Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Gożdzikowa

Potrzebuje pomocy prawnej.

Polecane posty

Gość Gożdzikowa

Witam jestem wdową i wychowuje samotnie córkę ,która otrzymuję rentę rodzinna po ojcu. Nie rozliczyłam się z tego bo stwierdziłam ze nie muszę, gdyż nie otrzymywałam żadnych innych dochodów. Ostatnio jedna moja znajoma powiedziała mi, że powinnam to jakoś teraz sprostować z Urzędem Skarbowym, bo mogę mieć z tego powodu problemy. Nie mam pojęcia co mam zrobić, nie znam się na tym. Znalazłam również coś takiego na jakiejś stronce internetowej. Z tego co wyczytałam raczej nie powinnam się rozliczać: "Jeżeli uzyskujący świadczenia od ZUS: nie uzyskał w roku podatkowym innych dochodów oprócz: opodatkowanych podatkiem liniowym (PIT-36L); opodatkowanych ryczałtem (PIT-28 ), w tym z najmu prywatnego opodatkowanego ryczałtem, opodatkowanych kartą podatkową (PIT-16A) dochodów kapitałowych (PIT-38 ) dochodów z odpłatnego zbycia nieruchomości (PIT-39). rozliczanych ryczałtowo, z tytułu przychodów, których podatnik nie wykazuje w deklaracji rocznej (np. z lokat bankowych). nie korzysta z odliczeń i ulg podatkowych, nie korzysta z możliwości łącznego opodatkowania jego dochodów z dochodami małżonka bądź nie korzysta z możliwości opodatkowania jako osoba samotnie wychowująca dzieci, nie uzyskał dochodów z działalności wykonywanej poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub ze źródeł przychodów znajdujących się poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zwolnionych od podatku w Polsce na podstawie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, nie ma obowiązku doliczenia kwot uprzednio odliczonych - wystawiony przez ZUS PIT-40A stanowi dla podatnika roczną deklarację podatkową, której nie musi on dodatkowo modyfikować. PIT-40A wystawiany jest przez organ rentowy automatycznie, zatem nie ma obowiązku składania jakiegokolwiek dodatkowego wniosku w tej sprawie. Organ przesyła dekl