Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

fitexpert

Zarejestrowani
  • Zawartość

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. fitexpert

    Co jeść żeby sie dobrze czuć?

    To jest dość rozległy temat. Wg mnie fajnie starać się wygospodarować przynajmniej trochę czasu na gotowanie, zrobienie sobie lunchu do pracy, ale wiadomo - życie nie zawsze sprzyja jeśli chodzi o czas wolny. Problemem może być duża ilość węglowodanów w diecie - pizza, fast food.. Warto starać się zamieniać puste kalorie np. na białko. Dla przykładu chleb proteinowy (czasem kupuje chlebek smaakt, albo coś podobnego, jak natrafię np na zakupach w markecie) można wybierać zamiast zwykłego pieczywa. Rzecz w tym, że będzie ono podobnie kaloryczne co zwykły chleb, ale zamiast węglowodanów dostarcza się większą proporcję białka, błonnika (na pobudzenie metabolizmu) i zdrowe tłuszcze. Ja bym chyba zaczęła od wyszukiwania takich alternatyw. trudno mi tutaj doradzić coś konkretnego w sprawie dań na wynos, bo ja osobiście jestem zwolenniczką gotowania w domu, ale myślę że zawsze można poszukać na obiad czegoś w stylu kasza z warzywami, grillowany kurczak, dobra sałatka
  2. fitexpert

    Dieta bezglutenowa

    Ja nie przestrzegam diety bezglutenowej w 100%, bo temat jest dość kontrowersyjny i czuję się coraz mniej do niej przekonana. Mimo wszystko czasem wykorzystuje do gotowania bezglutenowe produkty, jak np. makron sojowy. Lubię bo jest bardzo lekki, a przy tym sycący. Poza tym zdarza się, że zgarnę w sklepie kilka produktów bg, a poza tym raczej stawiam na zdrowy rozsądek
  3. fitexpert

    Picie octu jabłkowego co myślicie

    Jak się ktoś pokusił na taką "terapię" to warto sprawdzić jak ma się organizm - np skontrolowac poziom zakwaszenia. Zwykłe papierki lakmusowe ph sprawdzą się dobrze do przeprowadzania pomiarów w domu.
  4. fitexpert

    Miód Manuka - kto się podzieli opinią?

    Ja też stosowałam miód Manuka tranzalpine (w zeszłym roku) do wzmacniania odporności i dobrze się sprawdził - właśnie w okresie jesień/zima, kiedy o infekcje nietrudno. Na rynku jest teraz z czego wybierać, jak pamiętam, miałam miód Manuka mgo 100, chyba w prezencie dostałam cały słoiczek. Warto spróbować, jak ktoś ma okazję. Do smaku trzeba się przyzwyczaić, ale jak się pomiesza miód z sokiem, to można spokojnie wypić.
  5. chciałam polecić bluzę, którą ostatnio sobie kupiłam. Bardzo dobra do biegania, zwłaszcza teraz kiedy temperatura nie może się zdecydować czy będzie trochę ponad, czy trochę poniżej zera taka bluza-kurtka właściwie - z polarku. Leciutka i wygodna. Model to jest The North Face Mezzaluna (T92UASGPG). Ma kaptur i kieszenie więc zawsze na plus. polecam, jeśli ktoś lubi dłuższe i dopasowane do ciała bluzy
  6. fitexpert

    jakie witaminy/suplementy łykacie teraz??

    Staram się nie mnożyć tabletek do codziennego łykania, raczej sięgam po takie suplementy, które dodają energii, bo z racji dobrej (jak mi się wydaje) diety nie mam problemów z trawieniem, bólami brzucha. Biorę żeń-szeń indyjski w kapsułkach i muszę powiedzieć, że to bardzo skuteczny zastrzyk sił na cały dzień - raczej nie mówię tutaj o takim jednorazowym "doładowaniu", ale o stopniowym utrzymywaniu się stałego poziomu energii przez cały dzień. W ręce trafiła mi teraz ashwagandha w kapsułkach dary natury i działa trochę lepiej niż to, co brałam poprzednio. mam siłę po pracy skoczyć na siłownię, pobiegać na bieżni, iść na zakupy. Wydaje się, że w sumie różnica nieduża, ale znacznie lepiej mi zorganizować czas w ciągu dnia. Wieczorem zasypiam jak dziecko
  7. Jak mi się zaczyna przeziębienie, to staram się jeść dużo imbiru - dodaję w czasie gotowania i robię sobie napary z pokrojonego w plastry korzenia. Do tego czosnek napary z czystku. Jeśli mam mocny katar, to biorę jakieś tabletki odczulające na noc, żeby swobodnie oddychać i czekam aż samo przejdzie. To tak doraźnie Poza tym od kilku lat na jesień i zimę stosuję sobie suplementy z witaminą D. Co chwilę można usłyszeć, że niedobór słońca w Polsce ma negatywny wpływ na samopoczucie, odporność itd. Zgadzam się z tym, bo widzę różnicę od kiedy stosuję suplementy. Aktualnie na tapet poszła witamina D3 Kropla Słońca, a w tamtym roku zaczynałam od jakiegoś preparatu w kapsułkach. Jeśli zdarzy mi się już jakaś infekcja, to mija dość szybko, bez powikłań, więc chyba jednak lepiej zapobiegać niż leczyć
  8. Kurcze, a dla mnie bezkonkurencyjne są zwykłe świeże owoce. Ja sobie miksuje je w smoothie, jakieś dwie godziny po obiedzie i dosładzam syropem z agawy albo klonowym. Jak chcę coś "ekstra" to faktycznie kupuję do nich gorzką czekoladę, topię ją i polewam pokrojone owoce. Można wiórki z kokosa do tego, albo orzechy i smakuje wybornie. Ale nie ukrywam, że do samej czekolady też mam dużą słabość. Batony raczej nie - prędzej właśnie świeże owoce albo jakieś dobre ciasto.
  9. Ja się staram przygotowywać sobie desery, ale z takim "zdrowym" twistem. Np. piekę ciasteczka owsiane i dodaję do nich pokrojone, suszone daktyle - niebo w gębie, a nie trzeba dodatkowo ich dosładzać. W necie jest mnóstwo przepisów tego typu.
  10. Jakie ciepłe napoje preferujecie? Kawa przez wiele osób jest uznawana za niezdrową, ale kiedy z czymś się przesadza, to wszystko może zaszkodzić. Ja osobiście nie mam zamiaru z niej rezygnować - piję dużo wody, suplementuję magnez, ale czasem dobra jest jednak odmiana - co pijecie? Herbaty - jeśli tak to jakie rodzaje/odmiany? Zielona herbata jest moim podstawowym wyborem w tym momencie, ale chyba już czas spróbować czegoś innego :) Do śniadania albo popołudniu - co do picia, jeśli nie klasyczna kawa? Macie jakieś "odchudzone" napoje zawierające kakao albo jakieś ciekawe kawy zbożowe?
  11. fitexpert

