Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

nowornever

wierzycie w SENS MAŁŻEŃSTWA ?

Polecane posty

W naszych czasach to chyba przeżytek. Dziś zdałam sobie sprawę, że nie chcę się w to mieszać. Wolę krótkotrwałe "przygody". Sama nie wiem, bo nie mam doświadczenia, ale nie wierzę, że IDEA MONOGAMII może wygrać z NATURĄ. Nie chodzi tylko o to, że mi się facet znudzi... i że przestanę go kochać. Chodzi też o to że on mnie (z racji że mam niskie poczucie wartości) rzuci bo przestanie cokolwiek do mnie czuć... Dlaczego ludzie zmieniają partnerów co kilka lat? Bo się zakochują i odkochują. 10 lat związku to nie jest zły wynik. Dla mnie byłby akceptowalny. Ale po co dłużej ? (pomijając wątek wychowywania dzieci) Po co dłużej? Po co się męczyć skoro uczucie wygaśnie? W imię czego? W imię idei którą wymyślił sobie kościół i przypisał Bogu ? Ideały ideałami... a jak jest w życiu? Jakieś opinie / doświadczenia?

Gość filozofka wioleta
Myślę, że prawdą jest, że nielicznym zdarza się kochać się do końca. W większości wypadków przywiązanie i zdrowy rozsądek zastępują po pewnym czasie miłość, dlatego te związki trwają... Instytucja małżeństwa jest pewną idealizacją, ale czy jeżeli coś nie jest w 100% dobre i nie sprawdza się w tych 100%, to warto to niszczyć? Myślę, że małżeństwo ma też dobre strony, wiele dobrych stron, i zawsze warto dążyć do ideału: robić wszystko, żeby znaleźć najodpowiedniejszą osobę i jak najwspanialej z nią żyć. Nie każdemu się to uda, ale dążyć zawsze warto :)

Gość innaaaa niż ty