Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość Skasować matury i tyle

Matura to bzdura! Precz z CKE i z MENem!

Polecane posty

Gość Skasować matury i tyle

Myślałam, że po "aferze lekturowej" w gimnazjach nic gorszego już się zdarzyć nie może. A jednak... To co zdarzyło się wokół matur, to skandal jeszcze większy. Nie piszę przy tym o ewidentnym "babolu" z matematyki. Zafascynował mnie problem języka polskiego...Otóż dyskusja toczy się wokół tego, że młodzi ludzie mieli przeanalizować sen jako sposób obrazowania, na podstawie m.in. fragmentu "Lalki". Sęk w tym, że podobno we wspomnianym fragmencie bohaterka nie spała... Wygląda jednak na to, że resort edukacji nie dostrzega istoty sprawy. Bo skandal nie dotyczy tego, czy Izabela Łęcka spała, roiła na jawie, czy też znajdowała się w stanie między jawą a snem. Prawdziwy problem tkwi w tym, że młodym ludziom serwuje się tematy absolutnie oderwane od rzeczywistości. Z całym szacunkiem dla niezłego w końcu Prusa i jego "Lalki" - to nie jest temat na maturę z polskiego! To temat na sprawdzian z pozytywizmu.Matura powinna być innym egzaminem, wymuszającym realne myślenie - o mnie, o relacjach moich i otoczenia z rzeczywistością... Nie chcę tylko krytykować, więc podrzucam kilka tematów. Zamiast bredni o śnie-jawie w "Lalce" można by przeanalizować temat "Herbert i Miłosz - dwie postawy wobec totalitaryzmu. Która z nich jest Ci bliższa...". Nie pasuje? Ok - nowa propozycja: "Czy dekadencja z okresu Młodej Polski i obecny konsumpcjonizm młodzieży mają wspólne źródła, czy też są zjawiskami odrębnymi...". Nie pasuje? Proszę bardzo: "Koncepcja przestrzegania prawa w literaturze a problemy współczesnej młodzieży".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
... miliony spośród nas zdały maturę i nie płaczą.. dlaczego teraz matura miałaby być zlikwidowana? fakt, nowa może doskonała nie jest ale niestety 50% polskich licealistów to totalni debile... jak ktoś nie radzi sobie z maturą to jak ma sobie poradzić na studiach...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Ale z was podłe kujonice
i skarżypytki! Ciekawe jak wy zdałyście maturę?! Pewnie kułyście się od pszedszkola, a mamusia z tatusiem ciułali kaskę na łapóweczki dla pań z komisji egzaminacyjnej! A może wysłałyście na egzamin koleżankę ze studiów?! Jeden mój kumpel tak zrobił, ale sprawa wyszła na jaw podczas piątkowego egzaminu z biologii. Tożsamość chłopaka, który podszył się pod swojego znajomego wzbudziła wątpliwości komisji egzaminacyjnej - zdjęcie w dowodzie osobistym maturzysty nie zgadzało się z jego rzeczywistym wyglądem. Wezwano więc policję, a ta odkryła oszustwo. Jak wyjaśnił Andrzej Baranowski z zespołu prasowego podlaskiej policji, zatrzymany 20-latek zdawał egzamin za swojego starszego o dwa lata kolegę.Ten potrzebował dobrego wyniku nowej matury, by mieć większe szanse na przeniesienie się ze studiów zaocznych na dzienne studia medyczne w Warszawie. Dlatego postanowił jeszcze raz zdać egzamin dojrzałości, ale podstawiając zdolniejszego kolegę. Jak ustalono, chłopak już dzień wcześniej pisał za przyjaciela egzamin - wtedy jednak nikt go nie zdemaskował. Teraz obu grozi do trzech lat więzienia za poświadczenie nieprawdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Przecież na maturze było
od groma błędów! Fizyk z Polskiej Akademii Nauk profesor Łukasz Turski wykrył błąd w rozwiązaniu jednego z zadań maturalnych. Fizyk podkreśla, że treść zadania jest sformułowana prawidłowo, ale jego rozwiązanie podane w arkuszu odpowiedzi jest całkowicie błędne. Chodzi o zadanie zatytułowane "beczka", a dokładnie odpowiedź do punktu 1.5. I choć zadanie pochodzi z podręcznika z 1977 roku autorstwa Jana Pinowskiego i Jarosława Trylskiego, Centralna Komisja Egzaminacyjna pomyliła się formułując doń odpowiedź. Kolejna wtopa była na matmie! Zadanie brzmiało tak: "Wielomian f, którego fragment wykresu przedstawiono na poniższym rysunku, spełnia warunek f(0) =90. Wielomian g dany jest wzorem g(x) = x3-14x2+63x-90. Wykaż, że g(x) = -f (-x) dla x (in) R". Dlaczego tego zadania nie można rozwiązać? Bo nie podano w nim wszystkich informacji - przede wszystkim tej, że chodzi o wielomian trzeciego stopnia. Można się tego domyślić, patrząc na wykres funkcji, który przedstawia mały wycinek jej przebiegu. Zdaniem części uczniów, za mały. Maturzysta słaby, który rozwiązuje zadania automatycznie, poradzi sobie z brakiem tej informacji. Ale uczeń zdolny - taki, który myśli samodzielnie - utknie. Będzie się zastanawiał, jak przebiega funkcja i co to za wielomian."Dla ucznia chodzącego do liceum zadanie prawdopodobnie jest jednoznaczne. Bo jest przyzwyczajony do niedoskonałych zadań, jakie znajduje w wielu ćwiczeniach - mówi "Gazecie Wyborczej" Marcin Karpiński, redaktor naczelny "Matematyki w szkole": "Ale maturzysta bardzo dobry może mieć wątpliwości, jak to rozwiązać. A ten, kto zadania nie rozwiązał, ma prawo się odwoływać".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tyle, że do takich tematów trudno ułożyć klucz. Matura to nie sprawdzian dojrzałości, tylko umiejętności przyswajania różnej wiedzy i ćwiczenia umiejętności-także analizy przeciętnego klucza od matur.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×