Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość MarekJurga

Faktura VAT czy rachunek?

Polecane posty

Gość MarekJurga

Witam serdecznie. Przez kilka lat dorabiałem sobie jako serwisant komputerowy, w tym obsługiwałem, serwisowałem, projektowałem i wdrażałem sieci komputerowe (m.in. na osiedlach i w małych firmach). Z roku na rok przybywa mi klientów, więc postanowiłem założyć własną działalność gospodarczą i rozliczać się z US na zasadach ogólnych (VAT 19%) Z racji tego, że część moich klientów stanowią osoby fizyczne, mam pytanie: jaki dokument potwierdzający wykonanie usługi mogę lub muszę wystawiać osobom fizycznym? Jeżeli chodzi o firmy, to wiadomo - faktura VAT. Co zrobić w przypadku przysłowiowego Jana Kowalskiego, któremu wymieniłem zasilacz w niesprawnym komputerze, i/lub zainstalowałem mu system operacyjny? Jaki dokument za usługę mam mu wystawić? Fakturę czy rachunek? A co zrobić, kiedy nie chce ode mnie potwierdzenia? Chcę się uczciwie rozliczać z US, bardzo mi na tym zależy, gdyż w niedługim czasie chciałbym z żoną wziąć kredyt na mieszkanie,tak więc im większe dochody, tym lepiej dla mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość znowu 10 osób pisze..,,,.
bez obrazy człowieku ale tyś jest jakiś głupi. już tłumaczę dlaczego. nie masz bladego pojęcia o niczym zamiast iśc do jakiegoś biura księgowego to ty chcesz robić to o czym nie mas zbladego pojęcia a zanim się nauczysz minie kilka lat. nie ma vatu 19% i nawet dzieci to wiedzą a ty chcesz się sam rozliczać i nawet elementarnej wiedzy nie posiadasz, 19% to jest stawka podatku dochodowego i to też są dwa rodzaje jeden z progiem wolnym od podatku i skala progresywna drugi ze skala liniową bez kwoty wolnej od podatku. vat to vat - drugi podatek w skrócie. konssumentą musisz wystawiać paragon aby to zrobić trzeba mieć kase i zarejestrować ja w us. są zwolnienia ale nie obejmują one np. oprogramowania(sprzedaży) więc w twoim przypakdu zwolnienie ci przysługiwać nie będzie o czym nawet po kilku latahc byś się pewnie nie dowiedział. szkoda zresztą mojego pisania w twoim przypadku bez obsługi prawno-księgowej się nie obejdzie więc nie pytaj na forum tylko szukaj ksiegowego. na forum o coś zapytasz ktoś ci powie np. w przypadku tej kasy że jesteś zwolniony do 20 tys ty uwierzysz a pózniej komornik zlicytuje mieszkanie które chcesz kupic. moim zdaniem w usługach serwisowo-komputerowych firmy się zakładać nie opłaca.pamiętaj że koszty miesięczne to będzie średnio 2 tyś. teraz policz ile muszisz zarobić aby to się op-łacało tylko pamiętaj że od tego co zarobisz za wyjątkiem tych 2 tys minimalnych kosztów trzeba zapłacić 42% podatku(23vatu i 19 dochodowego) w usługach niewiele odliczysz. branża ta z jednej storny oczekuje fv i jak ich nie wystawiasz wielu cie nie wynajmie a z drugiej nie kupujesz materiałów więc de facto opodatkowanie sięga 40% a przy ryczałcie płaciśz np. 7% przychodu jako podatek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość znowu 10 osób pisze..,,,.
konsumentom miało być tak mi się teraz rzuciło na inne ew. błedy też nie zwracaj uwagi :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość MarekJurga
Miało być CIT oczywiście, przeprasza, a tak poza tym nie sprzedaję oprogramowania, tylko zajmuję się serwisem. Pierwsze słyszę, by serwisanci mieli kasy fiskalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość MarekJurga
Taak, tylko ryczałt płacę niezależnie od tego, czy mam dochód, czy też nie. Moje dochody z usług to ok 3,5 tys. złotych przed założeniem DG. Odliczmy od tego preferencyjny ZUS przez pierwsze 2 lata (414 złotych) i podatek, to i tak mam ponad 2 tys. złotych miesięcznie dochodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość znowu 10 osób pisze..,,,.
