Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość nieboska

PODAJCIE MI ARGUMENTY NA ISTNIENIE BOGA

Polecane posty

Gość nieboska

Bardzo prosze ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
może Pismo Swiete przeczytac?? zaraz powiesz ze to bujda i ktos sobie to wszystko wymyslił, ale prawdziwa wiara polega na tym żeby wierzyc w to co nie zawsze jest namacalne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Inteligent
Dowód na brak Boga - Wszyscy twierdzą że Bóg jest wszechmocny, skoro jest wszechmocny to może stworzyć kamień którego on sam nie będzie w stanie podnieść, a skoro nie będzie mógł go podnieść to nie jest wszechmocny. Ja jednak wierze w Boga :p ale dowód jest racjonalny i nie można go podwarzyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nieboska
Chodzi mi o dowody w stylu sw Tomasza z Akwinu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kawal drania
Martwe znasz prawdy, nieznane dla ludu widzisz swiat w prosszku, w kazdej gwaizd iskierce nie znasz prawd zywych, nie obaczysz cucu miej serce i patrzaj w serce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość o losie i zaraz sie
zacznie gadka jalowa,,, ze nie ma bo... ze jest bo... sluchaj, jesli nie wierzysz w Boga to chocbysmy nie wiem co tu pisali i tak cie nie przekonamy,Caly gryp polega na tym,ze jesliw niego wierzysz, to go dostrzegasz.Jesli nie wierzysz to jestes slepa jak kura i przez zycie idziesz tez slepo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Anzelm z Canterbury, Kartezjusz, Pascal...filzofia średniowieczna i nowożytna. Poczytaj sobie. Jest ich całkiem sporo. Chyba nie sądzisz, że ktoś ci będzie referował ich poglądy, co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nieboska
Nie powiedzialam, ze jestem ateistka, powiedzmy, ze poszukuje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość o losie i zaraz sie
to rozgladnij sie dookola, on jest wszedzie, tylko nasz bunt czasem i niechec pogodzenia sie z cierpieniem a i egocentryzm nie pozwalaaja nam go zobaczyc.Uwazamyu,ze wszystko nam sie nalezy, ale gdy spotykamy sierpienie to Boga obwiniamy.Nasza slepota nie pozwala nam zyc z Bogiem.Moze poczytaj troszke ksiazek, niekoniecznie religijnych , ale raczej filozoficznych, zyciowych .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
{ w logice (czy np. w prawie) jest to zdanie będące przesłanką dowodu,}Z wikipedi. A więc nie istnieja takowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nieboska- z jednej strony może denerwować,że tu na kafe chcesz,żeby Ci ktoś wypunktował argumenty na istnienie Boga ,a Ty rozważysz czy prawdziwe,czy fałszywe i będziesz już wiedziała. Z drugiej strony na to patrząc jest miło ,że młoda dziewczyna chciałaby ,aby ktoś jej pomógł zrozumieć ten problem. A to zagadka dla każdego człowieka od narodzin aż do śmierci. Można przeczytać tomy napisane przez filozofów,można czytać pismo święte,można analizować ewangelie,a tajemnica pozostaje. Bo jest to największa tajemnica na tym świecie. Wiara w Boga oznacza ,że przyjmujesz jego istnienie Czestokroć rozum i nauka karze myśleć inaczej a Ty przyjmujesz i przyjmując to widzisz,że żyjesz inaczej,że łatwiej Ci żyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rumiany Boluś
dzis pada deszcz a my tak jesteśmy genialnie stworzeni by nam deszcz w oddychaniu nie przeszkadzal to mamy dziurki od dolu w nosie gdyby od gory to trza by bylo doklejac sobie daszek przed deszczem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość boga nie ma
moze jest jakies fatum,przeznaczenie...ale czymze bylby bog wobec nieskonczonosci wszechswiata? Czy oplacaloby sie tworzyc mu tak niedoskonale istoty jak my? Jestesmy tylko mikroskopijnym paprochem -skazanym na wymarcie jak dinozaury...Jesli to fatum/bog istnieje to tez jest tylko czescia skladowa wszechswiata :O

