Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość gość

firma, a działalnośc gospodarcza

Polecane posty

Gość gość

witam, mam pytanie jeśli pracodawca podpisuje ze mna umowę, a ja mam własna działalność to ile odlicza sobie od podatku czy czegokolwiek % mojego wynagrodzenia brutto ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
W sensie koszty zatrudnienia jak przy umowie o pracę? Bo takich kosztów nie ponosi - właśnie dlatego woli podpisać umowę z inną firmą, niż zatrudnić osobę fizyczną. Poza tym podatek nie jest kosztem pracodawcy - jest on tylko zobowiązany do odprowadzenia podatku w imieniu pracownika, ale jest to "koszt" tego pracownika (oczywiście firma też płaci podatki, ale nie są one związane z zatrudnieniem pracowników). Pracodawca ponosi koszty ZUS pracownika. W przypadku umowy firma - firma tego kosztu nie ma (bo firma "zatrudniona" sama jest zobowiązana do odprowadzania ZUS we własnym imieniu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
ale ma korzyść ze współpracy z os na działalności, chodzi mi właśnie o nią, jaki to % zapewne "wrzuca w koszty"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
No to już inna kwestia - wrzuci w koszt, więc zapłaci niższy podatek. Ale tego to już Ci nie powiem - wszystko zależy od tego, jak się rozlicza, po jakiej stawce itd. Chyba trochę za dużo oczekujesz... A w ogóle po co Ci takie informacje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
podpisuje umowę z firma, i nie wiem czego rzadac, ile oni i tak sobie odlicza "ode mnie"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
no jeżeli chodzi np. o przedstawicieli handlowych to np. za usługę wystawiasz 10000 netto fv i dodajesz do tego vat, ale i tak go oddajesz i jeszcze płacisz 19% dochodowego jak nei masz kosztów czyli zarobisz na czysto jakieś 8100 dobrze mówie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
chodzi mi o to ze firma płaci ci brutto 10 000 zł TY odliczasz podatki zusy itp. - ile oni poniosą kosztu całkowitego ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Ustawiasz stawkę nie pod swoje oczekiwania, tylko pod to, ile firma na Tobie "zaoszczędzi" (chociaż to nie jest dobre słowo...)? No to nieźle...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
o jeeeej, nie taki jest temat ....co Cie obchodzi, pytam bo niektórzy wiedzą .. nie wiesz, nie pisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Oni poniosą koszt 10000 - nie wchodzę w tematy kosztów, odliczeń itp. Firma płaci kwotę, na jaką jest wystawiona faktura.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
jesteś pewny ? nie raz słyszałam ze wrzucają sobie w koszty wiec cos musza odliczać ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Jak to zostało powiedziane wcześniej - nie da się konkretnej kwoty podać. W zależności od zasad rozliczania i wysokości osiąganego dochodu, kwoty mogą się różnić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
ale mniej więcej jaki to procent, od netto czy od brutto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Podstawowe pytanie - czy wiesz, czym jest przychód, koszty i dochód? Skoro w założeniu chcesz podpisać umowę jako "firma", to raczej powinnaś wiedzieć. "Wrzucić w koszty" oznacza obniżyć dochód, od którego płacony jest podatek. Czyli najprościej firma osiągnęła przychód, poniosła też jakieś koszty (czyli między innymi koszt Twojej umowy) - różnica tych dwóch kwot daje dochód, od którego odprowadzany jest podatek (dla uproszczenia pomijam odliczenia składek ZUS, kwotę wolną od podatku itp.). Załóżmy, że firma osiągnęła przychód 50 tys, a koszty wyniosły 20 - w związku z tym zapłaci podatek od 30 tys. Jeżeli oprócz tego do pozostałych kosztów doda 10 tys zapłacone Tobie, zrobi się w sumie kosztów 30 tys, więc dochodu do opodatkowania 20, po stawce 18%. Natomiast jeżeli przychód wyniósłby np. 150 tys, koszty (razem z Twoim 10 tys) 30 tys, to dochód wychodzi 120 tys, więc dla kwoty ok 85 tys podatek będzie 18%, ale już dla nadwyżki, czyli pozostałych 35 tys - 32%. Widzisz różnicę? Gdyby dana firma zatrudniła Cię na umowę o pracę ze stawką 10 tys brutto, to Ty dostaniesz z tego jakieś 7 tys. do ręki. Ale firmę w sumie będzie to kosztować 10 tys (kasa dla Ciebie + Twój podatek + Twoja część składek ZUS), a do tego jeszcze część składek ZUS płacona przez firmę - co w sumie da kwotę powyżej 10 tys (dokładnych stawek nie znam, więc nie podam dokładnie ile). I tą kwotę pracodawca też może sobie "wrzucić w koszty", co da podobny efekt. Główną różnicą jest to, że w pierwszym przypadku płaci 10 tys i żadnych dodatkowych składek, jak za etatowego pracownika. Do tego dochodzi brak problemów z rozliczaniem pracownika, urlopami, zwolnieniami itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
rozumiem, dzięki!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Cieszę się :) Mocno to uprościłam, ale chciałam pokazać zasadę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×