bredzisz wiec po raz drugi polecam zastasować się do mojej rady i udać do księgowej.cit płacą spólki prawa handlowego aby byćtaka spółką trzbe aprowadizć księgi rachunkowe a to przynajmniej tysiąc złtych co miesiąc opłaty za obsługę księgową poza tym w usługach kompletnie nie ma sensu. z reguły jeśłi ktoś przekracza przychód miliona euro rocznie to zmienia sposób rozliczen na pełną księgowośc bo musi. dobrze myśłałeś vat plus pit ale vat to 23% i z tych 3,5 tyś nic ci nie zostanie a nie 2 tys. naucz się liczyć albo poproś księgową to ci policzy. zresztą wysilę się 3,5 tyś. przychodu minus 414zl minus jakieś 300zł biuro rachunkowe minus jakies koszty np. paliwa,tel. itd. zostaje 2 tys od tego vat i pit i zostaje ci tysiac zlotych jak dobrze pojdzie. zakup kasy przynajmniej tysiac zlotych. moim zdaniem jak coś nie przynosi minimum 3 tysiące netto po odjęciu wszystkiego to lepiej pracować na etacie bo cię komornik nie zlicytuje i po pracy o nic sie nie martwisz. prowadząc działanośc na poczet kar mogą ci zając samochod czy dom. jak mas ztylko tyle przychodu to lepiej ryczalt od 3 tys zaplacisz z 300zl nic nie odliczasz ale robisz to legalnie. po dwoch latach zus wzrosnie do ponad tysiaca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość znowu 10 osób pisze..,,,.
no i przy tym cicie jeszcze musisz zarząd i radę nadzorczą opłacić :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość MarekJurga
Hmmm, mnie w UP szkolono inaczej, a zatem: Łączna wartość faktur za miesiąc: powiedzmy 3500 zł NETTO 3500 zł + 23% VAT = 4305 zł BRUTTO (łączna, miesięczna wartość wystawionych faktur) Przychód netto: 3500 zł Kwota brutto: 4305 zł Koszt paliwa: 800 zł NETTO (984 zł BRUTTO) Przychód netto - koszt netto = 3500 - 800 = 2700 (dochód) VAT naliczony: 800 x 0,23% = 184 zł VAT należny: 3500 x 0,23 = 805 zł Kwota z tytułu VAT do odprowadzenia do US: 805-184= 621 zł Nie policzyłem odliczenia składek ZUS, tak więc widzisz, spokojnie można wyżyć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość MarekJurga
Poza tym nie korzystam z usług biur rachunkowych. Firmę zarejestrowałem w tzw Wirtualnym biurze (koszt miesięczny 50 zł + VAT), a rachunkowość prowadzi program komputerowy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość MarekJurga
Poza tym piszesz, że lepiej zatrudnić się na etat. OK, nie ma sprawy, dasz mi pracę, w miarę rozsądne zarobki, z chęcią skorzystam. W mojej miejscowości panuje olbrzymie bezrobocie, więc chwytam się tego, co mam :) A że jestem uczciwy, to zarejestrowałem DG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ola boga ola
a zusu nie płacisz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość MarekJurga
Płacę, preferencyjny. Przez dwa lata. Potem zamykam DG i otwieram w UK (tzw. optymalizacja kosztów) ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość znowu 10 osób pisze..,,,.
