Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość Gosiaczek___

Przerywa i sie krztusi...

Polecane posty

Gość Gosiaczek___

Hej! Mam problem z moim autkiem, tzn Fiatem 126 ELX (rocznik 2000). Jak silnik jest zimny to po prostu przerywa i sie krztusi, traci moc, jak jest ciepły jest ok... Kiedyś miałam podobny problem w starym Oplu,ale tam trzeba bylo ustawić zapłon, tutaj zapłon jest elektroniczny... i sie nic nie ustawia. Pytałam się chłopaka mówi,że to wina paliwa, albo zapchane dysze paliwowe... Mam jechać do serwisu czy sama mam wyczyścić te dysze i wymienić filtr paliwa. Kiedyś wymieniałam świece zapłonowe, i nie było problemów. Chyba mam większe pojęcie o mechanice niż mój chłopak....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zmienić przewody to normalka w maluchach o tej porze, to wina wilgoci na stykach (podobno):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Gosiaczek___
Przewody są dobre na bank. Włoskie, oryginalne. Chyba to jednak coś z paliwem... Tak sie stało jak zatankowałam na stacji pod miastem. Naleje dzisiaj na STATOIL jakiejś 98

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ament
bezzębna, nie widziałem jeszcze krztuszącego sie penisa :-P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ament
no tak :-0 to by pasowało :-P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hahah no nie mogę;) sypisz z tym maluszkiem swoim ze umieściłam to na erotycznym?:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość uppppppppppaaa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Historyk z oddali
Historia Fiata 126p w skróce * 1972 - powstała Fabryka Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej. * 6 czerwca 1973 - pierwszy, zmontowany z włoskich części Polski Fiat 126p. Kosztował 69 tys. złotych (średnie zarobki w owym czasie wynosiły ok. 3,5 tys. złotych). * 22 lipca 1973 - oficjalne uruchomienie linii produkcyjnej (do końca roku powstało 1500 "maluchów"). * wrzesień 1975 - uruchomiono produkcję w zakładzie w Tychach. * 1977 - zwiększenie pojemności silnika do 652 cm3 z dotychczasowych 594 cm3. Uzyskano wzrost mocy do 17,7 kW. Prądnicę prądu stałego zastąpiono alternatorem, powiększono średnicę hamulców bębnowych do 185 mm oraz wprowadzono nowe obręcze kół jezdnych. * 1978 - Wycofanie silnika o pojemności 594 cm3, zmiany nadwozia (min. wydłużenie auta o 55mm). * 1979 - Pozostawienie FSM jako jedynego producenta Fiata 126. * 1981 - Zostaje wyprodukowany 1 000 000 Polski Fiat 126p. * kwiecień 1985 - Zmiany mechaniczne i kosmetyczne, wariant FL ("face lifting" - eliminacja ostrych krawędzi - dostosowanie do wymogów europejskich. * 1985 - Zostaje wyproukowany 2 000 000 Polski Fiat 126p. * 1987 - Rozpoczęcie produkcji Fiata 126p Bis (700 cm3). * 1991 - Prezentacja modelu z nadwoziem cabrio. * 1991 - Zakończenie produkcji Fiata 126p Bis. * 20 lipca 1993 - Zostaje wyprodukowany 3 000 000 Polski Fiat 126p. * wrzesień 1994 - Modernizacja nadwozia, wersja "el" w oparciu o podzespoły z Cinquecento i wersja "elx" z katalizatorem. * styczeń 1997 - Wprowadzenie katalizatora do wszystkich pojazdów, oficjalna nazwa „Maluch”. * styczeń 1999 - Każdy maluch opuszczający fabrykę posiada zagłówki na tylnym siedzeniu (wcześniej nie było ich ponoć dlatego że się nie mieściły, chociaż to nieprawda). * październik 2000 - zakończenie produkcji; limitowana seria 1000 aut w kolorze żółtym lub czerwonym o nazwie Happy End. Ostatni egzemplarz jest żółty i trafił do muzeum Fiata w Turynie. Ostatnie autko które trafiło na polskie drogi to Fiat Ostatni Maluch Happy End.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość pinkip
myslałam ,ze tu o jakis lodzikach bedzie ..... ! z topikiem o samochodach to spadac do innego "działu napraw"!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Temat fajny,ale to nie ten dział

