Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Cichaipozytywna

Czy muszę lubić ludzi w pracy?

Polecane posty

Cześć wszystkim. Niedawno zmieniłam pracę. Miewam chwile, że tęsknię za poprzednią, a właściwie to za ludźmi. W obecnej trafiłam już na bardzo zgrany zespół, który pracuje ze sobą od kilku lat. Bardzo dobrze się znają, rozumieją swoje żarty i spędzają bardzo dużo czasu na pogaduszkach - jeśli pracujemy w biurze to w biurze, jeśli w domu to na Teams. Mało tego, po pracy udzielają się na różnych grupach w social mediach. W obecnej pracy czuję się wyalienowana, nie interesują mnie tematy, o których rozmawiają moi koledzy z pracy. Jestem bardzo cicha i nieśmiała. To znaczy, że jestem dzikusem? Czy powinnam zrobić wszystko, by wejść w tą grupę mimo tego, że nie mam na to ochoty? Często odczuwam, że dla nich to też jest problem, że nie wykazuje się otwartością czy nie inicjuje rozmów. W normalnym świecie zapewne nie miałabym z nimi kontaktu, ale w pracy jestem jednak do tego zmuszona. 

Nigdy nie narzekałam na kontakty społeczne, wręcz przeciwnie - uwielbiam spędzać czas z ludźmi, jestem wiernym przyjacielem, mam ogromną potrzebę pomagania. Jestem pewna, że nie jestem typem ekstrawertyka, bo najlepiej czuję się w towarzystwie osób, które znam i z którymi czuję się dobrze, a przede wszystkim najbardziej lubię swoje towarzystwo.

Po prostu traktuję pracę zadaniowo - wypełniam swoje obowiązki najlepiej jak potrafię, ale nie zależy mi na bliższej znajomości ze współpracownikami. Tym bardziej, jeśli mam wrażenie, ze nie pałają do mnie wielką sympatią, a gdy zaczynam coś mówić - następuje brak reakcji z ich strony lub całkowita zmiana tematu. Doskwiera mi to bardzo, ponieważ w poprzednich firmach miałam wspaniały kontakt z ludźmi i zawsze wynosiłam pozytywne relacje na długi czas.

Na co dzień jestem w szczęśliwym związku, wysoko wrażliwa i z nadzieją patrząca na świat.

Będę wdzięczna za podpowiedzi, jak sobie poradzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Według mnie jest to bardzo prosta sprawa i poniekąd sama już sobie odpowiedziałaś. Jeżeli nie zależy Ci tak bardzo na trzymaniu z nimi i traktujesz pracę zadaniowo równocześnie widzisz, że wszelkie próby zagadywania do nich są próżne powinno tak widocznie zostać. Możliwe, że nie nadajecie na tych samych falach i nic już się tu nie da zrobić. Jeżeli nie przeszkadza Ci to w samej pracy to jest okey, pracujesz, kończysz pracę i odcinasz się kompletnie nie utrzymując kontaktu z nikim. To nic złego przecież, nigdzie nie jest napisane, że musisz się z nimi na siłę integrować, jeżeli nie masz na to ochoty. A czy jesteś dzikusem? Xd Tego nie wiem, ale to, że nie interesują Cię tematy znajomych z pracy czy inne jest ich poczucie humoru jest w 100% normalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×