Hmmm, mnie w UP szkolono inaczej>>dzięki ci :D rozwaliłeś mnie tym będę się z tego z tydzień śmiał :D szkoda mi cie więc napisze jeszcze pare rzeczy w skrócie ale że nie płacą mi kokosów za udzielanie porad tu tak jak tym którzy cie w up szkolili tak więc reszte musisz sobie doczytać a temu kto cię szkoli powiedz że jest idiotą. jak będzie chciał przedyskutować tę kwestię to ja chętnie podam mu namiary na siebie :D o ile oczywiście dobrze przełożyłeś to czego cię uczuli ale w to akurat wierzę bo wiem kto takei kursy organizuje :D te kursy z dzialnosci na pewno przeplata kursami z malowania,photoshopa czy nauki tanca :D v v teraz do rzeczy vat od paliwa nie podlega odliczeniu chyba że masz samochód typu toyota hilux czyli taki z odkryta przestrzenią ładunkową lub taki w której przestrzeń ładunkowa stanowi powyżje 50% pojazdy. stąd te firmy maja samochody dwusobowe a tylną kanapę wyrzucają, kupują dostawcze lub stąd taka popularnośc u nas hiluxów nawarr i mitsubishi l100. zakładam ze takowego nie posiadasz. v zgodnie z polskim prawem w przypadku jednoosobwej dzialności gospodarczej firma MUSI być zarejestrowana na dane zamieszkania podatnika dostępne czyli na jego MIEJSCE ZAMIESZKANIA. dopoki wiec w wirtualnym biurze nie zamieszkasz dopóty nie możesz tam zarejestrować firmy. :D można tam zarejestorwać spólkę prawa handlowego bo ją dotyczą inne przepisy ale tej na pewno nie zarejestrujesz juz pisałem wcześniej dlaczego. jednoosobwa dzilnosc nie mzoe byc zarejestrowana w wirtualnym biurze takie coś przejdzie w urzędzie skarbowym przy odrobinie szczęscia ale jak się później zorientują i naliczą karę to będzie jak napisałem czyli zajęcie samochodu albo mieszkania na poczet kar. w przypadku bładów na fakturze jak właśnie ten bład z adresem zakwestionuję vat który odliczasz botaka faktura będzie nieważna. v skoro ktoś ci płaci 100zł to jest skłonny tyle wydać nie wiem na jakiej zasadzi eposługuujesz się stawkami netto skoro w wiekszości masz konsumentów. operuje się bruttem w relacjach innych niż firma-firma a i w relacji firma firma vat też jest naliczany więc w przeciwieństwie do niektórych krajów takie operowanie nettem jest dziwne. no ale ok przyjmijmy twoje wyliczenia ze zamaist 3,5 tys będziesz zarabial 4,3 tys. tak wiec masz 2700 minus 984 bo jak ustalilismy vatu od paliwa nie odliczysz czyli nieco ponad 1700 od tego 414 zusu koszt wirtualnego biura odpada bo juz uslalislsmy ze musi byc na twoj adres ale dojdzie koszt ksiegowej bo bez teog w twoim wypadku ani rusz czyli zostaje 1,3 tys. czyli tak jak napisalem tylko nagle ci wzrosl przychod z 3,5 na 4,3 tys wiec i wzrosl zysk. po 2 latahc jak ulgowy zus sie skonczy bedziesz pracowal tylko na kretynow w urzedach ktorzy ci takie pierdoly wygaduja.i zostanie ci 300zl na waciki. v program nic sam nie liczy nawet jak masz eplne pojecie o ksiegowosci to praca w programie to dodatkowa nauka jedne programy zaokraglaja grosz do gory inne na dol jeszcze inne od netto drugie od brutto.jeden umozliwaja konwersje ksiazki do rejestru inne nie itd. nauka programu to kwartal wytezonej pracy u osoby ktora ma pojecie o calej reszcie ty nie masz BLADEGO. do teog kazda aktualizacja jest platna wiec wychodzi niewiele mniej niz biuro rachunkowe w prostej dzialalnosci. v chcesz pomysl na dizalnosci to ci podam lepszy poszukaj w rodzinie czy jakies pociotki nie pracuja w urzedzie pracy przekup kogos albo w inny sposob wygraj konkurs i organizuj kursy czegokolwiek dla takich jeleni z urzedu pracy i masz pewne zrodlo dochodu :D oni ci powiedza jaki kurs potrzbujesz a ty szybko przeslesz oferte i sie dostosujesz :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość abaryba
a kto ma zapłacić ten vat ? Jeśli na czarno bierzesz 3.5 netto to vat musisz odjąć. Z twoją wiedzą ja też doradzam księgowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość znowu 10 osób pisze..,,,.