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rumiany Boluś
dostaliśmy wszystko i za darmo. świat genialnie ulożony i mozg bysmy poprzez odkrywanie jego bogactw rozwijali sie i duchowo i cywilizacyjnie. ale i otrzymaliśmy wolna wole i nie postetpujemy zgodnie z Prawem naturalnym. czesto marnotrawiac i niszczac dary ziemi otrzymane od Boga. przecie jak tu przyszlismy to woda , ktora jest świeta wg mnie i powietrze i lasy juz tu byly dla nas za darmo ofiariowane bysmy z nich korzystali. a my je niszczymy bo nie o rozwoj cywilizacji nam chodzi tylko o to by sie tak " szmalu nachapać" tym wiekszy szacunek dla Ludzi madrych i twórczych , ktorzy dużo wnieśli swym umyslem do rozwoju techniki , medycyny. czyli wykorzystuja swe talenty od Boga otrzymane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość jeśli nosisz w sobie jakiś
ideał i swoim postępowaniem zaprzeczysz mu, to odzywa sie w tobie ta część, która upomina się o oddanie pełnego obrazu.Wtedy wiesz już, że to nie człowiek jest "reżyserem"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Takich pytan nie powinno się zadawać. Na zawsze twierdzącą odpowiedż dusza dojdzie sama w miare rozwoju i wtedy znajdzie Go wszędzie a przedewszystkim W SOBIE :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość a masz te 5 dowodow
Św. Tomasz z Akwinu :o /1225-1274/ Tomasz z Akwinu stworzył drugi wielki system należący do myśli chrześcijańskiej. W odróżnieniu do św. Augustyna, który nawiązywał do Platona, Tomasz z Akwinu nawiązywał do starożytnego arystotelizmu. Tomasz z Akwinu nazywał się Akwinatą. Był z pochodzenia Włochem ( był dominikaniem.) Dzieła Tomasza Z Akwinu: " Summa filozoficzna." " Summa teologiczna." Poglądy: 1. Rozdział kompetencji filozofii i teologii. Filozofia traktowana była w średniowieczu jako "służebnica" teologii. Stopniowo jednak dojrzewał pomysł rozgraniczenia kompetencji filozofii i teologii. Tego rozdziału ostatecznie dokonał Tomasz z Akwinu, a także ten rozdział swoim autorytetem utrwalił. filozofia teologia /dowodził, że jest wiedzą/ /nauka o wierze/ wiedza wiara rozum objawienie Kwestiami filozoficznymi były dla św. Tomasza, np. istnienie Boga, przymioty Boga. Z tego wynika, że na drodze racjonalnej można dowieść, że Bóg i przymioty Boga istnieją. Kwestiami teologicznymi były: - stworzenie świata; - trójca św.; - niepokalane poczęcie. Spór o uniwersalia, inaczej mówimy o powszechniki. Cechą charakterystyczną filozofii średniowiecznej jest to, iż toczono w niej liczne spory, najsłynniejszy to spór o uniwersalia, czyli o przedmiot pojęć ogólnych. W sporze tym ukształtowały się 3 główne stanowiska: I - realizm skrajny; Zwolennicy tego stanowiska odwoływali się do Platona. Twierdzili, że pojęcia ogólne muszą mieć swoje realne odpowiedniki tak jak mają je pojęcia jednostkowe. II - realizm umiarkowany; Powoływali się na Arystotelesa, który tłumaczył, że pojęcia ogólne są abstrakcjami. Za tym stanowiskiem opowiadał się Tomasz z Akwinu. III - nominalizm; Główny przedstawiciel: Abelard; pojęcia ogólne nie mają odpowiedników, ponieważ są one wyłącznie nazwami. Dowody na istnienie Boga: Zbudował Tomasz z Akwinu 5 dowodów na istnienie Boga: - dowód pierwszy nazywany jest: dowód z ruchu; ex motu; dowód kinetyczny. - dowód drugi: dowód z przyczyny sprawczej. - dowód trzeci: dowód z konieczności i możliwości; dowód z konieczności i przypadku. - dowód czwarty: dowód z różnych - dowód piąty: dowód z celowości świata. Wszystkie te dowody są to dowody typu aposerioricznego. aposteriori - tzn. droga rozumowania prowadząca od skutku do przyczyny albo inaczej znaczy po doświadczeniu i w zależności od doświadczenia. Droga przeciwna to droga apriori. apriori - droga prowadząca od przyczyny do skutku Punktem wyjścia każdego z tych dowodów jest skutek tj. świat materialny, natomiast punktem dojścia jest przyczyna, tj. Bóg. Dowód pierwszy: Na drodze poznania zmysłowego możemy stwierdzić, że niektóre rzeczy na tym świecie są w ruchu. Nic jednak nie porusza się o ile nie zostanie wprowadzone w ruch przez coś co wcześniej już w ruchu pozostawało.Kolejna teza tego łańcucha przyczyn i skutków ruchów. " Zawsze musimy dojść dopierwszego poruszającego a tym pierwszym jest Bóg." Dowód drugi: W świecie zmysłowym panuje pewien porządek przyczyn sprawczych, zawsze przyczyna wyprzedza skutek, bo gdyby było inaczej to coś musiałoby istnieć wcześniej od siebie samego. Łańcucha przyczyn i skutków nie możemy prowadzić w nieskończoność, zawsze musimy dojść do przyczyny sprawczej, a jest nią Bóg Dowód trzeci: Rzeczy świata materialnego mogą istnieć i nie