Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

kasiap9

jak sprawdzić ilość gazu w gazie??

Polecane posty

Wiem, że to dziwne pytanie, ale odkąd zrobiło się chłodniej, czyli od kilku dni w moim mieście jest tragedia z gazem, zauważyłam to nie tylko ja ale też sąsiedzi. Żeby ugotować garnek mleka dla dziecka potrzeba znacznie więcej czasu niż miesiąc temu, a pod wieczór to ciężko odpalić kuchenkę. Czy jest jakaś instytucja, która zajmuje się sprawdzaniem gazowni??

Gość mądrala nie wiadomo skąd
zawsze tak jest:D

Gość mądrala nie wiadomo skąd
nie potrafię , nie znam się na tym.

Zawsze tak nie jest, z tego co pamiętam pierwsza afera z gazem była w styczniu 2008 r. Wówczas z którejś gazowni jeden z pracowników wyniósł sekretne wydruki, gdzie był podany procentowy skład gazu wpuszczanego do sieci, z każdego dnia z osobna. Po porównaniu z normami okazało się, że wpuszczają więcej azotu (powietrza), dlatego gaz jest mniej kaloryczny i trzeba dłużej gotować, a liczniki ładnie się kręcą :D Nie wiem czy ktoś zajmuje się sprawdzaniem gazowni, ale chyba nie skoro problem istnieje do dziś. Wizualnie można samemu z grubsza ocenić stan gazu - im bardziej płomień jest pomarańczowy, tym więcej ma azotu; im bardziej niebieski, tym bardziej kaloryczny 🖐️

a można to gdzieś zgłosić, żeby to ktoś sprawdził?, przecież tak sie nie da gotować

Afera gazowa była wtedy długo dyskutowana m.in. w radiu ZET, bo problem dotyczył bardzo wielu osób z całej Polski, niektórzy dostawali nawet dwukrotnie wyższe rachunki. Z tego co pamiętam sprawa trafiła do prokuratury, ale nie wiem jak to się skończyło... jak widać dymają nas dalej 🖐️

Gość gazowniczka
i co mamy z tym zrobic ? :(

Gość 928392839