Płacę, preferencyjny. Przez dwa lata. Potem zamykam DG i otwieram w UK (tzw. optymalizacja kosztów)>>ty nie mas zpojecia o prowadzeniu w polsce a chcesz za granica otwierac :D czlowieku wytrzeźwiej bo ci jakichś bredni nagadali na tych kursach które pewnie prowadził fryzjer albo kucharka albo taki jak ty co to dotacje dostal wieć kursy zaczął prowadzić. niech ci lepiej urząd pracy bilet do kina kupi na układ zamkniety więcej się dowiesz o rzeczywistości niz z tych kursów :D v pobierz sobie demo programu do obsługi księgowej za darmo można i zrozumiesz że osoba taka jak ty NIGDY tego nie ogarnie. bujasz w chmurach więc może zarejestruj działalność w afryce i sprzedawaj dopalacze przez neta. to pewny interes bo debili ci tu dostatek :D ja spadam na obiad ale jak masz jeszcze jakieś fajne wyliczenia to wklej ja się chętnie posmieje przed snem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość MarekJurga
Widzę, że nie masz pojęcia o księgowości, bez urazy. Co do samochodu i odliczeń VAT z paliwa: samochód osobowy można używać w firmie, wliczać paliwo, naprawy oraz ubezpieczenie ale na podstawie ewidencji przebiegu i eksploatacji pojazdu :) A Ty mi tu piszesz o jakiś kratkach, samochodach ciężarowych z przestrzenią ładunkową większą od kabinowej. Ech... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość MarekJurga
Uśmiałem się z wirtualnym biurem :D Można rejestrować DG pod dowolnym adresem. Kiedyś wymagany był tytuł prawny do lokalu, w którym miała być prowadzona DG (umowa najmu, księga wieczysta etc.) Teraz nie jest to wymagane. We wniosku CEIDG można wpisać DOWOLNY adres prowadzenia DG bez dokumentowania . Faktycznie, lepiej będzie, jak zjesz ten obiad :D Hej!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość MarekJurga
Levviatan, dziękuję, takiej prostej odpowiedzi oczekiwałem. A tak muszę czytać bełkot jakieś nawiedzonej niedoszłej Pani, której nie udało się w księgowości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość bezsensuuouo
i po co się tak obrażacie nawzajem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja mam DG na zasadach ogólnych bez Vat i mam wszystko w nosie. Sama sobie prowadzę księgowość i się da. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość MarekJurga
ola boga ola dziękuję. Wiadomo, że osoba, która dopiero zaczyna prowadzić DG ma prawo wszystkiego nie wiedzieć. Wiedzę będę zdobywał w trakcie jej prowadzenia :) Niektórzy się tak zachowują, jakby prowadzenie własnej działalności było zarezerwowane dla wszechwiedzącej elity, obrażając przy tym swoich rozmówców. Mam prawo nie wiedzieć, dlatego się zadaję proste pytanie na forum. Na razie nie sądzę, bym musiał korzystać z usług doświadczonych firm rachunkowo - księgowych, no chyba, że zacznę zatrudniać ludzi, a moja firma zacznie przynosić niebotyczne dochody :) Kasy fiskalnej nie muszę rejestrować, już to wiem, więc pytanie, które zadałem jest banalnie proste: FV czy rachunek uproszczony? Ot i tyle, co chciałbym wiedzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ola boga ola
oj przestań,ja jestem na kpir , sama zdobyłam wiedzę :) mądrych tu nie brakuje tylko do pracy nikogo nie ma;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość MarekJurga
ola boga ola masz rację :) Miłego wieczoru, pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość znowu 10 osób pisze..,,,.