istnieć a jeśli tak to jest możliwe, że one kiedyś w ogóle nie istniały, jeśli zaś nie istniały to nie mogły zaistnieć same przez się, musiał istnieś byt konieczny, który je do życia powołał i tym bytem koniecznym jest Bóg Dowód czwarty: Rzeczy świata materialnego mają właściwości w różnym stopniu. z tego wynika,iż musi istnieć byt, który posiada te właściwości w stopniu najintensywniejszym i wszystkie inne byty zawdzięczają swoje własności uczestnictwu we własnościach tego najdoskonalszego bytu, tym bytem jest Bóg. Dowód piąty: Rzeczy świata materialnego chociaż pozbawione rozumu zmierzają do jakby z góry wytkniętego celu, same do tego celu zmierzać nie mogą musi w takim razie istnieć byt rozumny, który tym zmierzaniem do celu kieruje, tym bytem jest Bóg. Russell wykazywał błędy logiczne w dowodach. Nauka o przymiotach /właściwościach/ Boga Tomasz ustalił dwie drogi rozumowe : określenie przymiotów Boga: -- I droga to droga negacji tzn. zaprzeczenia cech istot skończonych, ustalił, np: że Bóg jest bytem niezmiennym - świat jest zmienny, -- II droga to droga eminecji polega na nieskończonym wzmożeniu cech istot skończonych, np: jeśli człowiek może być mądry to Bóg jest najmądrzejszy. Estetyka Tomasza Tomasz z Akwinu nie napisał żadnego dzieła, które w całości lub w znacznej części poświęcone było pięknu i sztuce, mimo to jego znaczenie dla estetyki jest ogromne. W nielicznych bowiem zdaniach na temat sztuki i piękna zawarł stanowisko nieznane starożytnym. Na pytanie, czy piękno jest własnością rzeczy, czy też ludzką na rzeczy reakcją odpowiadał, że piękno jest własnością przedmiotowo-podmiotową inaczej obiektywno-subiektywną. Stanowisko Tomasza nosi nazwę relacjonalizmu estetycznego. Stanowisko to przypomniał w XVIII wieku Kannt i jest to niemal wyłączne stanowisko naszych czasów. Scholastyka Tomasz jest przedstawicielem scholastyki XIII-wiecznej. Scholastyka - termin ten zmieniał swój zakres i swoją treść. W języku greckim istniał wyraz scholastycos /oznaczał człowieka oddającego się nauce/. W łacinie scholastycus oznaczał ucznia retoryki. Innego znaczenia nabrał w terminologii średniowiecznej od połowy IX w. scholastykiem zaczęto nazywać kierownika szkoły /od łacińskiego wyrazu schola - szkoła/, następnie każdego profesora nauczejącego jakiegokolwiek przedmiotu. Pózniej utrwalił się termin scholastyka na oznaczenie wszelkiego szkolnego nauczania w obrębie tzw. sztuk wyzwolonych. W tym znaczeniu termin zachował się do końca XIV wieku. Obecnie termin scholastyka ma 3 znaczenia: 1. metoda scholastyczna, 2. typ filozofowania dominujący w filozofii średniowiecznej, 3. okres w rozwoju filozofii średniowiecznej trwający od wieku IX doXV. W tym okresie wyróżnia się podokresy: - okres pierwszy: okres przedscholastyczny od IX do XI wieku - okres drugi: scholastyka wczesna XII w, - okres trzeci: scholastyka właściwa XIII w, - okres czwarty: scholastyka pózna XV wiek /jałowe rozważania/ ad.1 Scholastyka jako typ filozofowania koncentrowała się na dążeniu do rozumowego uzasadniania treści wiary, ograniczała się do autorytatywnych tekstów jako do głównego zródła poznania prawdy. Cechowało ją dążenie do interpretowania faktów zgodnie z przyjętymi założeniami. Cechą scholastyki był brak postawy empirycznej, powodowało to ograniczenie filizofii do spekularnych dociekań. Główne spory filozofii średniowiecznej to : -- spór o stosunek rozumu i wiary; -- spór o stosunek teologii i filozofii; -- spór o uniwersalia; -- spór o sposób uprawnienia filozofii ukierunkowany metafizycznie,mistycznie, bądz przyrodniczo. Scholastyka mimo sporów wypracowała jednolity model rozumienia świata i człowieka, był to model teocentryczny i hierarchiczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość karma mia
na niektóre "rzeczy" dowodu nie ma. Jaki masz dowód, że twój facet cię kocha???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość do nie na temat
to ja go tu kiedys wkleilam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jednym slowem wychodzi na to, ze niewierzácy sá albo niedorozwiniéci, albo sié jeszcze nie rozwinéli. A w ogóle to sá slepi, biedaczki :-0 Tak jak widac twierdzá o niewierzácych niektorzy wierzácy. Czy takich epitetów uczy was ta cudowna wiara??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość zagubionaaa
nie na temat...> to było piękne:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość łeeeeeeeEEEE
moze to? ... pamietacie Idola?? dziewczyna K. Zalewskiego powiedziała ze jezeli Krzychu nie wygra tz ze Boga ni ma, no i wygrał ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×