Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość gość

Mnozenie i dzielenie do 1000 jak nauczyc dziecko klasa 4

Polecane posty

Gość gość

Za moich czasow byla to metoda slupkowa a jak jest teraz? 4 klasa i zaczely sie schody- pani trudna, bardzo wymagajaca i dzieciaki maja problem z opanowaniem materialu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Yyyyyy mój syn też jest teraz w klasie 4 i tabliczkę mnożenia zna od dwóch lat. Chyba trochę to zaniedbaliście..... Poszukaj na you tube filmików że sposobem na palcach. Super metoda, może się sprawdzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
tabliczke juz zna.Ale problem z duzymi cyframi. np. 490/70. 55*34 a takie cos juz maja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
4 klasa i taki problem? No to brawo, zaniedbałaś albo masz tłuka w domu... moje dzieci już w 2 klasie opanowały tabliczkę mnożenie i dzielenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
sama jestes tlukiem. 3/4 klasy ma z tym problem- z matma.. 2-3 lekcje i pani mysli ze dziciaki rozumieja.Ma byc teraz wywiadowka i ma byc poruszony temat pani od matematyki.Bedziemy zadac zmiany nauczyciela. Jak juz pisalam tablice zna.Ale ma problem z mnozeniem i dzieleniem do 1000.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
490:70 to 49:7 u dodać zero

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
to jest proste ale sa o wiele trudniejsze przyklady.35*28=980 jak to rozbic. ja to robie slupkowo czyli 4 35 *28 280 +70 =980 ja tak sie uczylam w szkole a ja to jest teraz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
wytlumaczylam corce sposob rozbiajnie do pelnych np.jak jest 62 to 60. i corka 5 przykladow zrobila dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Niech sobie obliczy ile przysługuje mu z 500 + i innych zasiłków a potem każ mu dzielić przez swoje wydatki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
rozmawialam ostatnio z 2 mamami z klasy corki i maja tez sam problem z matma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
...bo faktycznie jest przeskok w matmie między 3, a 4klasą ogromny! Po prostu od 4llasy trzeba codziennie nad matmą siedzieć i kuć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
z innymi przedmiotami nie ma zadnych problemow ale matma to zalamka. ja niewiem co bedzie dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Skoro zna tabliczkę mnożenia to tylko kwestią ćwiczenia jest nauczenie się dzielenia/mnożenia pisemnego. Przecież to właśnie polega na operacjach na mniejszych liczbach (czyli tych, które ma opanowane) żeby obliczyć wynik z większych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Nie ma przykładów w zeszycie, jak to należy zrobić? Przecież robili to na lekcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
oni jakos to rozbijaja ale nie na kazdym przykladzie jest to proste. jak rozbic 62*14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
gość wczoraj Tu trzeba po prostu pomyśleć i pomnożyć to 14 przez tyle, ile trzeba by wynik był równy czy mniejszy od dzielnej. A potem zostanie reszta (bo ułamków pewnie jeszcze nie mieli), tak jak np. tu: https://www.matemaks.pl/dzielenie-pisemne-liczb.html (bo na kafe działań rozpisać się sensownie nie da).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
to ma zrozumiec 9 latka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
gość dziś Ale w czym problem? To nie jest nic skomplikowanego, proste zastosowanie tego, co już umie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
62*14 Pełnymi dziesiątkami rozbijaj. 62*10=620 Zostaje Ci 62*4 To tez sobie mozesz rozbic na 60*4 =240 2*4=8 I masz już mega prosto. Albo jeszcze bardziej mozesz to rozbic (pierwsza liczbe) 58*16 to bedzie: 50*10 =500 zostaje 50*6=300 I kolejna kolumna: 8*16 Mozesz to rozbic na 8*10=80 8-6=48 Albo tak jak w pierwszym przykladzie: 58*16 Pierwsza zostaje bez zmian czyli 58*10=580 i zostaje 58*6 czyli: 50*6=300 8*6=48

