Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość monikkkkka

Czy rodzeństwo powinno zastępować rodziców?

Polecane posty

Gość monikkkkka

Witam serdecznie. Jestem studentką pedagogiki i mam pytanie do kobiet. Wczoraj na teoretycznych podstawach wychowania wywiązał się ciekawy temat. Otóż większość studentów stwierdziła, że całkiem normalnym jest, że kiedy pojawia się młodsze dziecko, to starsze ma obowiązek się nim zajmować. A przynajmniej ma obowiazek pomagać przy dziecku. Karmić, pomagać w przewijaniu, odrabianiu lekcji, wychodzić na spacery.. Niekoniecznie mówimy tu o maleństwie. Np. gdy miałam 7 lat, mojej sąsiadce (również lat 7) urodził się brat. I jak ona miała 11-12 lat, to było dla niej normalne, że musi zrobić bratu śniadanie, zaprowadzić do przedszkola, wyjść na dwór... Nie mogła np. przyjść do mnie, bo musiała do 17 siedzieć z bratem aż rodzice przyjdą. Wg mnie to jest chore. Absolutnie nie zgadzam się z tym poglądem! To rodzice robią sobie drugie dziecko, żeby to pierwsze się nim zajmowało? Sama mam starszą 5 lat siostrę, ale nie przypominam sobie, żeby musiała mnie niańczyć. Jeśli starsze rodzeństwo ma ochotę pomóc - ok, świetnie. Ale wg mnie nie wolno starszego dziecka do tego przymuszać i traktować to jako jego obowiązek. Jestem zdania, że jeśli rodziców stać na kolejne dziecko, to stać ich także na opiekunkę. A wy, moje drogie, czy macie podobne zdanie do mojego, czy zgoła odmienne?

Gość gość
12 letniej pannie korona z glowy spadnie jak sie zajmie godzine lub dwie bratem lub siostra,teraz dzieci potrafia tylko wymagac od rodzicow nie dajac nic z siebie.a zeby rodzice sprostali tym wymaganiom to trzeba isc do pracy.matka z ojcem przeciez nie leza w tym czasie z piwem w reku gdy brat zajmuje sie siostra tylko pracuja

Gość gość
dla mnie tez to chore, to juz lepiej byc jedynakiem.

Gość Amelia3333