w ceidg to możesz wpisać wszytsko tylko że za to co tam wpiszesz odpowiadasz ty a nie rejestr.powtarzam po raz ostatni zgodnie w przypadku podatników pdoatku vat zgodnie z art9 ust.1 ( Dz.U. Nr 90 poz. 798) faktura stwierdzająca sprzedaż w przypadku osoby fizycznej MUSI zawierać imię i naziwsko podatnika oraz miejsce ZAMIESZAKANIA. a siedzibę to ty możesz mieć nawet w honolulu tylko po co skoro wszędzie i tak musisz się posługiwać imieniejm i naziwksiem i adresem zamieszkania. każdy dokument ktróry tego nie zawiera jest nieważny i stąd się później biorą milionowe zaległości w podatkach jak się okazuje że faktury były błedne i odliczyłeś coś czego nie mogłeś. to nie przedszkole i nikt nie będzie słuchał twojeg tłumaczenia że ty nie wiedziałeś. na druku vat-r podatnik będący osobą ficzyną w bloku B o nazwie dane pdoatnika podatnik wpisuje adres zamieszkania a nie wirtualne biuro. możesz zadzownić na infolinię podatkową połaczyć się z podatkiem vat i na pewno Ci to potwierdzą. w przypadku np. spólki z o.o. możesz sobie tam wpisać wirtualne biuro. v v v co do samochodu to akurat wiem doskonale bo na bieżąco śledzę wszelkie nowelizacje i rozporządzenia. tak prawdą jest to co napisałeś o odliczania na podstawie ewidencji kilometrów ale cżłowieku to dotyczy podatku dochodowego a nie vat. vatu jak napisałem NIE odliczysz. faktura dzieli się na netto i vat vatu nie odliczysz a netto dajesz w kosztry na podstawie ewiodencji kilometrów. vat odliczysz jesli samochód spełnia zmodyfikowany wzór lisaka(przestrzeń ładunkowa powyżej 50%) lub posiada odkrytą przestrzeń ładunkową (pick-up-y) lub ma więcej jak 3,5 tony ale wtedy płacisz via toll. jak będzie w przyszłym roku nikt nie wie bo ko0ńczy się derogacja odnośnie tego. tu masz wszystkie odnosniki do uystaw na temat vatu od samochodów i paliwa jest teog naprawdę dużo nie chce mi się nawet w skrócie pisać http://www.vat.pl/aktualnosci-podatkowe/1104-wyrok-wsa-vat-od-paliwa-do-samochodu-osobowego-w-leasingu-operacyjnym-8228/ v v v Ja mam DG na zasadach ogólnych bez Vat i mam wszystko w nosie. Sama sobie prowadzę księgowość i się da>>>napisz czy miałaś jakąś kontorlę bo do czasu kontroli wielu uważa że wszystko ma ok :D v v v Wiadomo, że osoba, która dopiero zaczyna prowadzić DG ma prawo wszystkiego nie wiedzieć. Wiedzę będę zdobywał w trakcie jej prowadzenia>>>bzdura!!!! tu nei ma miejsca na zdobywanie wiedzy czy na naukę tu trzeba wszystko robić tak jak ma być a i to nie gwarantuje powodzenia bo było wiele przypadków iż urząd skarbowy orzekał że tak jest ok po czym po kilku latach dawał karę za takie rozliczanie jak sam sugerował. dobrym rpzykładem jest vat od wysyłki wiele firm przez to zbankruytowąlo bo nikog nie stać na zapłatę powiedzmy po 5 latach 100 tys zaległego vatu kar i odsetek bo oni teog vatu nie pobierali od kupujących więc siła rzeczy go nie mają. można pcozyttacw googlu o co chodzi mnie sie nie chce przepisywać czy szukać linków. do dzisiaj co 5 firma źle ten vat nalicza wiem bo zazwyczaj coś kupuje on line i widzę jakie bzdury wypisują. druga sztandarową kwestią jest naliczanie vatu od pobrań 8 na 10 firm źle to nalicza. gdyby to było takie proste to wszyscy by robili dorbze ale durnie pytają się na forach a później powielają bzdury które im ktoś doradził. w zakresie pdoatków jak nie masz czegoś napisanego z wyraźnym podpisem kogoś kto jest ubezpieczony albo uprawniony do wydania takiej interpretacji to tak jakbyś nie miał nic. przez wiele lat możesz byc czegoś pewien a później i tak jak budżet będzie potrzebowął kasy to zapłacisz. osoby prowadzące jednoosobowe działności to najbardziej jebane w dupe podmioty w tym kraju na każdym kroku będą cię tyrac karami. duże firmy mają kancelarie których urząd skarbowy nie tyka bo wie że to będzie sprawa na dekadę i albo rpzegra albo się przedawni albo ogłoszą upadłośc po tym jak wszystko przeniosą do noweog podmiotu.nie przypadkowo upałości jest tak wiele bo to tańsze niz sprawa w NSA. więc skupiają uwagę na tych którzy zapłacą bo ich nie stać na to aby nie płacić. v v v Niektórzy się tak zachowują, jakby prowadzenie własnej działalności było zarezerwowane dla wszechwiedzącej elity, obrażając przy tym swoich rozmówców.