Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Zaloguj się, aby obserwować  
Gość ndb2010

Lista pytań dotyczących publikacji raportu ministra Jerzego Milera

Polecane posty

Gość ndb2010

Lista pytań dotyczących publikacji raportu ministra Jerzego Milera dotyczącego katastrofy polskiego rządowego samolotu Tu-154m nad Smoleńskiem. 1. Jakie dowody i informacje z listy braków zamieszczonych w polskich uwagach do raportu MAK w styczniu zostały przez stronę rosyjską udostępnione polskim organom badającym przyczyny Katastrofy Smoleńskiej? (chodzi o brak wykonania 169 punktów z 222 wniosków polskiej strony)? 2. Czy Komisja miała dostęp do wyników badań grupy polskich archeologów z ich prac w Smoleńsku oraz czy umożliwiono Polakom badanie terenu przy pomocy urządzeń laserowych? 3. W polskich uwagach do raportu MAK, polscy specjaliści zaznaczają brak przekazania przez stronę rosyjską badań pirotechtnicznych i badań na występowanie ładunków wybuchowych. Czy coś się zmieniło od publikacji polskich uwag do raportu MAK i czy przeprowadzono lub czy otrzymano wyniki ekspertyz na wykluczenie użycia ładunków wybuchowych konwencjonalnych? Jeśli tak to jakich? 4. Czy coś się zmieniło od publikacji polskich uwag do raportu MAK i czy przeprowadzono lub otrzymano wyniki ekspertyz na wykluczenie użycia ładunków wybuchowych niekonwencjonalnych? Jeśli tak to jakich? 5. Czy polskiej stronie zwrócono broń oraz wyposażenie polskich oficerów BOR, którzy byli na pokładzie i zginęli w katastrofie lub/i czy polska strona mogła przeprowadzić stosowne ekspertyzy związane z bronią i wyposażeniem oficerów BOR i innych wojskowych? 6. Czy to prawda, że w pierwszych dniach po katastrofie pomimo obowiązywania umowy o wspólnym śledztwie nie dopuszczono polskich śledczych do badania wraku? 7. Czy polska strona miała możliwość badania wraku samolotu i czy otrzymano ekspertyzy badania wraku samolotu, jego poszczególnych elementów oraz urządzeń samolotu? 8. Czy polska strona została dopuszczona do oblotu urzadzeń lotniska lub/i czy mogła zapoznać się z ekspertyzami dokumentującymi stan techniczny infrastuktury lotniska? 9. Czy polski raport wyjaśnia nam duże nieścisłości i braki w dokumentach sekcyjnych oraz z identyfikacji zwłok Ofiar? 10. Czy polska strona uzyskała dokumentację fotograficzną i filmową z miejsca zdarzenia w tym zdjęć wykonanych bezpośrednio po katastrofie dokumentujących rozkład szczątków samolotu oraz umiescowienie ofiar? 11. Czy to prawda, że Ekspertyza nr 37 z oględzin zwłok jest nie do zweryfikowania ze względu na brak udostępnienia stronie polskiej kluczowych ekspertyz i pomiarów? 11.a Czy to prawda, że ciało gen. A.Błasika znaleziono jeden dzień po katastrofie i czy to prawda, że według ekspertów medycznych w organizmie człowieka po śmierci wydziela się alkohol endogenny którego zawartość wynosić może do 1 promila a Rosjanie nie przeprowadzili żadnych dodatkowych badań, które uwiarygodniłyby ekspertyzę nr 37 przypisaną przez Rosjan do ciała gen.A.Błasika? 12. Czy raport komisji J.Milera uwzględnia dane z zdjęć satelitarnych przekazanych przez sojuszników z USA i „zagubionych w jednej z służb podległej rządowi Donalda Tuska? 13. Wojskowi prokuratorzy powiedzieli w wtorek (26/07/2011) na konferencji prasowej, że "czarne skrzynki" nie rejestrują, czy system automatycznego odejścia był sprawny. W związku z tym czy w polskim raporcie znajdziemy jakiekolwiek dowody na to, że podobno piloci prawidłowo nie „uzbroili przycisku „uchod? Czy taka czynność lub jej brak mogą być odnotowane na jakimkolwiek urządzeniu rejestrującym? Jeśli nie, to czy są ekspertyzy z badania samego urządzenia? Jeśli oba warunki nie są spełnione, to czy można wykluczyć możliwość ich awarii lub uszkodzenia świadomego np. podczas remontu