danych- czy bylby odpowiednio przeszkolony personel ( dla tych z ADHD chocby?) W obecnych realnych warunkach nie - bo kazda matka , co jest naturalne, chce najlepszych warunkow dla swojego dzicka , moje np nie byly w stanie uczyc sie w klasie, gdzie byli 2 chlopcy z ADHD, nauczyciele nie dawali rady, nauka dla innych dzici byla udreka. Dla mnie ta ankieta jest nie do wypelnienia - zbyt duzo niewiadomych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Paulina 1985
Zdaję sobie z tego wszystkiego sprawę, jednak tak ta ankieta musi wyglądać, potrzebuję takiego ogólnego widoku właśnie. Obiecuję, że następna będzie "porządna" :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ale jaka niepelnosprawnosc
przykro mi, nie wypelnie, bo moje odpowiedzi nic by nie wnosily, bylyby z sufitu. Mysle,ze wiekszosc ludzi, gdyby sie nad ankieta zastanowiła, doszłaby do podobnych wniosków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kaczorrr
tez uwazam, ze ta ankieta jest zbyt ogólna i przez to niemiarodajna ja np. odpowiedziałam, ze niepełnosprawni nie powinni byc posyłani do szkół zwyklych - myslac o niepełnosprawnych umysłowo, w stopniu średnim albo cieżkim; gdyby było sprecyzowane, ze chodzi np. o lekkie uposredzenie umysłowe albo o upośledzenie ruchowe, to odpowiedziałabym skrajnie inaczej więc pozytku wielkiego z tej ankiety nie bedzie chyba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Paulina 1985
Będzie będzie, ankieta jest przemyślana bardziej niż to się może wydawać :) Doceniam .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość A.. .. .... ...
Klasa integracyjna to bajka, dziecko przez swoja niepelnosprawnosc moze byc oceniane gorzej (np chlopiec, ktory ma problemy z mowieniem i pisaniem nie bezie w stanie w pelni odpowiedziec na pytania ani pisemnie ani ustnie przez co bedzie oceniany nisko - wiem z autopsji, wiec prosze nie pisac, ze to nieprawda). Ponadto ciezko mowic o nauce tolerancji wsrod uczniow w pelni zdrowych - te zachowania wynosi sie z domu i zadne klasy integracyjne tego nie zmienia. Sadze, ze klasa integracyjna godzi w rowne prawa. A najwiekszym problemem tutaj jest chyba brak rozgraniczenia stopnia niepelnosprawnosci. Czym innym jest problem z chodzeniem a czym innym problem ze sluchem czy mowa i pismem. Zwyczajnie krzywdzi sie dzieci nie w pelni sprawne, gdy klasy NIE SA przystosowane do integracji. Bo nie sa. To sie tylko tak ladnie nazywa a w rzeczywistosci niczym sie nie rozni od zwyklej klasy. Dzieci gluchonieme musza czytac z ust a wielu nauczycieli ma to gleboko.. miedzy posladkami i podczas mowienia schylaja glowe, badz odwracaja sie tylem, zpaominajac o swojej roli. To tylko jeden z setek przykladow... Jak dla mnie - pomyslka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość moze byc tylko taki pozytek
ze ludzie w pierwszym odruchu mowia klasy integracyjne ok, ale jak dojdzie do szczegolow, to be. Ale serio - nadal nie wiem, co z tak ulozonej ankiety moze wyniknac - przeciez zadne wiarygodne dane statystyczne - a do tego p[rzeciez ankiety słuzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A.. .. .... ... - poniekąd się zgodzę. ALE klasa integracyjna nie oznacza utworzenia, bo akurat trzeba dzieciaka przyjąć. rozumiem to bardziej jako zamierzone, długofalowe działanie. aczkolwiek z tym "wynoszeniem z domu" masz całkowitą rację

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość moze byc tylko taki pozytek
bylabym za klasami integracyjnymi z bardzo wysoko kwalifikowanym i odpowiedzialnym personelem , kilku nauczycieli specjalistow w klasie. Na razie to nierealne, wiec męka dla niepelnosprawnych, pelnosprawnych, rodzicow i nauczycieli. Czy w ankiecie chodzi o idealna szkole przyszlosci? Poza tym jakie klasy? Co innego szkola podstawowa, a co innego np liceum. I jaka niepelnosprawnosc? Facet bez nóg moze sie cudownie sprawdzac w najlepszym liceum, na Uniwersytecie tez,ale nie ma sensu dawac tam kogos z uposledzonego umysłowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Paulina 1985
"Czy w ankiecie chodzi o idealna szkole przyszlosci?" nooo za 100 lat, ale powiedzmy, że coś w ten deseń. Wasze komentarze są niezwykle cenne, bardziej niż sama ankieta, o to też chodzilo :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
To nie jest tak, że gorzej ocenia się osoby niepełnosprawne. Mam tu na myśli rzecz jasna niepełnosprawność umysłową w stopniu lekkim lub ewentualnie umiarkowanym. W klasie jest dwóch nauczycieli. Nauczyciel prowadzący i nauczyciel terapeuta ( albo jak kto woli wspomagający- inna nazwa). Poza tym nauczyciel prowadzący zajęcia w takiej klasie powinien również być po studiach z oligofrenopedagogiki. Układane są także oddzielne plany wynikowe i kryteria oceniania dla dzieci z niepełnosprawnością umysłową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość No daj a co
glupia ankieta, wiec nie wypelniam :classic_cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Alexxxa
Zaczęłam wypełniać ankietę, ale doszłam do podobnych wniosków co koleżanki wcześniej. Jeżeli w klasie miałyby być dzieci niepełnosprawne fizycznie, to chętnie posłałabym tam mojego syna, żeby mial praktyczną lekcję tolerancji. Natomiast nie posałabym dziecka do klasy, gdzie uczęszczają dzieci niepełnosprawne umysłowo. Pewnie to okrutne, ale juzżna starcie miałby mniejsze szanse. To nie do końca jest tak, ze akceptację dla osób, nazwijmy to może mało elegancko, odmiennych, wynosi się z domu. Często rodzice nie mają okazji, aby to przekazać dziecku lub jest to dla dziecka zbyt abstrakcyjne pojęcie. Mam kolegę na wózku, którego mój syn zna "od zawsze" i dla niego taka osoba jest zupełnie normalna, nie wywołuje zainteresowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×