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Ja autorkę rozumiem, kończyłam podstawowke wiele lat temu i my dodwanie, dzielenie dużych liczb robiliśmy w słupkach, teraz jest jakieś rozpisywanie z którym dzieci mają problemy. Dużo zależy od nauczyciela czy potrafi wytłumaczyć. Później będą liczyć w słupkach, przejrzyj ćwiczenia. Nic nie zostaje tylko poprosić kogoś kto to dobrze rozumie o wytłumaczenie dziecku, nie jest to takie trudne jak się wydaje na początku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Tutaj mamunie samych orłów, tylko jakoś po klasach tego nie widać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Dzielenie 928/16 Dzielenie jest odwrotnoscia mnozenia. Jesli chcesz dzielic rozbijajac to mozesz to zrobic w ten sposob, ze bedziesz szukala liczby, ktora pomnozona przez 16 da wynik 928. I znowu jedziesz pelnymi dziesiatkami. Czyli gdyby mnozyc 16 przez kolejne dziesiatki to by wygladalo tak: razy 10=160 za malo razy 20=320 za malo razy30=480 za malo razy40 =640 za malo razy 50=800 za malo razy 60=960 za duzo Wiesz juz ze szukana liczba miesci sie w przedziale 50 do 60 poniewaz liczba do podzielenia 928 jest wieksza niz 800 a mniejsza niz 960. Wiesz tez ze od 800 brakuje Ci 128 aby osiagnac wynik. Czyli mnozysz teraz tak samo jak poprzednio ale jedynkami a nie 10tkami 16 * 1 16 * 2 16 * 3 16 *4 i tak dalej. Mozesz sobie to ulatwic i sprawdzic w kolumnie powyzej, ze skoro 16*60 dawalo 960 to 16*6 da 96. Wciąz za malo. Czyli Twoja szukana liczba miesci sie w przedziale 56 (50+6) a 60. Widzisz to od razu 'na oko' po rozpisaniu gornej kolumny. Czyli: (juz tak mega prosto ze prosciej sie nie da): Skoro 16*60 dawalo 960 to 16*6 da 96 (za malo, potrzebujesz 128) 96+16=112 wciaz za malo (7*16) 112+16=128 Brawo. Szukana cyfra jest 8. Czyli skoro 58*16 da nam wynik 928 to podzielenie 928 przez 16 da nam 58 Zatem uzywajac rozbijania do dzielenia 928/16=58

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
gość dziś Dla mnie też to rozpisywanie jest co najmniej dziwne i wygląda na stratę czasu, bo liczysz to samo, co w "słupku" tylko okrężną drogą. To 62*14 w słupku liczysz w parę sekund, a bawiąc się w jakieś dziesiątki i reszty sporo dłużej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
dziś 62*14 Pełnymi dziesiątkami rozbijaj. 62*10=620 Zostaje Ci 62*4 To tez sobie mozesz rozbic na 60*4 =240 2*4=8 I masz już mega prosto. Albo jeszcze bardziej mozesz to rozbic (pierwsza liczbe) 58*16 to bedzie: 50*10 =500 zostaje 50*6=300 I kolejna kolumna: 8*16 Mozesz to rozbic na 8*10=80 8-6=48 Albo tak jak w pierwszym przykladzie: 58*16 Pierwsza zostaje bez zmian czyli 58*10=580 i zostaje 58*6 czyli: 50*6=300 8*6=48 xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxx z***biście A nie mogą dzieci użyć kalkulatora ? A może w słupku liczyć ? Przewidywany jest jakiś regres w świecie ,że tak trzeba dzieci uczyć bez pomocy np kalkulatorów ? Czy może któraś pani to wytłumaczyć ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
gość dziś Nie, nie mogą użyć kalkulatora. Dzieci mają się nauczyć liczyć, a nie wciskać guziczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Dlaczego ? Możesz szerzej ? Jak piszesz pismo urzędowe wciskasz guziczki klawiatury , czy zamiatasz po kartce długopisem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Autorka napisała "oni to jakoś rozbijają". Jeśli dobrze rozumiem pytanie, to nie chodzi o filozoficzną dysputę jak to zrobić tylko zastosować podaną metodę. Zatem dzielenie i mnożenie z rozbijaniem wygląda tak jak podałam. Normalnie, przy pewnej wprawie takie obliczenia wykonuje się wy myślach, ale jak wiesz, dziecko autorki moich myśli nie usłyszy. Zatem rozpisałam każdy krok na poziom 9 latka. Prościej się nie da. Nie znam wytycznych co do nauczania matematyki w klasie IV ale być może chodzi o wyrobienie pewnej 'matematycznej wyobraźni" potrzebnej później. Tak jak w rysowaniu szlaczków w przedszkolu nie chodzi o ozdabianie jajek na wielkanoc, ale wyrobienie ręki do późniejszego pisania liter i cyfr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
13.20 Masz rację. Dwoje moich dzieci też tak w klasie 4 rozpisywało to mnożenie. Przy starszym synu złapała się za głowę, jak miałam mu to wytłumaczyć. Ja w szkole nie miałam takiego rozpisywania. Jednak siadam nad książką, po patrzyłam na parę przykładów i zrozumiałam o co chodzi. To jest naprawdę proste, i chodzi właśnie o to by dzieci myślaly, liczyły dziesiątkami. Na początek. Jak już dziecko wie jak to się robi, to naprawdę ułatwia liczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×