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość bibik
HAHAHahahA!!!!!1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość saddc
a jednak maluch nie taki zły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość saddc
a ja myślałam o wadzie serca u kochanka ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość hooopsaaaa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość heheheeee

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość hahahahhahaha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Fiat 126 BIS
Fiat 126 BIS Fiat 126p Bis to najbardziej zmieniona, produkowana seryjnie wersja Malucha. Jesienią 1987 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie odbyła się oficjalna prezentacja samochodu 126 Bis (robocza nazwa "restyling"). Zmianami (800) objęto niemal wszystkie zespoły, a ich opracowanie było w dużej mierze dziełem Polaków. Zmienione nadwozie typu hatchback zachowało dotychczasowe wymiary. Trzecie drzwi ułatwiały dostęp do bagażnika za tylnym siedzeniem, wygospodarowanego dzięki poziomemu układowi cylindrów. Tylna szyba o zwiększonej wysokości poprawiała widoczność do tyłu. Powiększono boczne wloty powietrza, wlot powietrza do wnętrza umieszczono pod szybą przednią. Na koła nałożono nowe duże kołpaki malowane srebrnym lakierem. Fiat 126 Bis miał bagażnik przedni o pojemności 55 dm3 oraz tylny o pojemności 110 dm3, która po wyjęciu półki tylnej i złożeniu oparcia kanapy wzrastała do 480 dm3. Zmniejszenie przedniego bagażnika wynikało z umieszczenia w nim nagrzewnicy, włączonej w obieg cieczy chłodzącej silnik. Bis dostał nowy silnik 126 A2.000. Kadłub silnika, głowica oraz miska olejowa zostały odlane ze stopu lekkiego. W kadłubie osadzono suche tuleje cylindrowe z żeliwa. Tłoki o średnicy zwiększonej do 80 mm wyposażono w stalowe wkładki stabilizujące. Objętość skokowa wzrosła do 704 cm3, a stopień sprężania do 8,6. Skorygowano także wymiary i kształt krzywek wałka rozrządu i zaworów dolotowych. W układzie zasilania zastosowano opadowy gaźnik dwuprzelotowy z mechanicznym otwieraniem przepustnicy drugiego przelotu i pompką przyspieszającą. Filtr powietrza został wyposażony w papierowy wkład typu panelowego oraz dwa przewody zasysające; jeden dla powietrza zimnego, drugi dla ciepłego (eksploatacja zimą). Bezrozdzielaczowy aparat zapłonowy otrzymał podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu. W układzie smarowania wprowadzono nową pompę oleju z kołami zębatymi o wewnętrznym uzębieniu. Silnik chłodzony był cieczą, a chłodnicę wraz z dwubiegowym elektrowentylatorem umieszczono przy lewej ścianie komory silnikowej. Pompa cieczy chłodzącej została zabudowana w misce olejowej, a napędzana była od wałka rozrządu przez wałek pośredni. Zastosowano alternator o zwiększonej mocy z elektronicznym regulatorem. Silnik osiągał moc maksymalna 18,5 kW przy 4600 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosił 47 Nm przy 2500 obr./min. Zmieniona tarcza sprzęgła miała w tej wersji silnika średnicę 160 mm oraz tłumik drgań skrętnych. Zmniejszono przełożenie przekładni głównej na 4,333 (39/9). W zawieszeniu przednich i tylnych kół poprawiono charakterystykę elementów sprężystych i amortyzatorów. Samochód wyposażono w obręcze kół o średnicy 13-cali oraz opony bezdętkowe o wymiarach 135/70 SR 13. W miejsce stosowanej dotychczas ślimakowej przekładni kierowniczej wprowadzono przekładnię zębatkową z samoczynną regulacją luzu międzyzębnego. Modernizacja samochodu spowodowała wzrost jego masy do 645 kg, ale mimo to poprawiła się dynamika i zmniejszyło zużycie paliwa. Prędkość maksymalna 126 Bis wynosiła 110 km/h, a średnie zużycie paliwa (w teście ECE) 5,5 dm3/100 km, o ponad 1 litr mniej niż wersji podstawowej. Samochód 126 Bis produkował zakład FSM w Tychach do 1991 r., do chwili uruchomienia produkcji Cinquecento. W podstawowym modelu 126 FL stosowano okresowo niektóre rozwiązania z modelu Bis, np. zębatkową przekładnię kierowniczą i większe koła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×