>>>jak nie masz podstawtowej wiedzy i nie poświecisz codziennie minimum godzine na czytanie nowych rozporządzęn i zmian w prawie to jesteś jak dziecko we mgle w lesie pełnym pedofilów i kwestią czasu jest to jak się to skonczy dla ciiebie zle. ty tej wiedzy nie masz i obrazam cie po to abys wreszcie wlaczyl zdrowy rozsadek i sobie to uswiadomil zamiast być optymistą. poza tym ja nie odradzam prowadzenia tylko doradzam za 300zł kogoś kto będzie cie rozliczał i pozniej partycypowal w kosztach kar dlateog zamiast skupiac sie na pytaniach o elementarne rzeczy skup sie na szukaniu biura rachunkowego koniecznie posiadajacego oc i ustanowie ich pelnomocnikiem. bez tego to pozostaje ci przepisanie wszystkiego na zone spisanie intercyzy(po slubei tez mozna) wtedy jak za pare lat zbankrytujesz to moze zona cie przygarnie w przeciwnym razie to przez twoja glupota byc moze cala rodzina skonczy pod mostem. v v v Kasy fiskalnej nie muszę rejestrować, już to wiem>>>gowno wiesz zmaiast wierzyc w brednie wybrane z tego co ktos napisal na forum poświęc ten czas na przeczytanie rozporządzenia o kasach rejestrujących jest tam wyrażnie napisane że zwolnienie nie dotyczy sprzedaży oprogrwamoanwia, telefonó komórkowych, częsci samochodowych, telewizorów i wielu innych rzeczy bez względu na to czy ktoś przekroczył limit 20 tys albo czy prowadzi sprzedaz przez net tylko z wpłatami na konto bankowe. ty oprogramowanie sprzedawął będziesz więc zwolnienie cię nie obejmuje. nie mam linku do rpozporządzenia bo to mnie nie interesuje ale chyba z 2004 roku pochodzi a później są nowelizacje ostatania z roku poprzedniego wchodziła w życie bodajże 30 marca. v v v FV czy rachunek uproszczony? Ot i tyle, co chciałbym wiedzieć. >>>rachunke uproszcozny wystawiaja ci którzy sprzedają przez net nie są vatowcami i są zwolnienie z kasy albo ryczałtowcy ty wg mnie musisz miec kasę wieć tylko i wyłacnzie paragon ale ty nadal sie upierasz przy swoim wiec nie dziwi sie jak ci nikt nie odpowie :D v v oj przestań,ja jestem na kpir , sama zdobyłam wiedzę>>>też nie zapomnij napisac czy zdobyłaś czy ci się wydaje tzn. czy ktoś te twoej papiery oceniał o ile ryczałt to prosta sprawa o tyle vat to najgorszy możliwy podatek i rzadko kto to ogarnia. połowa biur robi jakieś drobne błedy a co dopiero o przypadkowym kowalskim bez jakiejkolwiek wiedzy. v v autorze masz ustawę o vat przeczytaj zobaczysz czy to takie proste :D 99% ludzi jej nie ogarnia wiec nie ma się co obrazać jak ktoś napisze że to nie takei proste tylko samemu przekonać. ja wiem że nie będę pięknie malował czy spiewał tak samo też ty na podstawie tego co napisalem możesz bez problemu stweirdzic że nie będę nigdy jezykoznawcą czy nie wygram dykatanda :D tak samo po tym co ty napisałeś można bez problemu stwierdzić że to nie dla ciebie i bez biura ani rusz bo0 w życiu teog nie ogarniasz bo brak ci albo smykałki do podatków albo elementarnej wiedzy. zamiast się obrażac skup się na tym co potrafisz bo bnikt nie potrafi wszystkiego i szkoda tracisz czasu na nauke czegoś do czego nie masz talentu. ktoś kto krytykuje twoją indolencję w danym zakresie niekoniecnzie uwaza się za wszystkowiedzącego tak się po prostu składa że w tym temacie cos wiem wiec jak już straciłm dobre 15 minut na napisanie teog to zamiast wybierać sobei opinie ludzi które ci są na ręke przemyśł wszystkie posprawdzaj a wtedy zrozumiesz że nie mozesz miec ani wirtualnego biura ani odliczyć vatu od paliwa czy naprawa ani nie dasz sobie rady sam z zadnymi rozliczeniami nawet jak kupisz 10 programó do tego ja wątpię abyś ty deklaracje podatkową potrafił wypełnić bezbłędnie a to coś mega prostego w porównaniu do inncyh rzeczy które cie w podatku vat czekają. tu masz link do ustawy miłego czytania jak ogarniesz rozdział dotyczący miejsca swiadczenia albo dostaw to jesteś moim idolem :D tam niektóre przepisy mają po 10 odniesien do innych :D http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,10,32,670,,,pelna-tresc-aktu-prawnego.