Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

KlaudiaF12

Opieka nad starszym rodzicem

Polecane posty

Witam, Pisze tu na forum pierwszy raz i pierwszy raz opisuje obcym ludziom moją sytuację, ale już nie wiem co robić. Mam prawie 20 lat i studiuję informatykę, oraz opiekuję się sama 65 letnią mamą po udarze. Mama wychowywała mnie również sama(nie pracowała od mojego urodzenia) przez problemy zdrowotne mogła liczyć na wcześniejszą emeryturę, w sumie to chorowała odkąd pamiętam, głownie to problemy z kręgosłupem i poruszaniem się . Lecz ponad rok temu po maturach moja mama dostała silnego udaru, gdzie trafiła na rehabilitacje lecz nic ona nie pomogła, dostała paraliżu lewej strony ciała i problemy z mówieniem. Po 2 miesięcznej rehabilitacji muszę zajmować się mamą 24/7 i przy okazji studiuje, ustaliłam sobie plan indywidualnie, ze co zajęcia mam okienka i wracam do domu(mieszkam 15 min od uczelni), czasami nie idę na zajęcia przez to że jestem zobligowana do opieki nad nią . Tylko, że już psychicznie, ani fizycznie nie daję rady, w nocy śpię po 2-3 godziny, gdyż często moja mama ma skurcze ciała, przez udar i nawet nie może sama zmienić pozycji na łóżku, muszę ją myć, karmić, sprzątać a do tego chce zrealizować swoje marzenia i plany i mieć ten ten tytuł inżyniera informatyka. W tym momencie siada już mi kręgosłup, ja mam zaledwie 155 wzrostu i ważę 46 kg, a moja mama 170 i waży 73 kg i tak sama ją przenoszę co dwa dni do łazienki żeby wykąpać , możecie się zapytać czy tego nie mogę zrobić na wózku, nie mogę gdyż mam bardzo ciasne mieszkanie i wózek odpada. Co do opieki innych osób, jak mówiłam opiekuje się nią sama, ponieważ jedyną rodziną jest jej starsza siostra która sama jest już schorowana, a na wynajęcie opiekunki nas nie stać, a na darmową opiekę jesteśmy "za bogate". Błagam pomocy, już sobie nie radzę, chciałabym mie