Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość taka zolzowata

reklamacja, jak udowodnic?

Polecane posty

Gość taka zolzowata

jak udowodnic swoja racje w reklamacji??? W ciagu pol roka sprzed elektroniczny byl w naprawie juz 5 razy(3 razy z tego samego powodu) ale ja glupia nie dopilnowalam i dopiero ostatnio przy odbiorze zobaczylam ze na reklamacji sa tylko 2 pieczatki(tzn ze niby tylko 2 razy byl w reklamacji ) i jak sie spytalam czy moge wymienic na nowy to mi powiedziano ze dopiero wtedy jak bedzie 4 razy oddawana do reklamacji. No ale byl juz 5 razy i mowie im, to oni ze niemozliwe bo sa podbite tylko 2 miejsca i sie kluce z nimi, ale sie nie wyklucilam. Jak to udowodnic?? Nawet w kompie maja ze dwa razy.. czy juz przegralam??Echhh, pol roku rtemu kupiony i ciagle w naprawie, mam dosc!!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Konsument jest uprawniony do zgłoszenia żądania wymiany towaru na nowy zawsze, gdy stwierdzi niezgodność towaru z umową. Sprzedawca w terminie 14 dni ma obowiązek ustosunkować się do żądania nabywcy, jeśli tego nie zrobi, uznaje się, że uznał żądanie. Jeśli w zgłoszeniu reklamacyjnym nabywca określił, że oczekuje wymiany towaru na nowy, sprzedawca nie może wezwać nabywcy do odbioru rzeczy naprawionej. Dokonując samowolnie, wbrew żądaniu klienta, naprawy towaru, sprzedawca musi liczyć się z ryzykiem, że takie świadczenie nie zostanie przyjęte. Przed wyborem sposobu usunięcia niezgodności towaru z umową nabywca powinien jednak zastanowić się, czy dany przypadek kwalifikuje się do żądania wymiany. Roszczenie o wymianę na nowy towaru, którego wada jest nieistotna i łatwo usuwalna ma małe szanse na uznanie przez sprzedawcę. W takim przypadku konsument będzie zmuszony dochodzić swoich praw na drodze sądowej. W tym przypadku w ocenie sądu pozostawać będzie fakt, czy cechy niezgodności z umową uzasadniają żądanie wymiany towaru. Jeśli wada będzie nieistotna, sąd może uznać, że żądanie wymiany towaru na nowy jest nadużyciem przez konsumenta jego uprawnień. cytat z: http://prawo.money.pl/aktualnosci/okiem-eksperta/artykul/wymiana;towaru;na;nowy;-;prawa;konsumenta,121,0,214905.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość taka zolzowata
chmmmm, no dobrze. Ale na moja prosbe o wymiane na nowy powiedziano mi ze oni jako sklep nie moga mi wymienic, o tym decyduje ta firma, serwis z ktorego mam sprzet... To jak mam sie domagac. Oni swoje a ja swoje. Nie jestem dosc asertywna le chce dobic swego bo 4stoey poszlo w bloto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość taka zolzowata
no i co ja mam zrobic???pomoze ktos doradi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisać do rzcznika praw konsumenta, opisać dokładnie historie i już. Wystarczy zwykły meil a adres znajdziesz w Internecie wpisz rzcznik praw konsumenta i wyskoczy lista województw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość taka zolzowata
ok dziekuje, zaraz sprawdze:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Ja pracuje w takim sklepie
najlepsym rozwiazaniem jest napisanie pisma do serwisu np jesli to sony to do serisu sony o tym co sie stało i jakie sa Twoje oczekiwania wobec towaru i ze zadasz naprawy oraz ze nie wszystkie gwarancje sa wbit w karte gwarancyjny. Zazwyczaj działą bo serwis przedzej sie przychyli niz sklep. Dzisiaj bede zwracała kase babce bo wlasnie tak zrobiła-za moja namowa:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość taka zolzowata
dziekuje za rady bardzo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość sprzedawca jest odpowiedzialny
Nie pisze się po żadnych serwisach ani fabrykach :-O Nie myl celowo konsumenta 😡 Wg prawa sprzedawca jest odpowiedzialny wobec kupującego czy sprzedaje mu pełnosprawny sprzęt. Radzę zapoznac się z prawami konsumenta i ZAWSZE do sklepu wnosić reklamację na piśmie i SAMEMU ją pisać, a nie pozwalać, że kwity wypełni sprzedawczyni i napisze co jej wygodne. Pisać samemu i zawierać w reklamacji swoje rządania NA PIŚMIE. Skontaktuj się z lokalną np. inspekcją handlową http://konsument.org.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=42

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość taka zolzowata
ok, sprobuje wszystkiego co tu napisane... tzn ze co?? jak pojde reklamowac to na pismie mam sama uzasadnic, dlaczego chce reklamacji?? a jak facet nie przyjmie pisma tylko powie, ze sam musi wypelnic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość sprzedawca jest odpowiedzialny
Po pierwsze zadaj sobie trochę trudu i przeczytaj przepisy konsumenckie, choćby na stronie którą podałam wyżej, jak pogrzebiesz tam to się doczytasz wszystkiego. Tylko poświęc trochę czasu, bo tu oczekujesz gotowych recept :-O Po drugie jak tam poczytasz to się dowiesz m. in. że masz prawo przynieść z domu już napisaną przez ciebie reklamację, a sprzedawca MUSI przyjąć taką reklamację do ROZPATRZENIA, oczywiście zrób to potwierdzeniem odbioru tak jak w każdym urzędzie się robi. Jeśli nie zechce tego zrobić to to samo pismo wraz z towarem wysyłasz pocztą poleconą i wtedy masz potwierdzenie, że on to otrzymał. A jednocześnie wysyłasz to pismo razem ze skargą, że odmówił przyjęcia reklamacji (gdy osobiście ją próbowałaś dostarczyć) do wszystkich mozliwych instytucji: Państwowej Inspekcji Handlowej, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta, (UOKiK), Miejskiego Rzecznika Konsumentów, Federacji Konsumentów... Zadaj sobie trud i poszukaj trochę, w necie jest mnóstwo serwisów konsumenckich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość sprzedawca jest odpowiedzialny
"a jak facet nie przyjmie pisma tylko powie, ze sam musi wypelnic?" mówić to on sobie może swojej teściowej :-O :-P on ma OBOWIĄZEK zapisany w prawie przyjęcia reklamacji przyjęcie reklamacji oznacza, że on ją musi rozpatrzeć w jaki sposób ją rozpatrzy to już sie zobaczy, ale na wszystkie przypadki są przepisy i ty stosownie do nich możesz się odwoływać jeśli jego sposób rozpatrzenia ci nie odpowiada musisz mieć wszystko na piśmie, bo wtedy łatwiej udowadniać, że w ogóle składałąś reklamację i o co ci chodziło tylko pisz reklamację z głową!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość taka zolzowata
no dobrze, zrobie tak. A mi nie chodzilo o to ze facet nie przyjmie reklamacji bo wiem ze to zrobi, ale czy przyjmie moje pismo. No dobrze, napisze i sie przejde tam. I przeczytam te prawa z podanej strony, ale na razie nie mam na to czasu, jak juz to wieczorem usiade i dokadnie przewertuje. Dziekuje wam za rady, wszystkim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×