Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość powiecie mi

samochody

Polecane posty

Gość powiecie mi

Mam takie pytanie czy w facie grande punto jest tak samo jak w facie punto evo ze przy ruszaniu na płaskim nie trzeba dodawac gazu tylko puszczac sprzeglo i jedzie albo przy cofaniu tez samym sprzeglem sie posluguje bez gazu i tez jedzie , czy moze jest tak jak w starszych samochodach ze bez gazu nei ruszy ani nic . Wie moze ktos ? moze ktos zdawal prawko na takim samochodzie i mi powie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość yurusia
tutaj nikt ci nie odpowie, ponieważ bywalcy tego forum cały czas jadą na ręcznym :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szparek
Ja pierdolę, jakie tempe są te baby...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zależy który model Evo. Pierwsza seria miała pewną niedogodność związaną z nierównomiernym rozłożeniem masy w przypadku, kiedy fotel pasażera był pusty. Prowadziło to do przesunięcia środka masy w kierunku kierowcy, a tym samym lekki przechył auta oraz niestabilność w przypadku skrętu w prawo. W nowszych modelach skorygowano tę niedogodność przy użyciu ołowianych płytek montowanych w fotelu pasażera i doważeniu auta w taki sposób, żeby w sytuacji przeciętnego rozkładu obciążenia, środek masy znajdował się w geometrycznym środku bryły nadwozia. Niestety, jeżeli autem podróżują tylko dwie osoby -- kierowca i pasażer -- nierównomierność w dociążeniu powoduje podobny problem jak opisywany na samym początku, tym razem jednak w stronę pasażera. Nie jest on aż tak znaczący, ale w przypadku początkujących kierowców może być istotny, szczególnie podczas ruszania, kiedy to należy przezwyciężyć punkt spoczynkowy auta. Ponieważ przekrój poprzeczny drogi nie jest idealnie płaski, pojawia się siła ciągnąca auto w kierunku spadku gradientu powierzchni jezdni, a więc najczęściej w kierunku pobocza. Należy bezwzględnie ruszać z hamulca ręcznego, nawet na względnie równej powierzchni oraz z kołami skręconymi lekko w prawo, tak, żeby w początkowej fazie ruszania pojazdu, siła odśrodkowa zrównoważyła domiar masy spowodowany obecnością pasażera. Należy zwrócić szczególną uwagę na ten aspekt, ponieważ większość początkujących kierowców, mylnie skręca koła w kierunku środka jezdni, a tym samym, siła odśrodkowa powstała po ruszeniu, przechyla auto w kierunku pobocza, co w połączeniu z nierównością terenu może prowadzić do przesunięcia środka masy poza punkt równowagi i przewrócenie się auta na prawy bok. Zanim jednak ruszymy, wyciskamy sprzęgło oraz zwiększamy obroty silnika do poziomu około 2 - 3,5 tys., następnie popuszczamy sprzęgło do momentu, aż koła zaczną "ciągnąć", co najczęściej sygnalizowane jest lekkim szarpnięciem. W tym momencie należy podskoczyć na fotelu uderzając z maksymalnym impetem w fotel, jednocześnie spuszczając hamulec ręczny oraz puszczając sprzęgło, w taki sposób, żeby zapobiec podskoczeniu auta oraz zwiększyć przyczepność kół w tym krytycznym momencie. Jeżeli posiadasz ciężką torbę albo zwierzę domowe, możesz umiejscowić je na swoich kolanach, zwiększając w ten sposób oczekiwany efekt. Nie jest to jednak wymagane, a w przypadku niektórych zwierząt egzotycznych wręcz karalne, należy więc, podobnie jak i we wszystkich innych przypadkach na drodze, zachować umiar i zdrowy rozsądek. Dobrą praktyką jest zaopatrzenie się na taką ewentualność w spory worek ziemniaków i wożenie go w bagażniku wraz z kołem zapasowym. Można wtedy wygodnie ułożyć go na kolanach unikając w ten sposób zamieszania spowodowanego koniecznością przeprowadzenia tej wyjątkowej operacji. Wydatek nie jest duży, a korzyści niewspółmiernie wysokie. W przypadkach ekstremalnych oraz znaczącej różnicy mas kierowca - pasażer, podczas ruszania osoba o mniejszej masie powinna maksymalnie wychylić się przez otwarte okno, natomiast cięższa, przesunąć się w kierunku środka auta, uzyskując w ten sposób warunki optymalne do ruszenia z miejsca. Inną metodą jest metoda "na gapę". Polega ona na tym, że kierowca wysiada z auta i rozpędza je pchając w kierunku jazdy. Kiedy auto zaczyna się toczyć samoistnie, wskakuje do wnętrza i dopiero teraz uruchamia silnik. W tym przypadku należy zachować szczególną ostrożność na pojazdy nadjeżdżające z przeciwka oraz startować silnik na wyższym biegu, np. 2 lub 3. Życzę powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość powiecie mi
Grande punto, czy punto evo sie lepiej prowadzi kobiecie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×