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Darecki
Do autora tematu - a nie myślałeś o tym, żeby przejść na kartę podatkową? Wtedy płacisz co miesiąc stałą i w sumie niewielką kwotę podatku, bo od tej kwoty możesz odejmować 7,75% podstawy składki na ubezp. zdrowotne. Zaletą jest w tym przypadku brak obowiązku prowadzenia księgowości - dobre dla ludzi, którzy nie lubią babrać się w papierkach, albo nie mają do tego głowy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Oczywiście że wirtualne biuro
Oczywiście że wirtualne biuro moze być miejsce za,lozenia dzia,lalności gopsodarczej, za odpowiednia kase dostaje się umowe najmu na podstawie ktorej rejestruje sie firmę / Panie / Panu mądralinskiemu proponuje usiąść na dupie bo nie ma pojęcia o niczym Wirtualne biuro, adres do rejestracji, korespondencji Usługa "adres do rejestracji firmy" to alternatywne, nowoczesne rozwiązanie dla przedsiębiorców chcących zaoszczędzić swój czas i pieniądze. Przy minimalnych kosztach (redukujesz nakłady na wynajem lokalu, zatrudnianie pracownika, zakup sprzętu i wiele innych) zyskujesz adres realnego, profesjonalnego, w pełni wyposażonego biura we Wrocławiu. Wizerunek Twojej firmy staje się bardziej profesjonalny, a Ty masz czas na zarządzanie swoją firmą. Jeżeli: rozpoczynasz działalność gospodarczą pracujesz w domu, w terenie nie potrzebujesz na co dzień stacjonarnego biura chcesz tworzyć profesjonalny wizerunek Twojej firmy potrzebujesz miejsca na spotkanie z klientem jest to idealne rozwiązanie dla Ciebie. Korzystając z tej usługi, w zależności od wybranej opcji, otrzymujesz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Wlasciciel malej firmy
Od prawie 20 lat prowadze mala firme zatrudniajaca kilka osob. Wyrazam wielki szacunek dla "znowu 10 osob pisze...", ze poswiecil Tobie Marku, tyle czasu. To co napisal, to swieta racja. Posluchaj go, bo inaczej bedziesz maial wielkie klopoty. One sie nie zaczna dzis, zaczna sie przy pierwszej kontroli US. Dam Ci tez pewna rade: kup sobie ksiazke "ABC Small Biznesu", ja od tego zaczalem swoja dzialalnosc i polecam kazdemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość znowu 10 osób pisze..,,,.
Oczywiście że wirtualne biuro moze być miejsce za,lozenia dzia,lalności gopsodarczej>>konkrety prosze a nie reklamę ze strony. matematyka, fizyka,podatki czy inne tego typu rzeczy mają to do siebie że dochodzi się do punktu gdzie łatwo udowodnić swoją tezę wieć wklej mi ten artykuł ustawy który to umożliwia a ja ci chetnei przyznam racje :D w przeciwnymr azie jesteś idiota a z idiotami rozmaiwam tylko o polityce bo mnie to bawi i to taka dziedzina że każdy może pleśc swoje bzdury. w tej której dotyczy ten temat nie ma racji mojej i twojej jest jedna i łatwa do sprawdzenia. poza tym ja się odniosłem do teog że biuro można sobie wynając tylko po co skoro na fakturze musi podać swoje dane zamieszkania jak rowniez rejestruje na dane zamieszkania wiec po co mu biuro ? koszt teog biura z tej strony az ktorej to wkleiles to chyba 150zl z obsluga i skanowaniem korespondencji wiec za taka kase to kiepskie biuro rachunkowe znajdzie. gdybym wynajmował takie biura to też bym napisał w reklamie to samo co zacytowałeś wszak jakiś jelen się zlapie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×