TU154 M? 14. Jesli nie można wykluczyć niesprawnosci systemów i urządzeń odpowiedzialnych za „odejście na drugi krąg to czy można wykluczyć awarię lub zamach przeprowadzony za pomocą zaplanowanej awarii urządzeń odpowiedzialnych za odejście na drugi krąg? 15. Czy polska strona miała możliwość przesłuchania płk.Krasnokutzkij, który według uwag specjalistów z Polskiej Komisji Badania Wypadków Lotniczych (PKBWL) bezprawnie sprowadzał polskiego rządowego Tu-154m i wywierał naciski na kontrolerów lotniska przez co zmusił ich do zmiany decyzji o odesłaniu polskiego samolotu na lotnisko zapasowe wydając rozkaz: „Doprowadzamy do 100 metrów, do 100 metrów i koniec rozmowy? 16. Czy polski raport wyjaśnia nam różnice w długościach czasu zapisów na pozyskiwanych od Rosjan kopiach z czarnej skrzynki? Czy są stosowne dokumenty potwierdzające wymianę taśmy na inną niż standardowa? 17. Jakiego rodzaju problemy przeszkadzają ekspertom z krakowskiego Instytutu Ekspertyz Sądowych dokończyć badanie kopii nagrania CVR (Cocpit Voice Recorder), które trwa już 14 miesięcy aż od czerwca 2010 roku/ 18. Czy polska strona uzyskała zapis video zobrazowań radarowych na stanowisku kierownika systemu lądowania (podejścia samolotów JAK-40, IŁ-76 i Tu-154m) z dnia 10.04.2010? 19. Jakie badania techniczne szczątków samolotu Tu-154m nr.101 oraz jego urządzeń zostały zrealizowane i jakie sprawozdania z ww.badań posiada MAK i jakie zostały przekazane stronie polskiej? 24. Kto jest koordynatorem polskich służb specjalnych odpowiedzialnych za przygotowanie i zabezpieczanie lotów najważniejszych osób w państwie? Kto ze strony rządu był odpowiedzialny za nadzór nad prawidłowym wypełnieniem obowiązków przez polskie służby specjalne w zakresie zabezpieczenia lotu do Smoleńska w dniu 10.04.2010? 20. Czy strona polska otrzymała od Rosjan pełne zapisy rozmów z wieży z innymi samolotami, które porozumiewały się z wieżą w czasie pomiędzy lądowaniem Jaka, a katastrofą TU 154 M? Czy wyjaśniono znaczenie i okoliczności zarejestrowanej na taśmie CVR polskiego Tu-154m rozmowy nieznanego samolotu z którego meldowano o zrzucie - 10:27:58,8-10:28:01,5 Jakiś inny lot: (niezr.) zakończyłem zrzut, zniżanie na wschód. (ros. zakoncził wybrosku)? 21. Czy strona polska miała dostęp do zapisów rozmów z Ił 76 oraz dokładnego czasu manewrów nieudanego podejścia do lądowania tego samolotu? 22. Dlaczego komisja min. Milera tak jak i komisja MAK nie podaje pełnych danych z wysokościomierza ciśnieniowego w ostatniej fazie lotu? 23. Raporty w najważniejszych momentach bazują tylko na trajektorii wyznaczonej przez Radio-wysokościomierz. Na jakiej podstawie Komisja stwierdza, że załoga tylko nim się posługiwała podczas podejścia do lądowania? 24. Dlaczego ukrywa się tak istotny czynnik techniczny jak porównanie przedstawionej trajektorii wg RW(radiowysokościomierz) z trajektorią wg BW (wysokościomierz baryczny) w ostatniej fazie lotu? 25. Czy to prawda, że wykres parametrów lotu dotyczący przechylenia samolotu kończy się na 65 stopniach a nie na 150 stopniach (raport J.Milera) lub 210 stopniach (raport MAK). 26. Czy to prawda, że komisja J.Milera w celu ustalenia analizy obrotu samolotu opierała się na zdjęciach uszkodzeń drzewostanu? 27. Czy komisja J.Milera próbowała ustalić wiarygodnośc oraz czas wykonania tych zdjęć? 28. Czy komisja J.Milera uwzględniała i sprawdzała fakt, że część uszkodzeń drzew mógł być i najprawdopodobniej został dokonany przez IŁ-76, który w dniu 10.04.2010 podchodziła do lądowania z przechyłem na lewe skrzydło i z odchleniem od osi podobnym do Tu-154m? Czy komisja J.Milera wykonała potrzebne badania, które w 100% sposób zweryfikowałyby źródło i czas poszczególnych uszkodzeń drzew?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×