    Żywność ekologiczna

    nie da się ukryć, że żywność oznaczona jako ECO/BIO jest trochę droższa, ale ja osobiście wychodzę z założenia, że można stopniowo włączać je do diety, a nie np. zastąpić wszystko co się ma w domu produktami z zielonym listkiem Próbuję co mi się sprawdza do gotowania, co wychodzi korzystnie i można z tego zbudować dobrze zaopatrzoną spiżarnię. Trzeba wiedzieć po co najchętniej się sięga - ja np jem codziennie owsiankę, więc kupiłam sobie płatki owsiane bio 600 g - w takim większym opakowaniu. Marka to jest Bio Planet, jeśli dobrze pamiętam. Rzecz w tym, że zużyję taki produkt w taki czy inny sposób, więc to nie ryzykuje się wyrzucenia pieniędzy w błoto (akurat co do płatków nie mam absolutnie żadnych zarzutów - bardzo dobre ) Myślę, że niektóre produkty ekologiczne smakują zdecydowanie lepiej niż standardowe, z marketu
  12. Ja też czasem piekę chleb, ale ostatnio zmieniałam piekarnik i powiedzmy, że jeszcze nie całkiem go potrafię "wyczuć". Wypróbuję wasze przepisy, bo moje dwa sprawdzone, jak na razie nie wychodzą najlepiej. Chlebki są smaczne, ale jakoś nie chcą wyrosnąć i takie bardzo zbite wychodzą a bardzo lubię mieszać różne mąki i dodawać otręby, słonecznik albo suszone owoce. To niestety dodatkowo obciąża chleb. Tak smakowo, ostatnio zachwyciła mnie też mąka gryczana pełnoziarnista bio 500 g wystarcza na taki mniejszy chlebek, albo na domieszanie z mąką pszenną. To już zależy od preferencji smakowych. Tez dobra opcja, jak ktoś odchodzi od glutenu.
  13. A kierunki takie bardziej powiedzmy Azja Południowo-Wschodnia? Jechałam już z jednym biurem do Indonezji, ale zastanawiam się czym macie biura tego typu do polecenia? Trudno znaleźć coś pewnego, a nie chcę ryzykować takiej kasy na nieudane wakacje
  14. W zeszłym roku udało mi się z mężem ogarnąć wakacje w Indonezji. Przepięknie tam było, plaże dosłownie jak z reklam planowaliśmy coś takiego od dłuższego czasu, a biura podróży naszukałam się chyba jeszcze dłużej... Finalnie jechaliśmy z feelthetravel.pl bo oferta bardzo nam się spodobała. Indonezja fan-ta-sty-czna! Byliśmy w Dżakarcie i na Bali, ale musze przyznać, że sporo zobaczyliśmy bo wycieczka była fajnie rozplanowana i podzielona. Nie było tego czego nie lubię, czyli dzikiego biegania z aparatem od atrakcji do atrakcji. Mogliśmy się wyleżęć na plaży, zażyć trochę słoneczka. Wycieczka do Indonezji to bardzo fajna opcja, zwłaszcza jeśli ktoś planuje jechać np. jesienią - pod koniec pazdziernika turystów robi się podobno mniej. My byliśmy w sierpniu, więc było... dużo ludzi. Następnym razem wiemy już przynajmniej w jakie terminy celować
  15. fitexpert

    Jakie buty?

    A myślicie, że jest jakikolwiek sens szukać używanych butów sportowych? Brzmi to trochę nieciekawie, przyznaję :D ale czasem ludzie sprzedają markowe buty sportowe w dobrym stanie. Chciałam kiedyś przez allegro kupić używane Nike, ale trochę się bałam. Wydaje się to mieć trochę sensu - zwłaszcza teraz, kiedy secondhandy i zero waste w modzie.
×